Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
De spanning heeft niets met de printsporen te maken. Die kan wel 1000 Volt zijn en dan gaat het nog goed (los van het feit dat de elektronica zelf er niet tegen kan ;)).

De stroom is beperkt door de breedte en dikte van de printsporen. Standaard printplaat heeft een koperdikte van 35 micron (=0,035mm), de breedte is beperkt tot 1,1mm omdat er nog pennen van de aansluitingen naast zitten (pen-afstand is 2,5mm en nog een scheiding tussen de sporen). Je "draaddiameter" is dus 0,0385mm². Conform de standaards is dat 1,3A continu (10°C temperatuurstijging) en 2,4A piek gedurende 10 seconden (40°C temperatuurstijging). De gebruikte printplaat is dubbelzijdig dus je kan de maximale stroom dan verdubbelen.

Dit geldt voor alle merken ontvangers. :yes: Het is dan ook verstandig om bij hoger stroomverbruik door digitale servo's gebruikt te maken van een dubbel voedingspunt d.m.v. een Y-kabel op 1/3 en 2/3 van de totale rij van aansluitingen.


yep, of men neme een powerbox, ook handig als er een servo mocht bezwijken :yes:
(dan wordt die uitgeschakeld als de stromen te hoog worden en de rest van de apparatuur gaat beinvloeden)
 
Als nieuws over je Oregon 450? Kunnen we binnenkort even gaan geo-ketsen... in de praktijk leer je het meest :thumbsup:

@ Burp & Erik3Bier: Veel plezier in Italy :D :cool:
 
Als nieuws over je Oregon 450? Kunnen we binnenkort even gaan geo-ketsen... in de praktijk leer je het meest :thumbsup:

@ Burp & Erik3Bier: Veel plezier in Italy :D :cool:

Dankuwel!
We vertrekken vandaag om 16.00 uur. Als het goed is maandagavond weer terug. Dan nog een week vrij om te vliegen.
m.v.g. Erik
 
dat vindt ik zo heerlijk bij jou, 1 of 2 speldeprikjes is meestal voldoende om een heel verhaal met allerlei stroom of andere waardes los te krijgen...............kan er niets tegenin brengen.....:worship:
Mwah, het is algemene nuttige informatie. Ik denk dat het wel wijs is voor een ieder die meeleest.

Hetzelfde geldt voor het gebruik van 4 cellen NiMH als ontvangeraccu. Ja, vroeger ging dat altijd goed. Maar met de komst van snellere servo's is het stroomverbruik ook schrikbarend toegenomen. Desondanks zijn er nog velen die op de moeilijke manier moeten ervaren dat 4 cellen NiMH op de grens van goed functioneren is. Een NiMH levert nominaal 1,1V. Bij elkaar 4,4V dus. Bij zwaardere belasting kan dat al snel teruglopen naar 0,9V per cel. Zit je op 3,6V en dat is onder de grens van 4,2V voor de meeste elektronica. Gevolg... Zoeken in het mais of graven in de grond. Die leren het nooit om 5 cellen te gaan vliegen of nog beter, een 2S of 3S LiPo met BEC. :?

yep, of men neme een powerbox, ook handig als er een servo mocht bezwijken :yes:
(dan wordt die uitgeschakeld als de stromen te hoog worden en de rest van de apparatuur gaat beinvloeden)
Mwoa, er zijn powerboxen en powerboxen. Ik heb er diverse gezien op de interwebs waarbij alles compleet weggesmolten was als gevolg van gesmolten bedrading.
 
Wie o wie.... Niels? :wink:

2011-09-07130350.jpg
 
die lijkt me wel retesnel..........gaaf ding......heb ook beloofd me ff in te houden.........:nooo:
Het was eerder omdat Spikkel seconden na het verschijnen van het bericht (zonder de foto!) al gelijk een bericht stuurde. Ik miste alleen de opmerking PB Gestuurd. :rolling:
 
misschien wordt zijn etalage wat leeg???? Een beetje verkoper zorgt voor tijdige aanvulling van zijn voorraad.........:D

edit: of hij wil een high speed camera kopen en supersnelle fpv filmpjes maken?
Het was eerder omdat Spikkel seconden na het verschijnen van het bericht (zonder de foto!) al gelijk een bericht stuurde. Ik miste alleen de opmerking PB Gestuurd. :rolling:
 
Laatst bewerkt:
Het was eerder omdat Spikkel seconden na het verschijnen van het bericht (zonder de foto!) al gelijk een bericht stuurde. Ik miste alleen de opmerking PB Gestuurd. :rolling:

Zag de advertentie voorbij komen en toen was ie behoorlijk sumier.

En nee, geen interesse. Ga mijn focus even leggen op FPV. En dan met name het volgende project:

- Multiplex Fun Cub
- Headtrack systeem
- Pan/Tilt systeem

:yes:

Morgen maar eens bij Q informeren of ze de Fun Cub op voorraad hebben.. (zit hier om de hoek nu hehe)
 
Ga mijn focus even leggen op FPV. En dan met name het volgende project:

- Multiplex Fun Cub

Morgen maar eens bij Q informeren of ze de Fun Cub op voorraad hebben.. (zit hier om de hoek nu hehe)
In Duitsersland hebben ze voor aanmerkelijk minder de MPX EasyCub. Nagenoeg hetzelfde model, alleen geen remflappen maar door de lagere vleugelbelasting (standaard uitrusting) en iets grotere V-stelling geen probleem. Landen gaat nog trager dan een EasyStar. 8O

Ik had er zelf ook al naar gekeken. En dan de brommer uit de voorkant weg laten en twee brommers onder de vleugels à la TwinStar. :yes: En het landingsgestel weglaten want zo'n stalen beugel houdt radiosignaal tegen. :(
 
In Duitsersland hebben ze voor aanmerkelijk minder de MPX EasyCub. Nagenoeg hetzelfde model, alleen geen remflappen maar door de lagere vleugelbelasting (standaard uitrusting) en iets grotere V-stelling geen probleem. Landen gaat nog trager dan een EasyStar. 8O

Ik had er zelf ook al naar gekeken. En dan de brommer uit de voorkant weg laten en twee brommers onder de vleugels à la TwinStar. :yes: En het landingsgestel weglaten want zo'n stalen beugel houdt radiosignaal tegen. :(

De easycub is de voorganger van de Fun Cub. Heb er ook al naar gekeken, maar het gaat me juist om de flaps. Beetje lollig mee vliegen ;-). Daarnaast, ik wil juist een landingsgestel, omdat ik "echt" wil landen en stijgen.

Gewoon gaan zitten, brilletje op, gas geven, naar de runway rijden... gas en vliegen.. Lekker rollen, loops, langzaam aanvliegen met flaps. Lijkt me juist een hele uitdaging..
 
De easycub is de voorganger van de Fun Cub. Heb er ook al naar gekeken, maar het gaat me juist om de flaps. Beetje lollig mee vliegen ;-). Daarnaast, ik wil juist een landingsgestel, omdat ik "echt" wil landen en stijgen.

Gewoon gaan zitten, brilletje op, gas geven, naar de runway rijden... gas en vliegen.. Lekker rollen, loops, langzaam aanvliegen met flaps. Lijkt me juist een hele uitdaging..
Er is één ding erg vervelend met de meeste OSD's. Als je langzamer dan 10km/u gaat (grondsnelheid) krijg je de flightlog summary te zien en neemt de OSD aan dat die positie je Home Position is. Lullig als dat 800 meter van het veld gebeurt als je lekker tegen de wind in hangt met je flaps.

En langzamer vliegen dan stapvoets is geen landen. Niet met een EasyCub en niet met een FunCub. Het heeft wat mij betreft geen toegevoegde waarde om met flaps te vliegen.

Als landingsgestel dan zoeken naar een kunststof versie en niet die staaldraad. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top