Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanavond nog wat zitten knutselen met de microcontroller t.b.v. het FPV vliegen met de joystick. Vooruitlopend op het echte werk wat testdingen uitgevoerd. Aansturen van de sim ging om de een of andere duistere redeb goed tot 6 kanalen, kanaal 7 en 8 hadden geen zin. Maar net de FrSky Module aangesloten en daarbij werken kanaal 7 en 8 zonder problemen. 8) Overigens in de haast de verkeerde combo besteld, de bijgeleverde ontvanger is een snelle versie met hoge resolutie en niet die met telemetrie ontvanger. :( Kost de kop niet als losse ontvanger. :D

Het is nu dus mogelijk om via de seriële poort van de computer (of USB serieel) alle 8 kanalen te besturen met eenvoudige commando's. :pc: Lekker boeiûh, maar toch... :mrgreen:

arduino_frsky_test.jpg

Vanavond nog wat zitten knutselen met de microcontroller t.b.v. het FPV vliegen met de joystick. Vooruitlopend op het echte werk wat testdingen uitgevoerd. Aansturen van de sim ging om de een of andere duistere redeb goed tot 6 kanalen, kanaal 7 en 8 hadden geen zin. Maar net de FrSky Module aangesloten en daarbij werken kanaal 7 en 8 zonder problemen. 8) Overigens in de haast de verkeerde combo besteld, de bijgeleverde ontvanger is een snelle versie met hoge resolutie en niet die met telemetrie ontvanger. :( Kost de kop niet als losse ontvanger. :D

Het is nu dus mogelijk om via de seriële poort van de computer (of USB serieel) alle 8 kanalen te besturen met eenvoudige commando's. :pc: Lekker boeiûh, maar toch... :mrgreen:

arduino_frsky_test.jpg

ohw my god , niet teveel fpvlut hier hoor :(

deel dat maar met die gasten waar frank mee omgaat ;)

deel dat maar met die gasten waar frank mee omgaat ;)
Zoals gezegd, ik ga niet met zo'n bouwhelm-radiopiraat in het rond lopen. Ik maak een nette set met veel luxe waarmee elke boer die spelletjes op de computer speelt mee zou kunnen FPV'en. ;) De hele besturing met één joystick. Alles nestjes in één kastje gebouwd. Niet zo'n spaghetti-troep, dat oogt niet professioneel. :nooo:

goed gefladdert :D

waar was je ?

volgend weekend maar weer ;)

straks filmpie 2 , de rest v/d lol ;)

stond op t punt naar t veld tegaan kwam onverwacht visite
zou ik erna gaan maar toen kwam nog meer visite blijven eten en toen was t alweer donker
volgende week ben ik er zeker
mischien de sbach ook mee maar wil eerst jou landing zien op t 2e filmpje

Zoals gezegd, ik ga niet met zo'n bouwhelm-radiopiraat in het rond lopen. Ik maak een nette set met veel luxe waarmee elke boer die spelletjes op de computer speelt mee zou kunnen FPV'en. ;) De hele besturing met één joystick. Alles nestjes in één kastje gebouwd. Niet zo'n spaghetti-troep, dat oogt niet professioneel. :nooo:

oke , dan is het goed :D

stond op t punt naar t veld tegaan kwam onverwacht visite
zou ik erna gaan maar toen kwam nog meer visite blijven eten en toen was t alweer donker
volgende week ben ik er zeker
mischien de sbach ook mee maar wil eerst jou landing zien op t 2e filmpje

mijn landing met de Extra? , die staat niet op film :( , maar mijn eerste landing was redelijk , ik had iets meer moeten spelen met het gas , en de prop raakte het gras , dus de motor sloeg af , maar durf en kan daar prima mee landen de volgende keer , aan een half veld heb je ruim genoeg .

de cap21 komt harder binnen en die land prachtig , ongeveer 3kwart veld nodig .
dus voor bigscale is het veld prima , enige nadeel van dit veld is het fietspad , verder okidoki ;)

filmpie klaar met een halfuurtje ..

Jo,

vandaag was weer lache, lekker gevlogen,helaas de uitlaat weer naar de knoppe. lekker gezeten bij de rest van high tea party, corby was er weer met een mooi schaalvlieg show. was op en top vandaag.

oke , dan is het goed :D

mijn landing met de Extra? , die staat niet op film :( , maar mijn eerste landing was redelijk , ik had iets meer moeten spelen met het gas , en de prop raakte het gras , dus de motor sloeg af , maar durf en kan daar prima mee landen de volgende keer , aan een half veld heb je ruim genoeg .

de cap21 komt harder binnen en die land prachtig , ongeveer 3kwart veld nodig .
dus voor bigscale is het veld prima , enige nadeel van dit veld is het fietspad , verder okidoki ;)

filmpie klaar met een halfuurtje ..

oke
was in iedergeval een mooi gezicht ook de smoke is toch wel erg mooi om tezien
zal de sbach nalopen en klaar maken
hopen dat t volgend weekend mooi weer is

Ook net weer thuis, even een puzzelkroegentocht gedaan in Zaandam. Erg gezellig. beetje lallen en bier drinken, sate eten, je kent het wel ;)

Moet bekennen... je filmpjes beginnen saai te worden Frank ;).

Wacht maar tot mijn Funcub klaar is.. tijd voor FPV actie!

Nee, waskebeurt???

Kriscrash.jpg

Gaaf filmpje weer Junkie

@ Trekpik: wat voor setup zit er in je Funjet... zag er goed uit :banana:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back