Hallo,
Bedankt allen voor de bijdrage van de voorbije dag J 8) ; er lijkt toch een vorm van discussie op gang te komen, wat zonder meer positief is, maar wat ook van belang is voor de toekomst van F3K in Nederland zoals Theo reeds aanhaalde. We kunnen hier op het forum zeker “gedachten uitwiselen” maar een bijeenkomst (vergadering) van alle belangstellende en belanghebbende F3K’ers lijkt me erg zinvol. Maar dat heb ik al eerder aangegeven. Bedankt voor je steun in deze Theo.
@ Eric
Ergens meende ik te lezen dat jij je afvroeg of 5 wedstrijden voldoende waren voor een NK of dat dat er méér moeten worden; los van dit vraag ik mij af of er al clubs benaderd zijn om vlgd. jaar F3K wedstrijden te organiseren. Ik meen dat de data reeds binnenkort ingediend moeten worden…… Voor het overige vind ik 5 wedstrijden prima; mooi verspreid over Nederland zoals dit jaar maar indien er meer clubs zijn die iets willen organiseren heb ik daar ook geen problemen mee. Wat verbeterd kan worden aan de nederlandse wedstrijdcyclus is de info verstrekking vooraf (zie draaiboek) en duidelijke afspraken omtrent groepsindeling en groepsgrootte.
Een verder voorstel mijnerzijds voor de nederlandse wedstrijden is om minimaal 6 ronden te vliegen per wedstrijd. 5 Ronden zoals nu ook met een random groepsindeling gevolgd door een laatste ronde met een groepsindeling vlgs de tussenstand van dat moment. Er moet dan gevlogen worden tegen “gelijkwaardigen” wat èn de spanning èn het nivo alleen maar ten goede kan komen.
Dit geeft bovendien beginners en kwalitatief minder goed voor de dag komende deelnemers ook de kans een goede score neer te zetten.
@ Crins
Één grote wedstrijd voor het NK lijkt me wel wat; moest meteen denken aan een weekend vliegen op het Maldens Vlak ! Regel/organiseer daar eens iets
@ Alex
Voor een Nederlands Kampioenschap of een daaraan gekoppelde selectie is een lidmaatschap van de KNVvL vereist. Natuurlijk; dat is de “buitenlanders” die in Nederland meevliegen bekend. ( betekent voor mij dus dat wanneer ik Nederlands Kampioen wil worden of een kans wil maken naar een toekomstig WK te gaan ik eerst KNvVL lid moet worden ; zo’n eerste F3K-WK spreekt me overigens wel aan en me in Duitsland kwalificeren daarvoor is een utopie zegt de realist)
Mijn argumenten om bijvoorbeeld één buitenlands resultaat (specifieker één resultaat behaald tijdens een Contest Tour wedstrijd) mee te laten tellen zijn:
· Het gigantische nivo verschil tussen deze wedstrijden en onze nationale competitie; als voorbeeld hiervoor taak M. Deze wordt in Nederland gevlogen als zijnde de 5 langste vluchten die tellen met een max vluchtduur van 120 sec. Op de Contest Tour wordt deze taak benaderd als een taak waar je ten hoogste 10 seconden mag laten liggen………. Daarom zou een goed resultaat in een dergelijke wedstrijd mogen meewegen
· Wanneer iemand de moeite neemt om één of meer van deze wedstrijden te vliegen mag dat ook beloont worden. Het zou geen goede zaak zijn wanneer iemand voor het eerst in een internationaal startveld staat tijdens een WK; dat zou ik persoonlijk hoogst ongeloofwaardig vinden.
@Mini
Hier ligt een kompleet reglement klaar, er is belangstelling voor deze klasse en een “officieël Nederlands Kampioenschap lijkt op zijn plek. Bovendien heeft Mini bewezen voor velen die DLG leuk vinden en dat worden er alsmaar meer een perfekte instapklasse te zijn. Het beste voorbeeld in deze is wel Peter A
Arno