Frans Bal zei:Precies.
Op het moment zijn er inschrijvingen van vliegers over het gehele prestatie niveau, van de echte beginner tot de top vlieger. Dat is iets dat "we" moeten willen behouden sterker nog koesteren. Een lage drempel om het instappen makkelijk te maken en een hoog genoeg niveau om de top vlieger ook een uitdaging te geven. Doe je dit niet kan het zijn dat je over een paar jaar de prijzen beter onder de deelnemers kunt verloten dan om er om te vliegen door gebrek aan deelname. Natuurlijk, hoor ik enkele denken, maar echt bij sommige modelvliegklassen is dit soms al jaren het geval.
Laten we zeggen. Wie de beginner heeft, heeft de toekomst, wie de top vlieger heeft, heeft het heden. Heb je ze allebij kan het niet stuk.
Frans
Als ik de reactie van Frans en de overige reacties bekijk zijn we het in ieder geval eens over het feit dat uitgangspunt voor verdere ontwikkeling moet zijn aandacht voor vliegers van elk niveau met voldoende uitdagingen voor een ieder. Dan kunnen we dit toch als fundament gebruiken voor het programma van 2008 en verder. We kunnen de evaluatie van 2007 gebruiken om verbeterpunten te zoeken die bijdragen aan het gekozen uitgangspunt. Ik wil daar best mijn steentje aan bijdragen, ook al kom ik nog maar net kijken.
Ruud