Vliegshow Broken Wings Willebroek

Hoi allemaal,

ik wil me even mengen in deze discussie omdat ik me persoonlijk ook aangesproken voel door enkele mensen in deze thread :

@edge :
dan hou je bijna een F3A-X wedstrijd over een daar zit het publiek ook niet op te wachten (voor hen zijn het allemaal het zelfde soort toestellen die ongeveer het zelfde doen) die zien liever 3 gekke smurfen , dan 3 extra300 in de lucht

Persoonlijk ben ik niet tegen de Extra 300's en zo, maar je hebt hier wel voor een groot stuk gelijk. Elk jaar horen wij mensen bij ons staan (rond de Smurf, Kruis en vliegende auto) en dan vragen ze ons de oren van de kop want ze vinden het geweldig enzovoort. Als je hen dan vertelt dat het allemaal zelf gemaakt is en zo, dan zeggen ze ALLEMAAL dat ze dit tenminste nog origineel vinden en zeker willen zien vliegen. Tot mijn grote spijt wordt ik elk jaar in Willebroek voor het dilemma gezet om zelf te moeten kiezen met welk toestel ik wil vliegen, omdat er maar 1 fun groep in het programma staat. Als je mensen dan naar me toe komen en vragen wanneer ik met de Smurf, het kruis of de auto ga vliegen, moet ik zeggen "sorry, maar die staat niet in het programma". En dan zijn ze beteuterd... Maar ja, wie ben ik.... Vorig jaar heb ik besloten om in het fun slot met de Smurf te vliegen, 2 minuten, dan te landen en dan de Porsche te starten. Dit had jammer genoeg, door overbehaasting, bijna een crash tot gevolg met de vliegende auto.

@Theo :

Laat dat nu toch echt de trend zijn op de meeste vliegshows, vrijwel alleen maar f3a-x bakken en liefst nog grotere extra's en edgen of wat dan ook voor een kunstvluchtbakken en allemaal alleen vliegen omdat ze denken dat ze zo goed zijn................................ Echt speciale toestellen of fun toestellen (smurfen, vliegende auto's of grasmaaiers) zie je bijna niet meer op de shows.

Theo, je hebt groot gelijk. Tegenwoordig moet alles groot en duur zijn en zo rechtstreeks uit een mal komen en op 1 dag klaar zijn. Terwijl deze speciale toestellen jaren van testen nodig hebben omdat er gewoon niks is om mee te vergelijken. Je moet uittesten, crashen, verbeteren, en ga zo maar door... Maar da's een deel van de hobby. Ik weet alleszins dat de mensen 3 rijen BOVEN ELKAAR gaan kruipen, niet alleen de kids, wanneer wij met de Smurfen vliegen. Maar als je dan in 1 groep met 20 toestellen gezet wordt, is er jammer genoeg geen plezier meer aan.

@JVDO :

maar hierbij sta ik misschien 2 slots af in de show aan mensen die WEL komen met smurfen etc we zullen zien of ze komen want ik denk dat eerder dat het probleem is...

Probeer het even met de organisatie te bespreken en kom tijdens de dag bij ons zitten zodat je het PUBLIEK (die toch wel zorgt voor de inkomsten en zo) kan horen die ons komt vragen om te vliegen...

@3w flyer :

De ironie uit voorgaande posten : in de auto zat een smurf, dat oorverdovend lawaai makend vliegend duits kruis. Leuik hoor.

Dit is een rechtstreeks klacht over mij... Het mag idd duidelijk zijn dat mijn pa op vrijdag altijd naar de club gaat. Ik kom dan op zaterdag aan met de auto die vol steekt met toestellen. Maar daarin steken ook alle zaken om te blijven overnachten. Dus ik zie hier geen enkele reden waarom ik er niet zou mogen staan. En let op, met mijn grote auto probeer ik altijd zo weinig mogelijk plaats in te nemen.

Dan nog even over "dat oorverdovend lawaai makend vliegend duits kruis" dan : hier kan je gewoon niks aan doen. De motor is goed geluidwerend en zo, maar doordat de propeller slechts 2 mm van de romp staat, wordt dit een klankkast die je niet stiller kan krijgen. Trouwens, ik heb er zelfs nog niet over gedacht om hem stiller te maken, want op de meeste shows vraagt men me specifiek om ermee te vliegen vanwege het speciale geluid dat je krijgt bij het rollen met het toestel.

Zelf organiseren wij een show in 2 weken. En bij ons krijgt IEDEREEN de kans om te vliegen. Zelf beginners. Jeugd die nog maar pas kan vliegen, jongens en meisjes nog met de leraar erbij. Ook fun zullen wij erg promoten... Dat is ook MODELVLIEGEN... Geef ons dus met goedkope, lelijke, oude, luidruchtige ... vliegtuigen de kans...

Ik wil dit graag uitvechten (kuch kuch wat een woord) in een andere thread... Nu weer on-topic ?

Groetjes,

Davy

@JVDO :

Quote:
maar hierbij sta ik misschien 2 slots af in de show aan mensen die WEL komen met smurfen etc we zullen zien of ze komen want ik denk dat eerder dat het probleem is...

Probeer het even met de organisatie te bespreken en kom tijdens de dag bij ons zitten zodat je het PUBLIEK (die toch wel zorgt voor de inkomsten en zo) kan horen die ons komt vragen om te vliegen...

Ik bedoelde hiermee juist dat er misschien gewoon meer mensen met fun toestellen moeten afkomen...
Jij staat hier zowat voor "bekend" maar voor de rest zie je er nietveel...

Over de winkels: Topp Rippin zou een Fox voor me meebrengen, dus ik veronderstel dat er wel ièts zal zijn?

Nu nog een fototoestel zien te fixen ergens... :-/

Maarten, neem mijn toestel, hoef ik het niet te doen

groeten,

Peter

Hoeveel modelbouwers heb je nodig om een verhitte discussie te krijgen? :lol:

Waar we als forumleden écht iets aan hebben: heeft er iemand weet van het programma voor zaterdag en zondag?
Op de site staat bitter weinig informatie..

Commander Clumsy zei:
Hoeveel modelbouwers heb je nodig om een verhitte discussie te krijgen? :lol:

Waar we als forumleden écht iets aan hebben: heeft er iemand weet van het programma voor zaterdag en zondag?
Op de site staat bitter weinig informatie..

zaterdag zijn er enkel oefenvluchten,

op zondag is er altijd de show vanaf 12uur denk ik...

de echte programmatie maken ze zondag voormidag

hehe
jens die extra's vind ik de max om zien
en die funflyers ook het zijn gewoon 2 totaal verschillende categorieen. alleen heb ik een grote ergernis aan de man die de smurfen moet aankondigen te moorsele... smurfenteam hoeveel jaar al hetzelfde zegje???!! ook zijn technische uitleg over een yak van 80cc terwijl er een diablotin aan het vliegen is.... hmmm dan zouden ze toch beter muziek draaien....

willebroek dit jaar niet:( greetz allemaal en vliegt ze goe

Had best willen komen, gaat alleen niet lukken ivm een bedrijfsuitje.....

Grt.

Alexzzz zei:

Grt.
Denk niet dat je zomaar even onaangekondigd kan gaan vliegen..
Er is een ruime tijd op voorhand reeds een planning opgemaakt denk ik
Een clublid van had bij zijn inschrijving op Pampa's ( tamelijk laat natuurlijk !! ) ook als antwoord gekregen dat alles gepland was.
Ze zouden kijken of er nog een plaatje vrij zou zijn...
Deze reactie is normaal volgens mij .

knife-edge zei:
Alexzzz zei:

Grt.
Een clublid van had bij zijn inschrijving op Pampa's ( tamelijk laat natuurlijk !! ) ook als antwoord gekregen dat alles gepland was.

De planning word tijdens het weekend zelf gemaakt. De man dat daar verantwoordelijk voor is kijkt zaterdags hoe iedereen het doet en begint daarna aan zijn planning...

Zoals reeds gezegt is er zaterdag (bijna) gans de dag tijd voor oefenvluchten en een BBQ voor de piloten en aanhang s'avonds (zeker niet te missen!!!). Als ik me niet vergis zijn er zondags smorgens ook nog oefenvluchten en dan vanaf 2 uur begint de show tot een uur of 6.
Dat is zo een beetje de dag indeling voor morge en zondag.

Grtz Matanza

knife-edge zei:
Alexzzz zei:

Grt.

Niks van aan: je kan nog tot zondag 10 uur inschrijven.

Mvg,

Paul Siemons

je kan inderdaad zondag inschrijven maar dan kan je enkel nog vliegen mits er plaats over is. Dan moet je al iets bijzonders doen of hebben of zijn wil je nog kunnen vliegen.

Roger Verlinden is trouwens de man die het regelt. Het helpt natuurlijk hem goed te kennen.

3w_flyer zei:
je kan inderdaad zondag inschrijven maar dan kan je enkel nog vliegen mits er plaats over is. Dan moet je al iets bijzonders doen of hebben of zijn wil je nog kunnen vliegen.
Roger Verlinden is trouwens de man die het regelt. Het helpt natuurlijk hem goed te kennen.

Organiseer jij dan die show?

Ik ben er zeker van dat Roger Verlinden jouw insinuaties van favoritisme voor "kennissen" zeker niet op prijs zal stellen.

Mvg,

Paul Siemons

Oei Oei,

er is iemand met het verkeerde been eerst uit bed gestapt zeker ?

Goeie morgend Paul, kijk eens buiten, de zon schijnt, je zou blij en vrolijk moeten zijn dat we straks weer kunnen vliegen.

en nu ga ik inladen en vertrekken.

Hoi,

kan er iemand, deze avond ofzo, laten weten welke piloten/toestellen we morgen zoal kunnen verwachten?

Ik ben nog nooit in willebroek geweest en als ik dat hier zo hoor staan er nogal veel smurfen en vliegende platvissen op het programma. Als dat zo is hoef ik niet te komen, da's voor een ander publiek (->binnenkort als m'n klein mannen groot genoeg zijn hoor ik hier ook bij :wink: ), dan ga ik liever zelf vliegen.

Groetjeuhs...

Gaaaz zei:
Hoi,

kan er iemand, deze avond ofzo, laten weten welke piloten/toestellen we morgen zoal kunnen verwachten?

Ik ben nog nooit in willebroek geweest en als ik dat hier zo hoor staan er nogal veel smurfen en vliegende platvissen op het programma. Als dat zo is hoef ik niet te komen, da's voor een ander publiek (->binnenkort als m'n klein mannen groot genoeg zijn hoor ik hier ook bij :wink: ), dan ga ik liever zelf vliegen.

Groetjeuhs...

Er is gewoon alles :-)

Back