Vliegshow Broken Wings Willebroek

Ik kom ga al ruim 10 jaar naar de RBW vliegshow en het is alle jaren het zelfde gez@#k over de profiterende Olanders :evil: .
Het is wel typisch dat ik dit alleen nog maar van mensen gehoord heb die NIET van de RBW zijn :? :? .
Als er geen Nederlanders meer zouden komen dan hou je bijna een F3A-X wedstrijd over een daar zit het publiek ook niet op te wachten (voor hen zijn het allemaal het zelfde soort toestellen die ongeveer het zelfde doen) die zien liever 3 gekke smurfen , dan 3 extra300 in de lucht :oops:

Mijn mening: Als de organiserende club zich er niet druk maakt, waarom zouden andere dit dan wel doen :roll:

MVG

edge zei:
Als er geen Nederlanders meer zouden komen dan hou je bijna een F3A-X wedstrijd over een daar zit het publiek ook niet op te wachten (voor hen zijn het allemaal het zelfde soort toestellen die ongeveer het zelfde doen) die zien liever 3 gekke smurfen , dan 3 extra300 in de lucht :oops:

Laat dat nu toch echt de trend zijn op de meeste vliegshows, vrijwel alleen maar f3a-x bakken en liefst nog grotere extra's en edgen of wat dan ook voor een kunstvluchtbakken en allemaal alleen vliegen omdat ze denken dat ze zo goed zijn................................ Echt speciale toestellen of fun toestellen (smurfen, vliegende auto's of grasmaaiers) zie je bijna niet meer op de shows.

Oeps, nu trap ik alweer op lange tenen................................

over die belgië - holland ding...
zeker waar dat ze voor een groot deel van de show zorgen...
geen rbw leden...? die logeren ook niet op de camping 8)
maar ik wil echt geen discussie hierover starten...

misschien hebben jullie wel gelijk en vermits ik eigelijk veel liever een namiddag gwn bij ons op het veld ga vliegen, blijf ik wss thuis (nee je hebt niet op mijn tenen getrapt...)
maar hierbij sta ik misschien 2 slots af in de show aan mensen die WEL komen met smurfen etc we zullen zien of ze komen want ik denk dat eerder dat het probleem is...

edge zei:
Ik kom ga al ruim 10 jaar naar de RBW vliegshow en het is alle jaren het zelfde gez@#k over de profiterende Olanders :evil: .
Het is wel typisch dat ik dit alleen nog maar van mensen gehoord heb die NIET van de RBW zijn :? :? .

Mijn mening: Als de organiserende club zich er niet druk maakt, waarom zouden andere dit dan wel doen :roll:

MVG

nou nou wat zijn we kort en naamloos.

het zijn niet alleen nederlanders hoor. 2 jaar geleden had ik ruzie met een landgenoot op de camping omdat ik naar mijn mening goed op tijd was vrijdagmiddag en geen plaats meer kreeg op de weide omdat er een leuke belg zijn auto bij zijn caravan wilde plaatsen en ik op deze plaats absoluut niet mocht staan. In de wagen zouden kostbare toestellen zitten.

De ironie uit voorgaande posten : in de auto zat een smurf, dat oorverdovend lawaai makend vliegend duits kruis. Leuik hoor.

de motivatie om mijn Wilga en Sopwith pup naar tisselt te komen gaat met de dag omlaag.

edge zei:

MVG

Je haalt me de woorden uit de bek , Edge.

Geen enkel probleem met onze noorderburen op RBW.

Mvg,

Paul Siemons

edge zei:
Ik vind het goed dat je een eigen mening hebt, maar ik zou het appreciëren mocht je voor jezelf spreken en niet naar de RBW leden verwijst of in hun naam spreekt. Ik raad u dan ook aan om niet als een onbekende, zelf mogelijk fictieve persoon, in het vervolg reacties te plaatsen.

edge zei:
Jij weet precies goed wat er dan op de zogenaamde F3A-X wedstrijden te zien is???? Eerst en vooral F3A-X is onbestaande in Belgie; dit noemt al jaren F3M.
Ten tweede; buiten het aantal Show-waardige Nederlanders, die je nog op beide handen kunt tellen, wordt de show verder gemaakt door Duitsers, Engelsen, Fransen, Belgen en enkele eigen leden.
Ten Derde bestaat het publiek niet enkel uit leken en geïnteresseerden uit de buurt, maar een groot deel zijn zelf modelvliegers uit heel het land en voor hen zijn het niet "het zelfde soort toestellen die ongeveer het zelfde doen"
Daarom wordt er steeds geprobeerd om een gevarieerd en zo breed mogelijk aspect van de modelluchtvaart aan bod te laten komen.

edge zei:
Misschien is dit probleem wel gekend en zijn er in het verleden al ingrepen gedaan om dit tegen te gaan, maar wordt dit niet aan de grote klok gehangen, wat ook niet hoeft, want dit zijn "Internal affairs"

Dit is enkel juist mijn gedacht erover, maar wou dit even kwijt :)

@JVDO: Jens, laat je niet uit het lood slagen door onbekenden; Schrijf je maar in voor onze show, je bent het meer dan waard!!!
@Peter: Idem, kunnen we nog eens een goede pint pakken :D
@ alle anderen die mooie toestellen of show-acts voor het publiek hebben; Inschrijven is de boodschap.

Tom Winand
F3M wedstrijdpiloot
Member of Royal Broken-Wings

MVG

Wat betreft dit draadje er is weer een hoop elende veroorzaak door die F3A-X vliegers, deze waren ook al aan het zeiken na de vliegshow 2006, dat deze niet na 6 uur op zaterdag mochten vliegen en dat de vliegshow op zondag langer kon duren dan tot 6 uur en dat deze vliegers niet genoeg gevlogen hebben op de show ze hebben ^%#$*^%*& twee keer op het programma gestaan en beginnen deze opnieuw te treiteren over die olanders en andere nationaliteiten zodat er weer onrust ontstaat.
Als deze vliegers er het niet mee eens zijn moeten deze weg blijven en niet het plezier van andere vergallen.

Ik hoop dat dit draadje gesloten kan worden zodat dit onderwerp van de baan is

Ik vertelde alleen mijn mening en mijn ervarig :oops:
Toen ik , na een paar jaar met Piper(2,8mtr) te hebben deelgenomen en er toen uiteindelijk 3 groepen van 4 Pipers in het programma stonden heb ikvoor me zelf beslist om in de toekomst iets anders mee te nemen.
Persoonlijk snap ik niet, dat men als Gast deelneemt aan zo'n mooie ,grote, goed verzorgde show soms problemen gaat maken dat je niet alleen mag vliegen (dat wil toch iedereen), ik schat dat er vorig jaar ruim een twintig tal extra's, cap's, sukoi's etc waren en dan vinden er nog een aantal dat ze alleen moeten vliegen. Dan vind ik dat Sam en Jens dit goed opgelost hebben. 8)

Hopelijk hebben we goed weer en wordt het weer een geslaagde show
Alhoewel de gevoerde discusie anders laat vermoeden is het zeken één van de gezeligste en beste shows van Belgie

@Tom, dit jaar weer jullie Spit op de show? :roll:

mvg

Ook Wedstijd piloot (maar geen F3M :oops: :wink: vorig jaar Brons in het BK )

edge zei:
Ik vertelde alleen mijn mening en mijn ervarig :oops:
Toen ik , na een paar jaar met Piper(2,8mtr) te hebben deelgenomen en er toen uiteindelijk 3 groepen van 4 Pipers in het programma stonden heb ikvoor me zelf beslist om in de toekomst iets anders mee te nemen.
Persoonlijk snap ik niet, dat men als Gast deelneemt aan zo'n mooie ,grote, goed verzorgde show soms problemen gaat maken dat je niet alleen mag vliegen (dat wil toch iedereen), ik schat dat er vorig jaar ruim een twintig tal extra's, cap's, sukoi's etc waren en dan vinden er nog een aantal dat ze alleen moeten vliegen. Dan vind ik dat Sam en Jens dit goed opgelost hebben. 8)

@Tom, dit jaar weer jullie Spit op de show?

Kijk, soms is het gewoon te gevaarlijk om met meerdere te vliegen... zeker als je 3D wilt gaan vliegen...
Dan hebben sam en ik besloten samen te vliegen .... omdat we elkaar kennen en van elkaar weten dat we veilig vliegen en geen onnodige risico's zouden nemen "om de show te stelen"
En zo kan je toch nog een "aardige" show gaan geven...

maar als je op het programma staat met 2 extra's van 2.6m, 1 van 2.7m en dan nog een 3m dan krijg je een vlucht
waar iedereen aan het proberen is vooral niet tegen de andere te vliegen. En wat heb je er dan aan als kijker?

[quote="JVDO]
Kijk, soms is het gewoon te gevaarlijk om met meerdere te vliegen... zeker als je 3D wilt gaan vliegen...[/quote]

Dit probleem is natuurlijk heel simpel op te lossen, nl niet 3D vliegen. :wink:
Een kennis van mij heeft ook F3M Extra vliegt hier wel geen wedstrijden mee , maar heeft toch een mooie spectaculaire "3D free-style " vorig jaar ook niet "zijn ding" kunnen doen omdat hij bij andere in de groep zat . Zijn reactie : jammer maar dat is het risico van het vak ,:wink:

Aangezien dit draadtje ,volgens mij ,begonnen is om de show te promoten (door Marcel) dus nu weer :ontopic: aub

jetpropdlx zei:
[quote="JVDO]
Kijk, soms is het gewoon te gevaarlijk om met meerdere te vliegen... zeker als je 3D wilt gaan vliegen...

Dit probleem is natuurlijk heel simpel op te lossen, nl niet 3D vliegen. :wink:
Een kennis van mij heeft ook F3M Extra vliegt hier wel geen wedstrijden mee , maar heeft toch een mooie spectaculaire "3D free-style " vorig jaar ook niet "zijn ding" kunnen doen omdat hij bij andere in de groep zat . Zijn reactie : jammer maar dat is het risico van het vak ,:wink:

Aangezien dit draadtje ,volgens mij ,begonnen is om de show te promoten (door Marcel) dus nu weer :ontopic: aub[/quote]

het blijft de bedoeling om een show te geven... als niemand zijn ding kan doen, is het dus wat door elkaar rondvliegen... 8)

edge zei:
Hopelijk hebben we goed weer en wordt het weer een geslaagde show.
Yep, Het weer is heel belangrijk; daar valt of staat de gehele show mee.

edge zei:
Alhoewel de gevoerde discusie anders laat vermoeden is het zeken één van de gezeligste en beste shows van Belgie.
Inderdaad, toch nog altijd bij de top 2 of 3 in Belgie.

edge zei:
@Tom, dit jaar weer jullie Spit op de show? .
Normaliter was dit voorzien dit jaar, als ik niet moet gaan werken zoals vorig jaar. Maar vorige maand echter is de motor afgeslagen in final landing wat resulteerde in een buitenlanding 15m voor het begin van de piste; met landingsgestel, -bevestiging en romp- en vleugelschade als gevolg.
Dus misschien nog wel als hij op tijd klaar is.

mvg

Hallo Allemaal,

Ik ben Dirk, geen RC modelbouwer, maar wel pasticbouwer en lid van het nederlandse modelbrouwforum. Vanmiddag zag ik in de modelbouwwinkel te Muizen een poster hangen van de model Air show te willebroek. Zelf ben ik geen RC man, maar heb toch wel interesse voor die vliegende kisten. Zelf is er dan ook een kans dat ik 16 sept. naar het evenement zou komen. Dit zou natuurlijk de eerste keer zijn. Ik vraag me dan ook af of deze show de moeite is, er verkoopstandjes zijn en hoe groot de omvang van dit evenement is ...aantal bezoekers....

Ik hoop een antwoord te ontvangen.

Dirk

autoverzicht zei:
Hallo Allemaal,

Ik ben Dirk, geen RC modelbouwer, maar wel pasticbouwer en lid van het nederlandse modelbrouwforum. Vanmiddag zag ik in de modelbouwwinkel te Muizen een poster hangen van de model Air show te willebroek. Zelf ben ik geen RC man, maar heb toch wel interesse voor die vliegende kisten. Zelf is er dan ook een kans dat ik 16 sept. naar het evenement zou komen. Dit zou natuurlijk de eerste keer zijn. Ik vraag me dan ook af of deze show de moeite is, er verkoopstandjes zijn en hoe groot de omvang van dit evenement is ...aantal bezoekers....

Ik hoop een antwoord te ontvangen.

Dirk

Dit is 1 van de grootste modelbouw shows in België, voor zover ik mij herinner waren er geen verkoopsstanden(of 1tje ik weet het nietmeer) misschien wel dit jaar?
Het is zeker de moeite om langs te komen !
Op het aantal bezoekers heb ik geen zicht mss kan snapman dat wat toelichten?

Het is zeker de moeite waard Autoverzicht, het is ten eerste heel gezellig, lekker eten en natuurlijk een heel erg mooie show, en wat zeker zo belangrijk is, een heel erg goede speaker.
Deze man weet bij ieder model wel een leuk verhaaltje te vertelen. Hij moet alleen even zwijgen als er met bijvoorbeeld een 14 cilinder gevlogen wordt.

vorig jaar was er wel een winkeltje, maar die verkocht voornamelijk props, en brol ;)

Back