Vliegshow Broken Wings Willebroek

MrBean zei:
@Skyraider :

toevallig ken ik de meesten van hen en hier volgt een antwoord :

* Pierre Ferrand en de andere Fransmannen : volgens Pierre komen zij niet meer naar Willebroek. Een reden heeft men me niet meegedeeld.

* John Greenfield met het Ghost squadron : Deze jongens hebben jammer genoeg een zware botsing gehad met hun grote mobilhome. Deze was total loss. Ook John had blijkbaar wat wondjes en teveel pijn om te kunnen komen. Ook had hij geen goed vervoer.

* Frans Tanghe met de grote christen eagle : Frans is blijkbaar al een hele tijd ziek. Als ik me niet vergis dan heeft hij problemen met zijn rug. Zijn piloot, Ludo Luyten, was wel daar, maar dan zonder de 2 grote vliegtuigen.

* Die twee broers waarvan de ene met een 3 meter Spitfire vliegt en de andere met een 3 meter acrobatie toestel : deze jongens ken ik niet

Ja ok, maar het blijven allemaal toch vaste klanten die er niet bij waren.
Die twee broers zijn volgens mij van broken wings zelf.
Ik denk inderdaad dat het Tom Winand is, hij is normaal ook F3M piloot. Zijn broer vloog er voorbije jaren met een 3 meter staudacher. Eén van de eerste die ik met het richtingroer tot tegen de grond zag komen tijdens het torquen

euh ja deze waren er beiden niet alletwee nog F3M gedaan maar ze zijn er nu helaas niet meer bij...

Grz J

" Ja ok, maar het blijven allemaal toch vaste klanten die er niet bij waren. "
Begrijp het "probleem" van Skyraider205 niet goed.
Er is toch al uitgelegd waarom er bepaalde mensen niet bij waren.
En "vaste" klanten: er wordt geen enkele deelnemer voor zijn deelname betaald, dus deze zijn vrij om al dan niet deel te nemen aan de show.
Het is zuiver op vrijwillige basis.
En er zullen op dezelfde datum nog wel ergens anders shows plaatsvinden waar we deze mensen ook eens graag hun kunsten willen laten zien.

Mvg,

Paul Siemons

Dat ben ik het helemaal met eens...

Ik weet meestal maar 1week op voorhand welke show ik ga bezoeken... of of ik wel ga gaan... het is een hobby... puur voor de fun, ik ga echt niet elk jaar naar dezelfde gaan

Alexzzz zei:
Heb ik er overheen gelezen of staan er nergens foto's?

Grt.

Staan er inderdaad niet, zal er van het weekend een paar plaatsen.
Overigens apart hoor, het was gewoon erg druk, en dan niemand die foto's heeft ????

Ik heb nu wat meer ruimte op de server en dus de foto's die ik gemaakt er ook op gezet.

http://www.rrelektronics.nl/fotos_bw_2006.htm

groeten Rudie Roessink

R_R_R zei:

er is een cd met foto's onderweg naar sam dus binnenkort hebben we er enkele mooie...

een voorsmaakje?

jenssambrokenwings.JPG

Is er eigenlijk een filmpje beschikbaar van de Bearcat met de dubbelstermotor? Ik vind dat nl zo'n heftige kist!! 8O

hmmm... das een dubbepost geloof ik want die vraag is al eerder door mij gesteld :oops:

Maarrr... nog steeds geen video van deze kist gezien :|

@Mao,
Het is een nikon D70S, en heb er naast een 18-70 automatische lens ook een (oude en manuele) 200mm lens op zitten.

@Tjen il-Vec
Ik heb ook een filmpje van de Bearcar.
Het motorgeluid was fenomenaal, de vlucht is spijtig genoeg geëindigd in een total loss.
Net bij een lowpass gaf de motor de geest.
Wat er aan de hand was met de motor weet ik niet.
Niet voor gevoelige kijkers dus, maar hier is het filmpje

evert_B zei:
@Mao,
Het is een nikon D70S, en heb er naast een 18-70 automatische lens ook een (oude en manuele) 200mm lens op zitten.

@Tjen il-Vec
Ik heb ook een filmpje van de Bearcar.
Het motorgeluid was fenomenaal, de vlucht is spijtig genoeg geëindigd in een total loss.
Net bij een lowpass gaf de motor de geest.
Wat er aan de hand was met de motor weet ik niet.
Niet voor gevoelige kijkers dus, maar hier is het filmpje

Oh man man man 8O :( ....

....

Ben er even stil van eigenlijk. Ik moet zeggen dat ik je bedank voor het posten van dit filmpje want ik was al een hele tijd benieuwd naar het vliegbeeld en het geluid van deze F8F. Schitterende kist en ik kan me zo voorstellen dat het het meer dan waard zal zijn deze te herstellen, ervanuitgaande dat de motor niet al teveel schade heeft opgelopen... en de kist zelf natuurlijk :roll:

Het is inderdaad voor zo'n model nu net het verkeerde moment dat de motor het begeeft. Het lijkt er ook op dat deze vastliep gezien het abrupte stoppen van de motor..

Tja, als je dat overkomt das gewoon waardeloos op z'n minst....

Nou ja, in ieder geval bedankt :wink:

Tjen il-Vec

Overigens... na het filmpje een aantal keer bekeken te hebben lijkt het wel alsof de prop los op de krukas is komen te zitten.
Vlak na dat het gebeurde en de F8F de bocht naar rechts inzette lijkt het wel of het wat 'onderdelen' van de kist vallen, of het is de kwaliteit van het filmpje...

Maar blijft heel jammer!

Als ik goed ben ingelicht was het vermoeden dat er in de motor de krukas verbinding tussen de voorste en achterste rij cylinders gebroken was.
Ron zou zeker van plan zijn om opnieuw een Bearcat te bouwen alleen niet meer met een eigenbouw stermotor maar met een Moki
Maar het blijft inderdaad ERG jammer.

Back