Vliegtuigje ±500 gram

Owkee, maar daar heb ik dan nog twee vraagjes over:

1. Word die krimpkous dan hard ofzo? (Nee, ben nog steeds niet blond :wink: )

2. Waar vind ik in vredesnaam zo'n groot stuk transparante krimpkous?

8O

Haai Urlien,

Die krimpkous wordt niet echt hard nee , maar dat hoeft ook niet wat het het is denk ik de bedoeling dat je het model van hout of gips in de krimpkous laat zitten. Als Theo het nummer van de FMT nog weet dan kan Alex hem wel van de club meenemen.

Denk dat Q of Hobby-in wel zulke stukken krimpkous heeft.

Je kan ook zelf een mal maken met modelleermassa en daar bij hobby-in een mooie cockpit van laten trekken.

Groet,

krimpkous word wel redelijk hard. hard genoeg om de krachten die op zon kapje komen te staan te verduren.

leuk idee ovrigens. keertje iets mee doen.

Het hoeft ook maar weinig te kunnen hebben met zo'n kistje, komt ook bij dat het niet te zwaar mag worden.

Grt.

Model van hout of gips dus NIET in het kapje laten zitten!!! Dat zou zonde zijn van het mooie transparante kapje. Doordat krimpkous in diverse kleuren verkrijgbaar is kun je mooie kapjes maken die bij jou kist passen qua kleur.

Moet even de FMT's nazoeken maar het heeft er een maand of 6 geleden ingestaan.

Dat is nu nog eens wat ik een waardevolle tip noem aangezien ik het zelfde probleem heb. (nee, ook niet blond en van het mannelijk geslacht :wink: )

Stevo

Zal zien of ik wat foto's kan plaatsen uit het betreffende nummer. Het is echt heel simpel als je de truc weet.

Oei de tijd aat hard. Stond in het februari nummer. Bij deze de beloofde foto. ik hoop dat het duidelijk genoeg is.
afb13857.jpg

Gaaf hoor Urlien, Ik hoop hem nog eens op de club te zien als tie af is. (niet alleen ik trouwens).

Groet,

Gerry zei:
Gaaf hoor Urlien, Ik hoop hem nog eens op de club te zien als tie af is. (niet alleen ik trouwens).

Volgens mij ontgaat jou het idee een beetje waarom ze een vliegtuigje zocht onder 500 gram, het bevalt prima op het grasveld hier. En voor de serieuzere modellen is de club weer geschikt.

Grt.

Dat hij thuis leuk kan vliegen wil niet zeggen dat je er niet leuk maar kan vliegen op de club ;) Ik heb thuis geen mooi vlak stuk gras dus dit ding vlieg ik alleen op de club :(

@Alexzzz
Was en is me helemaal duidelijk hoor, ik (en de anderen) heb(ben) alleen nog steeds de, wellicht ijdele, hoop dat 't anders wordt.

@Tadango
Helemaal mee eens :D

Nu maar weer ff on-topic...

Groet,

Even heel ontopic :) Denk je dat je onder de 500gram uit komt? De mijne weegt 630gram. Dat is wel met zwaardere aandrijving en regelaar maar toch...

Tadango zei:
Dat hij thuis leuk kan vliegen wil niet zeggen dat je er niet leuk maar kan vliegen op de club ;) Ik heb thuis geen mooi vlak stuk gras dus dit ding vlieg ik alleen op de club :(

Ik zit hier praktisch in de polder, dus met mooie vlakke velden zit het hier wel goed :thumbsup: :P

Tadango zei:
Even heel ontopic :) Denk je dat je onder de 500gram uit komt? De mijne weegt 630gram. Dat is wel met zwaardere aandrijving en regelaar maar toch...

Anders laat ik gewoon de staart eraf :lol:
Nee hoor, ik hoop er wel onder te blijven, ik heb er rekening mee gehouden bij het bouwen.

afb13996.jpg

Eventjes de vleugelribbetjes een modelletje aangemeten. Nu nog aan elkaar fietsen, wat folie dr omheen en de vleugel is af! :P

Back