Vliegtuigje ±500 gram

Tadango zei:
Was dat maar zo makkelijk :)

Valt best mee bij dit kistje, stelt maar weinig voor in vergelijking met de kisten die normaal bij mij op de bouwplank liggen :lol: :P

Het begint al ergens op te lijken.... :rolling:

afb14041.jpg

afb14048.jpg

Vleugeltje klaar op tips en rolroeren, die komen morgen aan de beurt, dan is het kistje houtbouwklaar, jippie!!

Satoer zei:
Alexzzz zei:
Ik heb zo'n vermoeden dat Urlien onder Alexzzz zijn account zit te posten ;)

Hoe ga je het motorkapje maken?

Haha, valt het op :oops:
Motorkapje maken we gewoon van balsa, maar die wordt als allerlaatste gemaakt, waarschijnlijk kan ik me toch niet bedwingen om de maidenvlucht te maken zonder motorkapje :P

Mooi dat doorzichtige folie, is dat ook lichter dan gewone oracover?

Groet,

Zo, morgen even het landingsgestelletje afmaken en dan (hopelijk morgen) de maiden vlucht. Motorkapje en cockpit volgen later, wil dat ding eerst zien vliegen :P
Op de foto's staat hij voor de lol even op het landingsgestel van de x-tra 40....... :roll:

afb14245.jpg

afb14246.jpg

ik vin mooi! gaat lekker snel, en ziet er netjes uit :wink:

ben alleen stikjaloers op alex... een vriendin die het ook leuk vind om is wat balsa aan te raken, prachtig. :worship:

Monkey zei:
ben alleen stikjaloers op alex... een vriendin die het ook leuk vind om is wat balsa aan te raken, prachtig. :worship:

Haha, dat is een kwestie van haar tactisch langzaamaan enthousiast maken voor de hobby, begint met af en toe meenemen naar het veld en voor je het weet (duurde bij urlien 2 jaar) staat ze zelf te vliegen :Fade-color

Vandaag de maiden gemaakt, tussen de regenbuien door. Vliegt ontzettend leuk en makkelijk, erg wendbaar ook. Weegt nu 440 gram....

Met de trotse eigenaresse.
afb14330.jpg

440... dat is erg netjes :) vraag me dan wel af of 630 niet wat te veel is..... Naja, dikke ontvanger, regelaar en accu zijn ook wel makkelijk :)

Gefeliciteerd hoor! Al een volgend project in gedachte?

Groet,

Back