vliegtuigje uit kruidvat ombouwen/herstellen

• Topicstarter Topicstarter flodox
  • Startdatum Startdatum
Nou ik heb hem getest,

Hij is RTF je hoeft alleen nog maar 6AA batterijen in de zender te stoppen.
Dan is het 15 - 20 min opladen (zit een 1S lipo in het vliegtuigje) via een kabeltje dat achter een klepje zit in de zender.

Verder vliegt hij VERSCHRIKKELIJK,

wilt alleen links om (rechtdoor kent ie alleen als je het hele ding verbuigt)
en hij gaat alleen rechtdoor niet omhoog alleen naar beneden

Ik heb ook twee van die "dingen" gehad. Je moet inderdaad door hier en daar wat te verdraaien en soms een klein spijkertje gebruiken om het vliegtuigje een beetje uit te trimmen. Ik had de rolroeren, het hoogte roer en het richtingsroer los gesneden. Zo kon ik daar ook nog een beetje mee trimmen.
Is dat allemaaal goed dan lijkt het een beetje op een bestuurbaar "vlieg"tuig.

Op een windstil moment is er dan wel mee te vliegen.
Ik zit morgen in Belgie en ik ga kijken of ze er nog hebben bij het Kruidvat in Neerpelt. Leuk voor mijn kleinzoons. Heeft Opa ook weer wat te doen.;)

Ik heb ook twee van die "dingen" gehad. Je moet inderdaad door hier en daar wat te verdraaien en soms een klein spijkertje gebruiken om het vliegtuigje een beetje uit te trimmen. Ik had de rolroeren, het hoogte roer en het richtingsroer los gesneden. Zo kon ik daar ook nog een beetje mee trimmen.
Is dat allemaaal goed dan lijkt het een beetje op een bestuurbaar "vlieg"tuig.

Op een windstil moment is er dan wel mee te vliegen.
Ik zit morgen in Belgie en ik ga kijken of ze er nog hebben bij het Kruidvat in Neerpelt. Leuk voor mijn kleinzoons. Heeft Opa ook weer wat te doen.;)

In Belgie zijn ze allemaal op, die stonden een week of 3 terug in het krantje als op=op ruiming. Deze week zijn ze in nederland in de op=op ruiming, dus snel halen want ik moest er gister al 3 kruidvat fillialen voor afzoeken.

Was vandaag bij het Kruidvat en zag deze kistjes ook liggen.
5 euro is geen geld!
kistje weegt 6,4 gram en ziet er grappig uit, maar vliegt inderdaad voor geen meter.
Bereik IR besturing is 8 meter, en alleen binnen waar de muren de IR straling weerkaatsen.
Buiten stopt de motor zodra het oog op de buik de IR zender niet meer ziet.
Gas heeft 3 standen
uit = neer storten
Half = dalen
Vol = heel licht klimmen
Roer heeft 3 standen
Links = scherpe bocht naar links (2 meter cirkel)
Midden = flauwe bocht naar links ( 5 meter cirkel)
rechts = rechtuit
Het kielvlak staat (opzettelijk) 5 a 10 graden scheef, dus dat bochtjes vliegen verbaast mij niet.
Voor 5 euro mischien het kielvlak maar eens lossnijden (let op draadjes actuator!) en wat rechter zetten.
Probleem blijft dat vliegen in een normale huiskamer echt niet lukt, je hebt een grotere ruimte nodig!

Groeten Willem

Back