Vlijmen winter compettie '10-'11 short course

Hallo Mensen,

Ik was benieuwd of /en wie er willen deelnemen aan de wintercompetitie van vlijmen in de manege in rosmalen met een short course auto (ik heb zelf een blitz )?

Ik lees graag de reakties!

Gr Bjorn Zweegers.

banden

Over de banden ,
ik lees in de m-auto van oktober/november (het stukje over de mac vlijmen wedstrijden) dat de Losi steppin en de JC goosebumps goed zouden werken in deze manege!
De laatste heb ik zojuist besteld via ebay.
Ik weet niet of de losi steppin ook verkrijgbaar zijn voor shortcourse velgen...

Misschien kan ik dan het beste de orginele banden gebruiken die bij mijn auto horen (hyper 10sc).
Ondertussen probeer ik wel die Kumho banden/wielen voor de Slash te scoren, die zullen het ook wel goed doen (en ze zien er vet uit).
Goosebumps zie ik niet zo zitten, volgens mij heeft die te weinig/ondiep profiel.

Hé Bjorn,

Voor SC is de bandenkeuze nog niet echt bekend. Maar het zal wel iets moeten worden met een beetje een nette nop. Vorig jaar zijn volgens mij alle races bij de 2wd buggy gewonnen op Goose Bumps.

Maar ik denk dat je met Bow-Ties o.i.d. ook goed rond zal komen.

mvg,
Arjan

ik heb beide (blitz en goosebumps) dus ik zal wel eens even checken aldaar dan. ook al durf ik van te voren te zeggen dat de goosebumps beter zullen werken, vooral achter. op mijn auto dan...

Nou dat zien we dan wel , ik heb er nu al zin in!

Werd er afgelopen seizoen ook al gereden met short course trucks?

Ik ben er zeker ook bij...

Zeer waarschijnlijk samen met mij; Roy (forum Roytjuh), m`n zwager Jos, vriend van me zwager Hans en de dochter van Hans, Martina...
Dus een mooi totaal van 5 afgevaardigen vanuit Arnhem en omgeving!

Ik heb er zeker zin in en denk dat ik gewoon met de Stock S1 compound banden ga rijden...
vind het te gek om zo een 75 euro voor 3 wedstrijdjes uit te geven... moet ook al een transponder aanschaffen.

@ Bjornz: Volgens mij niet....

Goede bandjes heb je véél langer plezier van dan 3 wedstrijdjes. Bedenk dat ca. 80% van je wegligging bepaalt wordt door het juiste rubber.

zeker bij sc!

@wishiej: waar rijden jullie vaak verder? ik kom uit omgeving :) (van arnhem en omgeving)

Goede bandjes heb je véél langer plezier van dan 3 wedstrijdjes. Bedenk dat ca. 80% van je wegligging bepaalt wordt door het juiste rubber.

I know i know...

maar deze bandjes ga ik alleen gebruiken in een manege oid en dat is voor mij waarschijnlijk maar 3x per jaar dus tja... keuzes...

Maar ik heb al wat gesnuffeld op ebay maar kan ze zo 1,2,3 niet vinden iemand een link waar ze goed/goedkoop te krijgen zijn?

zeker bij sc!

@wishiej: waar rijden jullie vaak verder? ik kom uit omgeving :) (van arnhem en omgeving)

Wij rijden meestal op Vlijmen... we zijn daar ook lid!
Leuke groep sc-truck zit er nu al ondertussen (zo`n 8 tot 10 slashes)
En de bestaande leden zijn ook toppie!! tonen veel interesse en willen altijd wel een handje helpen waar nodig... deze bestaande leden rijden over het algemeen met 2wd buggies 1/10 wat ook heel fun is om te kijken!

Kortom leuke baan (klei) + leuke mensen = MAXIMAAL FUN!

Laatst bewerkt:
Ik ben het wel eens met de stelling dat de banden grotendeels het rijgedrag van de auto
bepalen... helaas kosten ze dan ook wel wat maar ik heb ze bij rcmart besteld voor onder de
50 dollar inc velgen.
En een transponder heb ik gelukkig al (2 zelfs) en dat is toch wel erg gemakkelijk!

Ik ben het wel eens met de stelling dat de banden grotendeels het rijgedrag van de auto
bepalen... helaas kosten ze dan ook wel wat maar ik heb ze bij rcmart besteld voor onder de
50 dollar inc velgen.
En een transponder heb ik gelukkig al (2 zelfs) en dat is toch wel erg gemakkelijk!

Incl. verzenden?

Ik heb er zeker zin in en denk dat ik gewoon met de Stock S1 compound banden ga rijden...
vind het te gek om zo een 75 euro voor 3 wedstrijdjes uit te geven... moet ook al een transponder aanschaffen.

@ Bjornz: Volgens mij niet....

een zak proline calibers 22 a 23 euro, en je hebt 2 zakken nodig is 45 euro. 2 velgen kost ongv. een 10tje dat het je ook 2 keer. totaal ben je 60 a 65 euro kwijt.

scoor gewoon calibers. toch een van de betere allround offroad band. die kunt je prima gebruiken. ook op vlijmen buiten.

en dat manege rijden is voor een beetje winterfun. ik zou niet te moeilijk doen over welk rubber te gebruiken. een beetje glijden door gebrek aan grip kan ook leuk zijn..

Back