Ik heb voor weinig een Heng Long Bulldog gescoord maar er is geen vloeistof voor de rookgenerator meer bij, wat kan ik er als vervanging in doen of moet het originele vloeistof zijn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nope maar zwarte rook maken zal niet gaan vrees ik... Ik heb ook van horen zeggen dat als lang er zonder vloeistof in de rookgenerator is gereden, de rookgenerator in 9 vd 10 gevallen stuk is omdat hij dan doorbrandt... Iemand hier ervaring mee? Voor de rest is alles oké, motorgeluid, lichten schieten werkt allemaal nog.
Zwarte rook is ook vaak een discussie geweest op de diverse schepenfora. Is in principe niet mogelijk met de gangbare rookgeneratoren. In een paar van mijn schepen gebruik ik een gloeispiraal (vermogensweerstand) omwikkeld met glasvezel en een ventilator erop. Alles in een aluminium bakje. Rookvloeistof is simpel: lampenolie van "een bekende drogisterijketen".
Rookt prima, echter alleen witte rook.
Zwarte rook is slechts éénmalig mogelijk:
door een flinke kortsluiting te veroorzaken.
Maakt niet uit.wat ik ervan begrijp is het ook de kunst om ook niet te veel vloeistof te gebruiken omdat er dan niet voldoende rook kan worden gegenereerd in de kamer van de rookunit.
Nee. Dat spul verbrandt ook.zou het toevoegen van zwarte pigmentstof aan de olie een mogelijkheid kunnen zijn?![]()
Juist niet Jan, zo blijft alle info compact bij elkaar, en makkelijk te vindensorry voor het in een ouder topic te reageren...
Habemus papam.... witte rook ...