VMVC The Hawks Vught

Discussie in 'Verenigingen' gestart door jve, 6 apr 2010.

  1. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Kun je je niet gewoon voorstellen dat mensen binnen een club een band met elkaar hebben en het dus leuk vinden om met elkaar te blijven vliegen? Vaak zijn andere clubs al 'vol' of is er niet voldoende ruimte om alle leden op te nemen of zijn er andere bezwaren. Ik vind dat je er wel erg makkelijk over schrijft.
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, ik kan me voorstellen dat je ergens samen gaat vliegen, dat deden we ook wel eens met leden, aan de helling of in het buitenland maar dan breng je het niet als, we gaan vliegen met de club.
    Want dan is het net of de club nog bestaat en geef je valse hoop.
    Er zijn al meerdere leden bij andere clubs lid geworden en die bevalt het daar prima en de meeste clubs daar in de omgeving zitten niet vol.
    Zodra je buiten de NOTAM gaat kijken zit je een paar kilometer van een bestaande club, dan kan je daar beter lid worden dan een mini clubje op jezelf.
    En dan geef je de leden ook duidelijkheid, de betaling van contributie komt er weer aan, men moet ook ergens november doorgeven aan de KNVvL wie er lid is, de pacht moet betaald worden.
    Als je de zooi opheft ben je daar vanaf en weten de leden waar ze aan toe zijn.
    Aan het lijntje houden is niemand mee geholpen.

    GJ
     
    Arnoud Snel vindt dit leuk.
  3. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Onbekend
    Als het met een club uitzichtloos wordt kun je inderdaad beter stoppen. Valse hoop heeft niemand iets aan.

    Een hele club overnemen kan geen enkele club, die ruimte is er in deze tijd niet meer..
    Moet je ook niet willen, krijg je een club in een club, dat gaat wrijving geven. "Bij ons deden we het zo en zo" krijg je dan, waarom kan dat hier niet ? (Ik spreek uit ervaring toen ""onze" toenmalige club in de jaren 80 een andere club compleet overnam)

    Als een club ophoud te bestaan moet je een eigen plan trekken. Als je echt een vlieger en enthousiast bent vind je vast en zeker weer een fijne vliegplek. (Heb ik zelf ook zo ervaren)
    Door de gezamenlijke interesse vind je heel snel aansluiting met andere vliegers op de "nieuwe" club.

    Grt,

    Arnoud.
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Er zijn al enkele leden lid bij andere clubs, verschillende clubs.
    Er zitten daar in de buurt 4 of 5 clubs redelijk dichtbij, dus als elke club er 10 leden bijkrijgt is het opgelost.
    Een club kan ook door leden opgeheven worden, het bestuur is in dienst van de club, de leden zijn gezamelijk de baas.
    Dus als men op aanvraag van een of meerdere leden een ALV aanvraagt dan kan er besloten worden de club op te heffen.
    Het geld in kas en de bezittingen worden dan na een bepaalde periode naar rato verdeeld onder de leden.
    Mijn slechte innerlijk heeft het gevoel dat men zo lang mogelijk wil wachten met opheffen en hoopt dat veel leden opzeggen zodat de pot onder zo min mogelijk mensen verdeeld moet worden.
    Geld maakt mensen hebberig en slecht.

    GJ
     
  5. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Volgens mij alleen binnen het terrein van de EBI.
    De no-fly zone komt uit de koker van de burgemeester ter bescherming van het burgervolk buiten de EBI.

    Je ziet alleen de buitenkant, dat het er pico bello uit ziet, Den Bosch een postzegel, bevind zich in een laagvlieg gebied.
    Ze hebben allemaal wel eens wat kloterij met wat hogere en lagere (r)overheden af andere onhebbelijkheden in of met de omgeving.

    Hoe het moet weten ze bij The Hawks prima.
    In Nederland zijn structureel te weinig modelvliegvelden t.o.v. de ons omringende landen.
    Elke vereniging die opgedoekt wordt om wat voor reden dan ook is een vereniging teveel.

    Ik zie ook geen probleem, fijne vliegdag.:)

    Ja en? Nooit wedden op één paard, misschien zijn er wel leden lid van 2 of meer clubs voordat de perikelen van de no-flyzone bij The Hawks begon.
     
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik ben nog steeds lid van de Hawks in Vught, ondanks dat daar niet meer gevlogen mag worden.

    Op de website van vliegclub Den Bosch, was te zien dat het bos, aan de zuidkant, gekapt was. Mijn interesse was gewekt.
    Tevens ging ik met pensioen, waardoor ik best van twee clubs lid wilde zijn. Lang voordat "Vught" tot stoppen werd gedwongen, heb ik contact opgenomen
    met Den Bosch. Daarna raakte alles in een stroomversnelling. Ik keek ook nog even bij een paar andere clubs, maar het besluit was snel genomen, Door meteen lid te worden, dat was per 1 juli, kon ik in ieder geval weer vliegen. Kort daarna, meldden zich nog een aantal leden van Vught in Den Bosch, waaronder de "harde kern" van het oude Maasdriel. Het vliegen aldaar bevalt mij prima en de ontvangst was uitstekend.

    Ik kan mij voorstellen, dat leden die verknocht zijn aan de club in Vught, niet bepaald blij worden van het zwaard dat boven hun hoofd hangt,
    Het vinden van een ander veld is erg moeilijk. De gevangenis en de natuurgebieden gooien het nodige roet in het eten.
    Toch moet je m.i. realistisch zijn en vooruit denken. Ik heb helaas, tot op heden, geen positieve signalen over een nieuw veld mogen ontvangen.
     
  7. Modelvliegclub The Hawks

    Modelvliegclub The Hawks

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    138
    Locatie:
    De zeeg, Nieuwkuijk
    De opkomst was gezellig en het weer was prachtig.
    Eerst een bakje koffie, toen alles opgebouwd en genoten van een heerlijke vliegdag.
    Veel enthousiast publiek kwam langs, waaronder de eigenaar van het veld.
    Top dag!!
     
    lexvant, onno10, prop-er en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Hseg

    Hseg

    Lid geworden:
    17 jul 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Den Bosch
    Was een prachtige & gezellige dag
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Prachtige maar iets winderige dag.
    We werden verwelkomd door een valkje.
    Kan toch geen toeval zijn.[​IMG]
     
    Lyckele, serge pot, eigenwijs en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Modelvliegclub The Hawks

    Modelvliegclub The Hawks

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    138
    Locatie:
    De zeeg, Nieuwkuijk
    Er wordt in 2023, door de leden van The Hawks, weer gevlogen, op een prachtig veld.
    We gaan het veld, begin van het seizoen 2023, inrichten zodat we als club weer kunnen vliegen op deze nieuwe locatie.
    Ook zullen daar de wedstrijden en de evenementen gaan plaatsvinden.
    :banana::thumbsup::yes::beer:
     
    jve, lexvant, toostbeek en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Met dank aan het bestuur!!! Chappaeu :thumbsup:
     
    jve en toostbeek vinden dit leuk.
  12. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Wat een gelul van de zijlijn… aan dit soort geraaskal heeft niemand iets. Bestuur heeft heel hard zijn best gedaan met een positief resultaat!
     
    prop-er, arjan191, AHoogendijk en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Eerst zien, dan geloven!
    De leden weten zo te horen nog van niets, beetje raar om dat dan eerst op het MBF te zettten
    Een wildvliegveldje is makkelijk te vinden.
    De enige club die een mooi nieuw veld heeft is de club in Maasdriel.
    Incl vergunningen.

    GJ
     
  14. Hseg

    Hseg

    Lid geworden:
    17 jul 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Den Bosch
    Sluit me aan bij Lyckele,
    Dank aan t bestuur; prima werk.
     
    prop-er, jve, Lyckele en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Het was al bekend bij de leden, nog voordat het hier bekend werd gemaakt. Een wildvliegveldje voor alle leden vinden is niet makkelijk, is ook niet aan de orde. Er is gezocht naar een geschikte locatie, maar dat is buiten het Notam gebied niet makkelijk.
    Maar met dank aan de tomeloze inzet van het bestuur en enkele leden is het toch gelukt.
    Dat jou maat Wil het allemaal te lang vindt duren en er niks gebeurt zou zijn, kan en mag hij vinden.
    Wens hem veel plezier in Maasdriel.
    Stop wel met het verspreiden van onzin, dit soort bijdrages lijden nergens toe.
     
    prop-er, onno10, lexvant en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Hseg

    Hseg

    Lid geworden:
    17 jul 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Den Bosch
    Sluit me wederom aan bij Lyckele
     
    jve vindt dit leuk.
  17. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Onbekend
    Heeft hij dat wel gezegd ? Of wordt er hier iets gesuggereerd ?

    Is wel iemand een trap nageven. Komt niet heel erg vriendelijk en gastvrij over.

    Grt en succes met het nieuwe veld !

    Arnoud.
     
  18. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik ken meerdere leden van de Hawks en hoor van meerdere kanten dingen.
    Het is dus gewoon het gedoogveldje wat eigenlijk niet geschikt is voor motorvliegers.
    En zolang er geen vergunning afgegeven is blijft het een wildvliegveldje waar je niet hoger dan 120 meter mag.
    Dus zelfs met je RES model mag je daar niet legaal vliegen en kan je ook geen evenementen organiseren.
    Dus moraal van het verhaal, een hoop bla bla en valse hoop.
    En dan zal ik even mijn vermoeden uitspreken:
    Als de club geen faciliteiten kan leveren dan kunnen de leden hem opheffen en komt het geld wat in kas zit, plus alle spullen vrij.
    En mijn vermoeden is dat een paar mensen daarop aansturen, het is fijner om 10000 euro tussen 10 mensen te verdelen dan tussen 30.
    Vermoedens, maar die gedachte speelt al een tijdje bij mij.
    Ik heb redelijke mensenkennis, heb ook voor een Israelisch bedrijf mensen moeten profilen en dan leer je signalen te herkennen.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2022
    Arnoud Snel vindt dit leuk.
  19. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Wat een ongelofelijk onzin wordt hierboven gesuggereerd. Kap daar nu eens mee.
    De club krijgt in 2023 een prachtig veld ook voor motorvliegers.
     
    arjan191 vindt dit leuk.
  20. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn

Deel Deze Pagina