VOC Retourschip Batavia AD 1628 van Kolderstok

Bedankt voor de berichten en hier dan de foto van het dek behandeld met Deense olie.
img_2449-jpg.413141
persoonlijk vind ik dit dek mooier dan zo'n strak en netjes gelegd dek. verschil in kleur en leg-structuur maakt dit levendiger dan het dek wat in je post hiervoor staat (#40)

Sorry :-)

Nu kunnen we de achterkant doen. Eerst latjes monteren tegen de spanten. Dan de bovenstaande spanten verwijderen en glad schuren.
De fortuining was aan de bovenkant te kort, dus verlengd.
IMG_2556.jpg

Op de volgende foto zijn alle latjes gemonteerd en is de fortuining aan de bovenkant verlengd.
IMG_2559.jpg

Aan de ene kant werden de latjes aan de bovenkant gemonteerd. Toen ik de andere kant wilde doen, dacht ik, misschien moet dit later maar dan gelijk met de balusters. Dus twee manieren gebruikt.
Voorbereiding voor de voorkant en achterkant.
IMG_2565.jpg
Om te controleren of de balusters even lang waren, deze tussen twee latjes gelegd.
IMG_2566.jpg
Het was een behoorlijk karwei, maar wel leuk om het af te hebben.
IMG_2567.jpg

IMG_2568.jpg

Bij het galjoen moest nog 1 latje gemonteerd worden.
IMG_2570.jpg

Alle groene delen geverfd.
IMG_2571.jpg

Voor het plaatsen van de galerij, werd het onderste berghout een stukje verwijderd.
IMG_2573.jpg

Nu kon de galerij erop.
IMG_2576.jpg

Het volgende wordt: de spiegel, het schuren van de romp, en verven.
Groet Arjen.

Bedankt voor de reacties, hierbij foto's van de vorderingen.
Eerst de spiegel afmaken.
IMG_2580.jpg

Het bolle gedeelte van de spiegel en de spiegel zelf bekleed.
IMG_2581.jpg
Schuren en verven met nachtblauw ook de onderkant van de galerij.
IMG_2584.jpg
De waterlijn afplakken. Eerst 2 keer met primer, tussendoor licht schuren, daarna 2 keer met harpuis.
IMG_2592.jpg

De verdere dek onderdelen maken.
IMG_2598.jpg

Het schip verder verven, zijkanten zwart, lage dek nog wat rood, dekken met Deense olie en gele strepen aan de zijkant.
IMG_2623.jpg

Verder met de dek onderdelen. De knechten en de dwarsrelingen.
IMG_2624.jpg

Een van de volgende dingen is het verven van de holle wulf. Als verven niet lukt dan kan ik altijd nog een printje plakken. Ook het verven van de knechten is een uitdaging.
Wordt vervolgd. Groet Arjen.

Back