Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dit valt niet te berekenen. Het hangt helemaal af van de manier waarop de accu gemaakt is, de gebruikte materialen, de leeftijd van de accu, hoe er met de accu omgegaan is, en dan vergeet ik waarschijnlijk nog wel een paar dingen. Daarom raadde ik je ook aan om met het typenummer van de accu de specificaties eens op te zoeken. De fabrikant heeft dit soort dingen al lang uitgezocht en in de vorm van grafieken in de specificaties gezet.Vincent zei:Bedankt het artikel van de loodaccu had ik al verscheidene keren gelezen maar nu weet ik hoe ik het moet bereken.
Ik weet nu dat deze batterij 17 Ah geeft in 20 uur ontlading maar hoe kom je aan die 10 Ah is dit verlies of zo en zo ja hoeveel procent? dan kan ik dit bij andere batterijen ook berekenen.
Kan zijn dat dit ook in het artikel staat maar ik heb eigenlijk alleen het belangrijkste gelezen.
mvg vincent
Dat is het grote nadeel. Een loodaccu gaat het langste mee als je hem niet gebruikt en hem alleen maar netjes op spanning houdt. Hoe vaker en hoe dieper je hem ontlaat des te sneller is hij "versleten".Arthur Werner zei:Voor een langere levensduur is het sowieso aan te raden een lood-accu niet verder dan 50 procent te ontladen.
Arthur
Bv de temperatuur... in de winter doen velen van ons die test met de autoaccu en rara, er komt dan niet zoveel uit als dat erop staat :wink:Ernst Grundmann zei:Dit valt niet te berekenen. Het hangt helemaal af van de manier waarop de accu gemaakt is, de gebruikte materialen, de leeftijd van de accu, hoe er met de accu omgegaan is, en dan vergeet ik waarschijnlijk nog wel een paar dingen...