Vogelpest ..... Graupner funky chicken

Onder het motto "Warbird" :mrgreen:

war_chick.gif

Kleur is iets donkerder...maar door de flitser lijkt het wat anders. Heb het niet gespoten...niet gekwast maar...met de roller :mrgreen: Meerdere laagjes heel dun er op :)

Moet alleen nog ergens een stickersetje van een ARF Spitfire vandaan toveren voor de blauw/rood/witte cirkels op de vleugels e.d. :mrgreen:

Om het niet al te serieus te maken komt er toch een rooie boxer met witte stippen op, en oranje pootjes :mrgreen:

Ben eigenlijk zo ver om de accu pakketten te laten solderen. Nu heb ik nogsteeds een aantal opties. Volgens Gerben was een speed 400 7.2V ook nog een optie. En ik kan zo de regelaar van de Speed 400 Plus 6V af solderen en op een 7.2V solderen.

Mogelijkheden:
Speed 400 6V @ 6-cellen
Speed 400 6V @ 7-cellen
Speed 400 6V @ 8-cellen
Speed 400 7.2V @ 8-cellen

Wat is wijsheid? 8-cellen pakketten zijn het gemakkelijkst omdat je die in meerdere toestellen kunt gebruiken.

Van de faq wordt ik ook niet veel wijzer. Er staat alleen dat het een alternatief is voor langere vliegduur. Maar niet of het vermogen ongeveer het zelfde is :)

Ik zou zeggen speed 400 7.2 volt, 8 cellen. dan kun je die accus idd ook makkelijk in andere vliegtuigen gebruiken. speed 400 6 volt op 8 cellen leeft niet lang....
Dan een speed 400 6 v op 7 cellen. maar voor minder gewicht, 6 cellen op een 6v sp 400.
allemaal opties, aan jou de keuze. 6 cellen is goedkoop, en lekker licht, en vliegt in de chicken goed.
8 cellen heeft natuurlijk weer meer power, leuk als je warbird niet te langzaam gaat....

Ps, tip, geef die warbird een helm ofzo!

Groeten,
Monkey

De cellen heb ik al dus voor het geld maakt het niet uit. Waar het me om gaat is het meeste vermogen met de langste vliegtijd :)

About the idea:

chicken_03.jpg

chicken_04.jpg

Ogen moeten nog, er moeten nog witte stippen op de boxershort. En ik ga de bruine "leren helm" nog veranderen.

edit:
chicken_05.jpg

Die heb ik net vandaag gezien. Het zwaartepunt schijnt nogal kritisch te zijn. Alleen snap niet waarom hij z'n accu niet verder naar achteren kreeg. Ik kan hem tot helemaal achteraan de vleugen schuiven.

Vandaag heeft een club-genoot even 2 8-cellen KAN-1050 pakketjes voor me inelkaar gesoldeerd. Als het weer mee zit morgen de maiden. :)

De eerste vlucht was een succes :mrgreen: Zwaartepunt was geen probleem. Kon de accu ver genoeg naar achteren doen om het goed te krijgen. Het was ongeveer windkracht 3 en er viel prima mee te vliegen.

Ik heb zelfs voorgesteld om in plaats van vossejacht , kippenjacht te gaan doen!
Met al die servals achter die gekke groene kip met dat rooie broekie aan jagen.. ;-)

maar dat vond alex niet zo'n goed idee..

peter

raar he? :mrgreen:

Ach...als een van de jagers een kip sponsort wil ik em wel rondvliegen zodat jullie er achteraan kunnen :P :P ;)

Hallo,

wie heeft zijn of haar KIP
al aan het vliegen ???

mijn kippy heeft vorige week zijn eerste vlucht gehad,....
speed 400 7,2volt
2xkokam 1500

zelfs rollende cirkels is mogelijk ;-)

jaja,... Han dat zal wel,

Hoe kan dat nou een rollende cirkel,...of heeft jouw kip rolroeren,

en volgens mij is 2x1500 kokam veels te weinig

...
2x1500 met een speed 400 7,2volt is voldoende om te vliegen
en ja zelfs loopings en rollen (wokkels) is mogelijk

beter oefenen Mr.Magneet.

He, he,

Normaal broeden de vogels in mei, maar hier in Oss storen we ons niet aan tradities, en is vandaag onze kip uit zijn ei gekropen.
Om toch wat onderscheid tussen de Barnevelders etc, te hebben, heeft hij (zij?) een kleurspoeling ondergaan. (geslacht bepaling volgt nadat de eerste indrukken van de vliegprestaties bekend zijn....goedmoedig, rustig of bitchy)

Met slechts uiterste inspanning kun je het beest onderscheiden van het voorbeeld...

De ogen die ik gebruikt heb zijn "Carnavals" ogen.

afb11520.jpg

afb11519.jpg

afb11521.jpg

afb11522.jpg

Haha Richard maar goed dat je geen straalturbine heb gebruikt.
Anders waren zijn veren verbrand :lol:
Ziet er leuk uit.

Haha Richard maar goed dat je geen straalturbine heb gebruikt.
Anders waren zijn veren verbrand :lol:
Ziet er leuk uit.

Ziet er leuk uit idd :D

Die van mij leeft inmiddels niet meer, hij heeft serieus nekletsel, een gebroken snavel en uit verband gerukte vleugelspieren :P Met dank aan Mr. J.E.T.I. Rex5 :P

Weet niet of ik hem nog een frankensteinbehandeling geef om hem weer tot leven te wekken. Denk dat het een dusdanig zware epoxytoestand gaat worden dat het niet echt lekker meer vliegt.

srry als ik er heb overgekeken maar hoeveel kost die vliegende kippenvleugel nu eigenlijk...

el barto

Back