Vogelpest ..... Graupner funky chicken

Heb je er al mee gevlogen Richard?

Vanwege het gewicht zit ik er aan te denken om het eerst met een 6 cellen pakketje te proberen. Graupner verkoopt ze ook met pakketjes van 6 cellen dus het zou moeten vliegen. En hoe lichter hij blijft, hoe beter. :)

Nope.

Teveel andere projecten, hij is even terug in het broedhok.

Hik ook nog tegen kleurenschema, misschien even langs de kunstacademie of daar interesse is voor een apart project.
Of heeft iemand een leuke zus die (ook..) goed kan schilderen :D

Ik kreeg vandaag toch aardig de kriebels weer te pakken. Het was eigenlijk te mistig om met m'n witte trainer de lucht in te gaan..'t was bijna windstil en niet al te koud. Iedereen had z'n parkflyer maar uit de kast gehaald en was daar lekker mee aan het klooien. Maarja, 't kippie was nog niet klaar....

DualdudE zei:
Vanwege het gewicht zit ik er aan te denken om het eerst met een 6 cellen pakketje te proberen. Graupner verkoopt ze ook met pakketjes van 6 cellen dus het zou moeten vliegen. En hoe lichter hij blijft, hoe beter. :)

"Hoe lichter hoe beter" is een prima tegelspreuk voor de elektro, maar je moet er wel zinvol mee omgaan.

1 celletje minder bespaard 20 gram (bij 500AR cellen). Op de opgegeven 550g is dat 3.6% gewichts besparing.

het is echter ten opzichte van 7 cellen wel zo'n 15% energie wat je laat liggen en (bij dezelfde prop) meer dan 20% van het vermogen.

Slechte ruil dus. bespaar gewicht, maar niet op je energiebron.

Ik ben weer verder met het sjikkie

Omdat ik hier en daar las dat de kop bij een harde landing makkelijk afbreekt, heb ik verstevigingen (koolstof rovings in een gleuffie met epoxy) aangebracht in de nek/strot...zeg maar stembanden... :D

afb1667.jpg

Nu nog dat kleurenschema wat nog niemand heeft :roll:

Jullie weten toch dat deze volgels voorlopig binnen moeten blijven ivm de risico's van het verspreiden van de vogelpest die er alweer heerst in diverse landen.

Theo, die beesten zijn slim...ze kunnen zich makkelijk onopvallend en onherkenbaar vermommen, eeehhh, ik noem maar wat, als Zorro bvb.

Ik ben de kip bestand aan het maken tegen zware aanvallen met takjes etc, er zit nu een dunne glasmat op, ook op de vleugelbovenkant.
Ik moet hem nog wegen, als het allemaal meevalt dan doe ik de onderkant ook nog, issie gelijk bestand tegen 5 G/KIP.

Richard Branderhorst zei:
Ik ben de kip bestand aan het maken tegen zware aanvallen met takjes etc, er zit nu een dunne glasmat op, ook op de vleugelbovenkant.

Volgens mij vliegt deze kip net zo goed als echte kippen en blijft het, gezien het extra gewicht van die glasmat, bij wat gefladder

Mark,
Het is epoxy vergiftiging denk ik :wink:

Theo, het vleugelopp van Calimero is fors te noemen, met voldoende kp's (kippenpower) onder de snavel moet het geen probleem zijn. Als notoire overpoweraar denk ik dat hij niks tekort komt.

Als ik in de filmpjes zie dat de vliegeigenschappen een normale kip een rolberoerte zouden bezorgen, ben ik niet bang voor de vliegcarriëre van dit stuk pluimvee, ook al issie wat zwaarder straks.

Ach wat, anders trek ik er toch gewoon een soepje van :twisted:

Mijn kippie is klaar qua beschildering, maar de aandrijving moet er nog in. Ik ga waarschijnlijk voor een borstelloos-lipo combinatie (Mega 15/7/8 en 1200 of 1500 2S1P lipo's), maar dat moet nog aangeschaft worden. Gewicht is dan minimaal en vermogen meer dan genoeg. Of zou ik een 3S1P pakketje nodig hebben?

Dit is het geworden:
afb1864.jpg

afb1863.jpg

Brengen jullie nog een versteviging aan bij de scharnierlijn van de roeren? Bij mijn kip begint het tempex van het hoogteroer nu al los te raken van het stabilo, dus dat vertrouw ik niet. Wat zijn jullie ervaringen?

Dik Prenger

LEUK!!! :mrgreen:

Met de kwast? Of gespoten? :)

Kwam ook een filmpje tegen van een Kippie met een PJS-1000 er in :P Die heb ik ook nog liggen... :twisted: Ding vloog zo weg vanuit z'n hand....naah, toch maar niet doen :P

Dik.
Mooie kip! Al heeft-ie nu al last van vogelpest aan de spikkels te zien(dat zijn de bultjes die overblijven vanwege het fabricage proces! Ik heb ze weggeschuurd.)

Ik heb de roertjes er gelijk afgehaald, ik zag dat originele systeem toch niet zitten.
Na beschilderen plak ik ze er terug op met scharniertape, zoals je bvb met de ailerons van kleinere zwevers doet.

Wat een 3S1P pakket is weetik niet.

Kijken of ik van de week aan het schilderen toekom.

Over enkele maanden hebben we hier in Oss op het veld een kinderdag (Oa berenvliegen...poppen en beren van kinderen krijgen met een model de luchtdoop, was vorige keer een daverend succes), misschien is het leuk een zootje pluimvee te mobiliseren en een demo te vliegen.

Ik heb mijn kip gewoon met de kwast geschilderd. Het verven gaat lekker snel met acrylverf, het is in een wip droog en dan kan de volgende kleur er al op. De puntjes heb ik er op gezet met een cocktailprikker, daar werd ik zelf een beetje kippig van! 8O Toen ik vorig jaar in Dortmund de Funky Chicken voor het eerst zag, had ik al het plan om de mijne er als een geplukte kip uit te laten zien. Ik heb de bultjes dus gewoon laten zitten en meegeschilderd.

Goed voorstel Richard, als het even kan ben ik erbij op de beren- en kippen vliegdag in Oss. Gelukkig heb ik mijn kip een boxershort aangedaan, anders was-ie niet geschikt voor zo'n kinderevenement. :wink:

3S1P wil zeggen dat er 3 lipocellen in serie staan en één zo'n triootje parallel (eigenlijk geen parallel dus).

Wat zijn jullie schilderplannen? Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Dik

Dik.
Ha, de schilderplannen..durf ik pas te laten zien als hij klaar is, heb geen idee of het lukt. Hij wordt wel "kinderproof" hoor!

Hoe kom je iegenlijk aan die ogen? Bij mij zaten er Std piepschuim ogen bij.

Ik ben er nog niet over uit hoe ik hem ga verven.. Met Boxershort is toch ook wel ERG grappig :mrgreen: maar dat is niet echt origineel meer dus 'k moet maar wat beters verzinnen... :)

Qua accu's ben ik alweer van gedachten veranderd, en gaan het toch maar 7-cellen pakketjes worden....ja ik blijf bezig :P

Dan kom ik op het volgende voor de ingewanden:
- Graupner Speed 400 Plus (6V)
- Graupner CAM Speed 6x3 Klapprop
- Günther opdrukpropje
- 7-Cellen KAN-1050 Pakketjes
- 2x Waypoint WS-150 Servo's
- Jeti Rex5 Plus

Heb twee soorten props, kan ik testen wat het beste gaat :)

De transparante ogen zitten inderdaad niet standaard bij de Funky Chicken. Ze zijn als extra accessoire te koop (Graupner best.nr. 6253.1). Wat ze kosten weet ik niet, ik heb ze er zo bijgekregen als goedmakertje voor de lange levertijd van de kip.

Dik

Back