Vogelpest ..... Graupner funky chicken

Hej, ik denk eigenlijk dat het niet meer zo'n zin heeft omdat het zo'n oud topic is, maar hoe vliegt zo'n Funky Chicken? Goed voor een beginner of veel te moeilijk?

Thomas!

Niet echt voor een beginner, Thomas. Je stuurt hem met richting en dat vereist enig gevoel. Bij overcorrectie kun je deze kip makkelijk soepklaar maken. Echt langzaam vliegt hij ook niet.
Grootste probleem vind ik de koeling van de motor.

Ok! Bedankt :)
Op een hoe groot oppervlakte kan je er mee vliegen? ik neem aan dat het geen indoor is ivm. de
grootte van deze kip.

Indoor? Forget it met de FC!
Wat bedoel je met grootte van terrein, vliegveld of totale vliegruimte? Je start hem uit de hand dus voor de start is een wei voldoende, misschien zelfs beter ivm de landing, minder kans op schade in het hoge gras. De landingslengte hangt van je vliegkunst af, want er zit geen luchtrem op, dus een stukje van 10m is is meer dan voldoende, mits je hem erin kunt mikken.....Maar hou het in de praktijk op een normaal modelvliegveld.

Thomas, je bent dus nog een beginner, wat maakt het uit hoeveel ruimte je om je heen moet hebben, in principe moet je zo'n ding buiten vliegen, daar heb je alle ruimte, Een geoefende vlieger kan hem precies boven het veld houden, maar een beginner heeft net zoveel ruimte nodig als hij nodig heeft...ligt dus aan jezelf. Of wil je soms in een open wei midden in een bos gaan vliegen?

Nee nee dat zeker niet :D Maar bij ons tegenover komt een nieuw veld, ongeveer 50x50, is dat genoeg of is dat vragen om problemen?

Thomas, die vraag heb ik dus al beantwoord: voor de start niets nodig, voor de landing hangt het af van je eigen kunnen. Kun je goed vliegen dan is 50m meer dan voldoende, kun je nog niet vliegen heb je 3 weilanden meer nodig....

Bedankt, Sorry ik had u niet helemaal begrepen in het vorige bericht. Het lijkt me wel een leuk vliegtuig, hij heeft toch geen rolroeren?

Thomas, ik weet dat je jong bent en dan heb ik doorgaans veel geduld, maar je stelt het nu wel erg op de proef bij me. Je moet nl goed LEZEN als je op een forum bent. In mijn eerste reactie heb ik het er al over dat je hem met RICHTING stuurt, dwz, NIET met de rolroeren. Omdat die er niet opzitten! (alhoewel ik ooit iemand heb gezien die ze er wel opgebouwd heeft)
Verder, voor iemand als jij, een beginner, is het dus geen aanrader, hoe leuk hij er ook uit ziet. Vergeet het ding en ga eerst goed leren vliegen met "normale" beginners modellen, die zijn er in overvloed..Ga dan pas aan exotische modellen denken...

Ik heb ook goed gelezen, maar ik raakte in verwarring omdat ik ook heb gelezen dat er Chicken's waren met rolroeren. Daarom vroeg ik me het af. Sorry dat ik uw geduld op de proef heb gesteld, dat was niet mijn bedoeling!

Er staat er namelijk nu 1 te koop, en die setup kan ik goed gebruiken in andere vliegtuigen waar ik mee kan leren vliegen bijvoorbeeld, maar ik heb al een trainer vliegtuig, een cessna. Maar ik begrijp uw bezorgdheid, het is namelijk voor mijn eigen bestwil . Maar dan ga ik leven vliegen, en ondertussen ga ik de Chicken mooi lijmen, even mooi opschuren en dan verven.

Back