Hallo Tonberg, neen er is geen bovenaanzicht bij. En inzicht is relatief, ik heb het ontworpen, en voor mij is het natuurlijk vanzelfsprekend.
Alle onderdelen (buiten de hefbomen H) zijn rond.
De combinatie K-J-G is het kinematisch gedeelte, en kan maximaal bewegen tot tegen de centrale aandrijfas. K en J zijn aan elkaar gesoldeerd, en worden in beweging gezet door de links van de servo's. Rechts is één link (S) te zien, de andere link staat tov deze 90° verdraaid, en komt dus als het ware achter uit de tekening. Ring G zit los maar passend op K-J en wordt meegenomen in de zijdelingse bewegingen. Op ring G zitten de hefbomen die de propellerbladen hun "pitch" verstellen.
Die hefbomen zijn zo lang, dat wanneer de kinematiek in zijn uiterste stand staat (bijna tegen de centrale as) het bijbehorende blad maximaal uitslaat +/-45°. Daarom zijn die roerarmen van Graupner zo gemakkelijk, één hefboom afzagen, en met de gaatjes kan de beste lengte gezocht worden. Dan kan je alle andere hefbomen op die lengte maken.
Ik best nog een paar tekeningen in bovenaanzicht maken, maar dan moet je wat geduld hebben, even wat druk.