Volgende stap FP en groter voor buiten.

Vind je dan soms dat, omdat er nu internet en filmpjes zijn, de beginnende piloot het allemaal zelf maar uit moet zoeken?
De hulpvaardigheid is bij heli piloten (behalve jijzelf dan schijnbaar) al zover te zoeken,
dat een beginner keihard moet knokken voor een beetje persoonlijke starthulp.
Ik zal wel weer een afwijzende vinger krijgen omdat ik het zeg, maar wat maakt het ook nog uit,
ik ben hier nu toch al de boeman omdat ik liever persoonlijke hulp heb inplaats van meneer google..

Dat er op je eigen club nog niet eens naar je omgekeken wordt als je aan iets nieuws wil beginnen.
Ik snap eigenlijk ook niet goed meer waarom ik nu bij een club zit.
Alles moet je tegenwoordig toch maar zelf uitzoeken schijnbaar..
Mijn idee van een club was het leren van ervaren mensen die weten hoe het moet,
en later die kennis doorgeven op andere nieuwe mensen als je zelf een ervaren piloot geworden bent, Nemen en geven.
Maar met die redenering zit ik er dus bedroevend naast..
En dan zijn er nog mensen die durven roepen "ja maar je zit bij een club, dus het kan wel"...

Leuk te zien dat de helisport zo saamhorig is.

Bert, Erg bedankt voor je aanbod voor telefonische hulp, maar ik moet het helaas toch afwijzen.
Je bedoelt het vast goed, maar ik ben bang dat dat op een ellenlange onnodige discussie zal uitdraaien,
omdat jouw visie teveel botst met die van mij en ik heb geen zin in ruzie..

Maargoed, Ik heb nog 1 hoop dat die heli van mij het groene gras ooit nog zal zien,
van een aardige ziel die binnenkort in de buurt is en me gewoon zonder grommen wil helpen..
Er zal ook een groot stuk gebak voor hem klaarstaan als hij langs komt,
want zulke mensen (net als Bert) zijn nog maar zeldzaam zo blijkt maar weer.

Vind je dan soms dat, omdat er nu internet en filmpjes zijn, de beginnende piloot het allemaal zelf maar uit moet zoeken?.

Als je nu eens ophoud met jezelf te beklagen, dan had je wellicht allang doorgehad, dat je het niet zelf uit hoeft te zoeken, maar dat een goede leermeester jouw helpt het zelf uit te zoeken!!!. en dat is vele malen waardevoller dan welke hulp dan ook! Maar dat is niet waar jongens zoals jij om vragen, en het is daarop dat de meeste ervaren piloten afknappen

De hulpvaardigheid is bij heli piloten (behalve jijzelf dan schijnbaar) al zover te zoeken,
dat een beginner keihard moet knokken voor een beetje persoonlijke starthulp.

Vrijwel alle ervaren piloten die ik ken, denken erover zoals ik omschreven heb, en om de reden die ik omschreven heb. En tot nog toe merk ik niet dat dat kwartje bij jou begint te vallen. En daarbij, je hebt mijn 06, en ik heb de hele avond de tijd. En daar heb je helemaal niets voor hoeven doen, behalve wat text inkloppen op je PC. Hoeveel persoonlijker en hoeveel makkelijker wil je het hebben???

Ik zal wel weer een afwijzende vinger krijgen omdat ik het zeg, maar wat maakt het ook nog uit,
ik ben hier nu toch al de boeman omdat ik liever persoonlijke hulp heb inplaats van meneer google..

Wat denk je nu zelf? voel je je nu verongelijkt omdat jij denkt dat iemand jou de zwarte piet toespeelt? Dan weet je hoe een ervaren helivlieger zich voelt als hij iemand probeert welgemeend advies te geven, en het word afgedaan als "makkelijk praten/kapitalist/"jij met je natuurtalent"etc etc.
En wat zeur je nou? Ik bied je persoonlijke hulp aan, al is het via de telfoon. Meer had ik destijds ook niet, en ik heb me er ook mee gered (en ik was 15 destijds) dan moet een volwassen vent als jij daar toch ook mee uit komen? Je wijst hieronder mijn telefonische hulp af, en dan zeg ik: als zelfs een belletje om het te proberen teveel moeite is, dan wil je er blijkbaar geen eigen moeite in steken. Je staat erop dat er iemand bij jou komt om jou the helpen. Ook al heb je daar een stuk taart voor klaar staan, dat is toch precies wat ik bedoel met: iemand moet er wel zelf OOK moeite voor willen doen. Een stuk taart kopen noem ik geen moeite, dat noem ik een tegenprestatie, en dat is niet waar het om gaat.

Dat er op je eigen club nog niet eens naar je omgekeken wordt als je aan iets nieuws wil beginnen.
Ik snap eigenlijk ook niet goed meer waarom ik nu bij een club zit.
Alles moet je tegenwoordig toch maar zelf uitzoeken schijnbaar..
Mijn idee van een club was het leren van ervaren mensen die weten hoe het moet,
en later die kennis doorgeven op andere nieuwe mensen als je zelf een ervaren piloot geworden bent, Nemen en geven.
Maar met die redenering zit ik er dus bedroevend naast..

Weer, de kern van de zaak is dat jij verwacht hulp te krijgen, zonder dat je zelf aantoont er moeite voor te willen doen. Geven en nemen, maar jij begint met nemen, en die ervaren vliegers moeten nog maar afwachten of je lang genoeg blijft vliegen om ook later te geven. Je kunt in plaats van "geven en nemen"ook denken: "laat ik eens proberen die hulp te verdienen door inzet te tonen. Zie ook mijn opmerking, dat je het aanbod van telefonische hulp afwijst, al bij voorbaat. "Het zal toch wel niet helpen". Tsja, met die instelling krijg je bij niemand wat gedaan.

En dan zijn er nog mensen die durven roepen "ja maar je zit bij een club, dus het kan wel"...

Het word bijna een kapotte grammofoonplaat: Bij een club zitten wil niet zeggen dat je automatisch hulp krijgt....

Leuk te zien dat de helisport zo saamhorig is.

Deze opmerking vind ik een beetje een klap in het gezicht van de mensen die hun sporen wél verdiend hebben.

Bert, Erg bedankt voor je aanbod voor telefonische hulp, maar ik moet het helaas toch afwijzen.
Je bedoelt het vast goed, maar ik ben bang dat dat op een ellenlange onnodige discussie zal uitdraaien,
omdat jouw visie teveel botst met die van mij en ik heb geen zin in ruzie...

Nou, jammer, en jouw verlies. Je kent me niet, dus je weet niet eens of we ruzie zouden kunnen krijgen. Ik denk het niet....
Aan de andere kant, blijkbaar ken je jezelf goed genoeg, om met die mogelijkheid rekening te houden. Jammer dat je jezelf dan weer net niet genoeg kent, om in te zien, dat het wel of niet krijgen van hulp, je eigen houding is. jewijst mijn hulp ook af, omdat het niet aan jouw voorwaarden voldoet. Als dat jou houding op het veld is, dan is het nogmaals, logisch dat niemand je helpt: Jij bent blijkbaar degene die voorwaarden stelt, en jij bent als leerling nou net NIET degene die voorwaarden MAG stellen. Dat is op een gewone school of beroepsopleiding toch ook niet zo? Verder: je spreekt van botsende visies. Is het wel eens bij je opgekomen, dat je als beginner je eigen visie op dingen gewoon in de ijskast moet zetten? Want jouw visie, bij gebrek aan eigen ervaring en (vlieg)vaardigheden, klopt daar per definitie geen hout van. Die visie, die zal met het toenemen van die vaardigheden ook veranderen. Dat was bij mij zo, zowel in het hobbygebied als op mijn werk, en ik heb (vooral op het werk) mijn visie de eerste 8 jaar behoorlijk moeten negeren, en bijstellen waar nodig, tot hij wat meer in overeenstemming met de realiteit was. Want helaas: er is maar één realiteit, maar er zijn vele visies

Maargoed, Ik heb nog 1 hoop dat die heli van mij het groene gras ooit nog zal zien,
van een aardige ziel die binnenkort in de buurt is en me gewoon zonder grommen wil helpen..
Er zal ook een groot stuk gebak voor hem klaarstaan als hij langs komt,
want zulke mensen (net als Bert) zijn nog maar zeldzaam zo blijkt maar weer.

Niets van wat ik boven zeg, is lullig of kwetsend bedoeld. Maar toch kan ik niet aan de volgende conclusie ontkomen: zolang jij gewoon door blijft doen als je nu doet, zal die hulp niet erg snel daar zijn denk ik....

Groet, Bert

PS: mijn aanbod staat nog steeds, en of e er gebruik van maakt, is helemaal je eigen keuze. Maar dan wel ophouden met zeuren dat niemand je wil helpen. Als ik blijkbaar de enige ben die daartoe bereid is, maar jij wijst dat af omdat het niet aan jouw voorwaarden voldoet, dan denk ik dat je zelf je conclusie ook wel kan trekken.

Laatst bewerkt:
Zelf leren met een leermeester die enkel stuurd, dat wil ik ook.
Maar "Kijk maar op het internet" vind ik daar dus niet bij passen!

En de telefoon persoonlijk noemen vind ik slaan als een tang op een varken.
De telefoon is helemaal niet persoonlijk, je kunt elkaar niets laten zien.
Over de telefoon een CP heli nakijken voelt voor mij als auto rijden met een blinddoek om.
Het is in dat opzicht nog erger dan gewoon emailen.
Ik heb zelfs nog aangedragen dat ik mischien met een youtube filmpje kan laten zien wat er mis gaat,
maar dat kon je computer (van vroeger..) niet aan.
Je hammerd ook steeds dat ik er geen moeite voor doe, nee natuurlijk doe ik geen moeite met dingen waar ik absoluut geen heil in zie.
Denk je dat ik wat opschiet met een beetje tegen je te gaan zitten chagrijnen aan de telefoon?
Ik heb gewoon geen zin in meer van hetzelfde want hier op het forum vlot et ook totaal niet,
waarom dan nog bellen want dat geeft alleen maar nogmeer gedonder, snap je dat?
Ik ken je niet, maar ik heb al genoeg gezien om te weten dat onze haren de verkeerde kant op staan.
Je gaat nogal lekker tekeer omdat ik nee zeg tegen een telefoontje,
alsof ik met jou aanbod meteen alle hulp van de wereld weiger.
Over de telefoon een ingewikkeld mechanisch apparaat instellen vind ik gewoon niet logisch.
Je laat toch ook niet iemand een foto zien als je een liedje wil delen?

En houd nou eens op met mij te verwijten dat ik ervaren piloten van de hand wijs met "makkelijk praten/kapitalist/"jij met je natuurtalent"etc etc.
Dat doe ik niet! Zover is het nog nieteens gekomen en tot nu toe is het zelfs andersom!

Een stuk taart kopen noem ik belonen voor iets wat eigenlijk meer piloten weer eens zouden moeten gaan doen!
Namenlijk een zier om een beginnende medepiloot geven, ipv van het kastje naar de muur sturen.

En natuurlijk begin ik met nemen. Voor SIRE werkt die methode ook (eerst zaaien, dan oogsten).
Als ik het straks zelf kan, ben ik echt niet te beroerd om een andere zielepiet met zijn CP heli te helpen.
Maarja, wie ben ik..

En Bert, sommige mensen verdienen die klap.
Er zullen vast wel een paar gewillige figuren tussen zitten,
maar het merendeel van die ik tot nu toe ontmoet heb.. nee..

En dat gezeur ook over "vroegah, toen was alles ..", vroeger is verleden tijd, Bert.
Zoals het vroeger ging, past nu nietmeer.
We hoeven nu nietmeer stad en land af te reizen om een andere piloot te vinden,
nu hebben we een heel ander probleem, namenlijk de stroeve mentaliteit van veel mensen.
Vroeger moest alles met telefoon en boekjes en nogmeer van die ellende,
maar nu zitten we dankzij het web met camera en microfoon op elkaars lip,
en we willen elkaar gewoon niet zien omdat we onszelf belangrijker vinden.

En waarom mag ik als leerling geen voorwaarden stellen?
Als er 1 iemand is die me hulp aan bied en die wil dat ik op mijn kop ga staan, heb ik dat dan maar gewoon te slikken?
Wat jou betreft kan ik buigen of barsten naar enkel jouw eisen, omdat je vind dat alleen jou methodes goed zijn.

Leuk dat je nogsteeds volhard met hulp aanbieden,
maar op de manier waarop het hier nu aan toegaat,
zie ik echt geen enkel nut in met jou aan de lijn te gaan hangen.
Voor je er erg in hebt schiet die hele kar weer van de rails en hebben we weer het gedonder van hier, maar dan aan de telefoon.
Je doet niks fout maar ik OOK niet, we hebben allebij een eigen wil, en die willen allebij hun eigen kant op.
Mijn conclusie is dus ook, als jouw mouw niet past, dan zoeken we gewoon verder.

Maargoed, ik wil het hierbij laten, Bert.
Ik heb genoeg van quotestampen, het leid enkel tot touwtrekkerij.
Ik wacht het bezoek af en als dat, volgens jou eigen zeggen, ook mis gaat,
dan staat er hier binnenkort een nog nooit gevlogen SJM400v2 tekoop en is de droom daarmee ook af..

Laatst bewerkt:
En de telefoon persoonlijk noemen vind ik slaan als een tang op een varken.
De telefoon is helemaal niet persoonlijk, je kunt elkaar niets laten zien.
Over de telefoon een CP heli nakijken voelt voor mij als auto rijden met een blinddoek om.

Ik heb er anders genoeg mensen wél mee op de rails gekregen....

Je hammerd ook steeds dat ik er geen moeite voor doe, nee natuurlijk doe ik geen moeite met dingen waar ik absoluut geen heil in zie.
Denk je dat ik wat opschiet met een beetje tegen je te gaan zitten chagrijnen aan de telefoon?
Ik heb gewoon geen zin in meer van hetzelfde want hier op het forum vlot et ook totaal niet,

En aan wie ligt dat? Ik ben niet chagrijnig. Als jij het wel bent, delete dan S.V.P. mijn telefoonnummer. Ik wil iemand helpen, maar heb geen zin in een chagrijn

Over de telefoon een ingewikkeld mechanisch apparaat instellen vind ik gewoon niet logisch.

Als ik voor mijn werk op duizenden kliometers afstand zelf (grote) problemen met scheepsdiesels op kan lossen door te luisteren naar iemand, of andersom iemand kan helpen zijn problemen op te lossen, dan denk ik dat ik niet de gene ben om dat wel of niet logisch te vinden, dan WEET ik uit ervaring dat zoiets werkt....

En houd nou eens op met mij te verwijten dat ik ervaren piloten van de hand wijs met "makkelijk praten/kapitalist/"jij met je natuurtalent"etc etc.
Dat doe ik niet! Zover is het nog nieteens gekomen en tot nu toe is het zelfs andersom!

Ik denk dat geen enkele lezer hier dat met je eens kan zijn....

Een stuk taart kopen noem ik belonen voor iets wat eigenlijk meer piloten weer eens zouden moeten gaan doen!
en dat bedoel ik met: (onterecht) menen recht op iets te hebben

En natuurlijk begin ik met nemen. Voor SIRE werkt die methode ook (eerst zaaien, dan oogsten).
Als ik het straks zelf kan, ben ik echt niet te beroerd om een andere zielepiet met zijn CP heli te helpen.
Maarja, wie ben ik..

"Zaai" dan eerst eens een stukje welwillendheid bij je mogelijke instructeurs, wellicht dat je dan hulp kunt "oogsten"....
Enne, pas een beetje op met wie je een "zielepiet" noemt, want voorlopig ben jij hier de zielepiet die er zelf niet uitkomt....

En dat gezeur ook over "vroegah, toen was alles ..", vroeger is verleden tijd, Bert.
Zoals het vroeger ging, past nu nietmeer.
We hoeven nu nietmeer stad en land af te reizen om een andere piloot te vinden,
nu hebben we een heel ander probleem, namenlijk de stroeve mentaliteit van veel mensen.
Oh? en jij stelt je lekker soepel op wou je zeggen????
Buiten dat, heli's vliegen nu precies hetzelfde als "vroegâh" en dus is het leren ook niet zoveel anders. Alleen de mentaliteit van de jeugd, die is anders geworden, helaas.

Vroeger moest alles met telefoon en boekjes en nogmeer van die ellende,
maar nu zitten we dankzij het web met camera en microfoon op elkaars lip,
en we willen elkaar gewoon niet zien omdat we onszelf belangrijker vinden.
En, werkt al dat moderne voor jou? zo te zien niet, je heli staat al twee jaar op de plank....

En waarom mag ik als leerling geen voorwaarden stellen?
Als er 1 iemand is die me hulp aan bied en die wil dat ik op mijn kop ga staan, heb ik dat dan maar gewoon te slikken?
Wat jou betreft kan ik buigen of barsten naar enkel jouw eisen, omdat je vind dat alleen jou methodes goed zijn.
Nu moet je me goed begrijpen: IK stel geen voorwaarden. Tot nog toe ben jij de enige die voorwaarden stelt. Ik bied hulp aan, en jij stelt voorwaarden aan de vorm waarin die hulp aangeboden moet worden. Heb je wel eens van "een gegeven paard niet in de bek kijken" gehoord????

Leuk dat je nogsteeds volhard met hulp aanbieden,
maar op de manier waarop het hier nu aan toegaat,
zie ik echt geen enkel nut in met jou aan de lijn te gaan hangen.
Voor je er erg in hebt schiet die hele kar weer van de rails en hebben we weer het gedonder van hier, maar dan aan de telefoon.
Dat nut begin ik ook steeds minder te zien..... (zie hieronder)

Je doet niks fout maar ik OOK niet, we hebben allebij een eigen wil, en die willen allebij hun eigen kant op.

Ik ben het ook beu, succes, en ik zie de advertentie vanzelf staan...

Hoe dan ook, toch succes gewenst met de zoektocht....

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Je hebt blijkbaar ook mijn post van vanmiddag overgeslagen in de drukte Sven...
Waar ik ook mijn hulp aanbood, dat zijn er dus al twee die je willen helpen :).
En als je toch liever hulp van iemand anders zou willen, wat je geheel vrij staat natuurlijk..De meesten plaatsen gewoon een oproep voor hulp in de algemene heli sectie of in de meetingsectie.
Die vragen gewoon onvoorwaardelijk om hulp.
"Ik kom er niet uit, wie zou mij a.u.b. willen helpen".
Tot nu toe zijn de meesten binnen no-time verder geholpen.

Ik heb mijn eerdere opmerkingen ook niet geplaatst om je op je plek te zetten, zo van "ik zal het je wel eens vertellen"

Ik heb ze geplaatst om bepaalde uitlatingen recht te zetten die niet waar zijn, er lezen meer mensen die een CP willen kopen.
En die worden dan gewoon verkeerd voorgelicht.

Het is geen schande om iets te leren wat je leuk vind, van iemand die meer ervaring heeft.
Zo leren we namelijk alles.....een boek, geschiedschrift, wat dan ook, is ook geschreven door een ander mens.
Maar je zal wel net als overal op deze aardkloot even geduldig moeten luisteren en kijken naar de ervaring van iemand anders.
En dat kan op een hele ontspannen en leuke manier gebeuren.
Ik heb met bijna alles zelf het initiatief moeten nemen, en gevraagd hoe iets werkt, en leer zo nog dagelijks dingen bij.
Zegt iemand dan NEE, dan heb je pech en vraag je de volgende.

Grt,
Eric

Laatst bewerkt:
Sven,

Roosendaal is een beetje erg ver weg maar bij ons (op de club) staat vrijwel iedereen klaar om je met van alles en nog wat te helpen, onvoorwaardelijk.

Succes met de zoektocht voor hulp, als je in de buurt van Amsterdam komt laat het dan eens weten, hulp is dan voldoende aanwezig.

Ja, ik ben een beetje geschrokken van de hulp die hier nu ineens op me af komt.
Vandaag na al dat gedoe hierboven ineens 4 mensen die hulp aanbieden op vershillende manieren,
een komt zelfs 20 december langs om me de eerste stappen te leren!

Sorry Eric, Ik was een beetje blind van frustratie denk ik.
Het is waar dat veel al in boeken beschreven staat, enkel een boek kun je geen gerichte vraag stellen. ;)
Met litteratuur kom je er ook wel, het duurt echter een heel stuk langer.
Zo heb ik zelf ook leren vliegen met vliegtuigen namelijk, met niets meer dan RCuniverse.com, de amerikaanse MBF.nl
Door gewoon goed rond de neuzen naar wat anderen deden, heb ik het gewoon in mijn uppie geleerd.

En Burp, het bestaat dus toch nog?
Op onze club komen er ieder jaar meer heli piloten bij,
mischien heb ik volgend seizoen het geluk dat er een vriendelijke bij zit. ;)

sven , gewoon even een voorstel of advies, misschien even best om je schermafbeelding te vervangen, vernieuwen, ze komt nogal ....euh....mopperig over

Back