Volgende stap in vliegen.

op de sim vind ik het gewoon niet prettig om dat soort dingen te oefenen..
liever bewegende figuren..

in het echt heb je net ff wat meer diepte, heb je er een beter zicht op
en stilstaand hooveren is ook saai, vandaar dat ik er toen mee ben gaan lopen.
helpt wel..
 
Vandaar dat ik het zo langzamerhand tijd vind worden dit met de Super CP boven gras te gaan oefenen. Dan heb ik die diepte en geen last van schade..
 
.. probeer maar eens een 8 verkeerd om te vliegen,
(de heli vliegt van je weg en aan de buitenkant weer terug)
of gewoon cirkels langzaam vliegen (rechtsom, links om)

.. ik hoop niet te veel :offtopic:
is toch geen nieuwe info over Align 150

Groet
Uwe
 
Ik heb tot nu toe altijd alles eerst geoefend met een micro... Doe ik al 2 jaar zo en dat werkt voor mij het beste.
 
is ook een kwestie van zweten en natte handen,
als je zo dingen met een grotere (500er b.v.) heli probeert,

als ik met mijn Bell 47G na mij toe vlieg,
jonge jonge dat is en gevoel,
en de adrenaline werkt nog als die al de bocht gemaakt heeft, ha ha

Groet
Uwe
 
Net wat je eerder schreef over bochten naar je toe, daar had ik met de grotere heli's toch meer moeite mee want ja wil dan geen fouten maken en het precies coördineren vind ik lastig. Zo kan ik ook prima een 3/4 hurricane vliegen, dat stuk voor me langs gaat niet zo goed.
Volgens mij is het wel een goede oefening voor nose-in, gewoon naar je toe steeds langzamer naar je toe vliegen tot je zo hovert; althans, zo heb ik dat geleerd.

Ik sim wel maar heb niet altijd het idee dat het me echt helpt. Met een micro, mcp-x, heb ik veel meer geleerd. Men zegt wel 'oefen drie fouten hoog' maar dat is met een micro wat lastig. Ook kwam ik wel vermogen te kort om de heli weer te redden dus die crashte regelmatig.
Die trex 150 lijkt meer vermogen te hebben maar mogelijk is ie juist daarom niet zo crashbestenig.
Het is goed dat ze nog e.a. verbeteren. Ik had ook niet anders verwacht gezien de geschiedenis van align met model x, v2, v3/pro etc die elkaar toch vrij snel opvolgen.
 
Hoogte maken met de grotere heli's is ook wennen als je vliegen met micro's veel hebt gedaan. Je hebt een ander perspectief op de heli..
 
Tja, daar zit toch ook een stuk verschil met de micro's..
het reageert gewoon anders dan een grote.
de kleintjes zijn vaak toch wat schichtiger, en hebben snel de neiging om een beetje te "dweilen"

en hurricanes.. Kwesite ver genoeg van je af houden..
eerste keren half hooverend het rondje maken, zodat je in alle orientaties kunt corrigeren.
en dan steeds vlotter maken. zorgen dat je een eind voor je blijft.
na een tijdje zie je snel genoeg of hij te dichtbij komt of niet, en kun je dit ook corrigeren.

en nose in, zelfde verhaal. erg veel doen, en dan nog meer doen.
vooral zorgen dat je niet "links"of "rechts" wordt. vertrouw je automatismes om hem op te vangen.
lukt het niet, als de sodemieter staart naar je toe, en gas erop! Hoogte is je vriend

Ik heb er ook verschrikkelijk lang over gedaan om vanuit hoover naar echt goed rondvliegen te komen
Maar hoover is nu dan ook geen probleem :mrgreen:
 
Vandaag met een 500er gevlogen,
en het viel me op:
...als je alle oriëntaties goed en veilig vliegt,
is eigenlijk überhaupt geen probleem, verder te gaan

de volgende stap is alleen een vraag van timing en snelheid, verder niks.

Groet
Uwe
 
Daar geef ik je helemaal gelijk in Uwe.

Ik heb 3 beginnende heli piloten die ik probeer bij te staan.
Ik blijf er bij alle 3 nog op drukken dat ze MOETEN hooveren.
Ze willen alle drie veel te veel veel te snel.
Het is natuurlijk leuker om rond te vliegen en de heli eens ff op zijn kop te hangen maar die basis moet er echt eerst in zitten.

Tenzij het budget onbeperkt is natuurlijk maar dan nog is de basis belangrijk voor de veiligheid.
 
ik betrapte mijzelf er ook wel op hoor.

beetje rond vliegen en eens flippen, ja leuk .. maare hoe zit het met de bochten?

Oja, crap... back to the basics..
na veel simmen en onlangs nog even in de praktijk... zit ook eindelijk dat gevoel er redelijk in.
 
..trouwens die 450er T Rex sport was ik kwijt,
toen ik na een manoeuvre dicht bij bomen
de oriëntatie helemaal kwijt raakte,

zo als bij de SIM:
even met gesloten ogen maar iets doen,
dat de heli niet meer in de juiste positie hovert,
en dan de heli weer onder controle brengen, grappig.

Vandaag niet, maar morgen prima vliegweer:
ik ga met mijn "co-piloot" die NITRO's testen!

Groet
Uwe
 
Ik heb 3 beginnende heli piloten die ik probeer bij te staan.

Leuk Kristof,

zijn dat dan :n00b: uit de club,
maar bij mij komt niemand vragen,
of ik hem kan helpen te leren vliegen.
(zij zijn al geschokt als ze de prijs van de heli's horen,
misschien ook maar vertellen, dat het goedkoop(er) ook gaat)

Groet
Uwe
 
1 er van ben ik eens gaan helpen na een vraag hier op het forum. Heeft nu een warp gebouwd en een 6hv van mij gekocht. De warp hoovert hij rustig mee maar de 6hv doet hem nog te fel bibberen. Zondag kwam ie niet verder dan op en af toeren ;)

1 er van is Danny, die is al goed op weg maar zit toch nog vooral in het hoover en bochtjes stadium. Hem help ik vooral bij afstellingen en dergelijke.

Dan nog 1 heb ik op de club leren kennen. Heeft mijn Raptor gekocht maar is nog te onzeker om deze te hooveren. Die gaat in het voorjaar heel waarschijnlijk aan de kabel.

En als laatste de man die mij het heli virus (opnieuw) heeft bij gebracht. Is een wat oudere man en sukkelt jammer genoeg wat met zijn gezondheid. Hierdoor zal ie waarschijnlijk nooit veel verder komen dan tail in hooveren maar hij heeft er wel plezier in. Hij vind het vooral prettig als ik naast hem sta. Als het ff niet meer gaat duwt hij dan de zender in mijn handen en moet ik het maar oplossen :D
Ging gelukkig altijd goed tot nu toe.
 
Leuk verhaal Kristof,

ha ha bij de laatste (de oudere man met helivirus)
dacht ik bijna dat ben ik, ha ha
maar ik doe wel wat meer dan tail in,

naja, wie weet, komt ook bij mij maar iemand ...
en niet is het ook niet zo erg,
ik ben nu zelf bezig met de Blade nieuw instellen,
alles mechanisch en Beast-x,
het kan niet zijn, dat hij niet vliegt,
2 fouten van Blade !!! ja ja, heb ik al gevonden,

iets minder wind, en ik ga vliegen,
het waait echt behoorlijk, boven 25 km/h wind is voor testen niet goed.

Groet
Uwe
 
inverdet vliegen gaat nu goed en veilig !!??!!
,mooooooi gevoel,

minder mooi gevoel, als dan de staart van de 700 begint te draaien,
en je weet echt niet wat het probleem is,
ik was nog ca. 2 minuten aan het vliegen,
toen het probleem aankwam,
throttle hold, maar het hek was niet te sturen ??,
throttle weer aan,
tot de heli echter na mij toe vloog, en ik een serieuze noodlanding moest doen.
zeg het zelf,
een schroef van de servoarm van de heckservo was los, en de servoarm was een moment vast, een moment niet, kan je in gedachten deze vlieggedraag bekijken, horror,
de heli staat voor re-build, maar schade is groot,

inverdet vliegen is great,
maar technische fouten,
en een onkundige zondag-publiek
hebben mij 2 helis gekost vandaag

was leuk, maar kost geld en tijd ... Uwe
 
Ik heb dat ook een keer gehad dat de staart bleef ronddraaien na thr hold.. Mijn tail servo was toen kapot gegaan.. Balen uwe!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top