Het heeft even geduurd maar er is weer nieuws
@ ruud zandvliet,
Ja ik begrijp wat je bedoeld. De wielen komen met een H7 passing om de as heen. Tussen de wielen zitten afstandsbussen die de wielen samenpersen doordat het hele zaakje met de voorste moer wordt aangetrokken. Tot nu toe functioneerd dit. De hele compressor trap heeft inmiddels naar schatting zo'n 15.000 toeren / minut gedraaid. en voor zover bekend is hierbij niks stil blijven staan. Ja ik geef toe 15.000 is niks in vergelijking met 100.000 maar toch voor als nog is alles nog heel. De wielen zelf zijn voorzien van meerder lagen weefsel in diverse richtingen georienteerd. Ook zitten er inderdaad roving in verwerkt deze lopen tussen de schoep, en de tegenovergestelde schoep. Verder zijn de schoepen voorzien van snippers carbon dat hier behoorlijk strak in is verwerkt. Het is alleen niet zo goed te zien op de foto.
Over de sterkte kan ik nog niet zo heel veel zeggen, maar wat ik wel kan vertellen is dat ik een mislukt wieltje (te grote boring) heb gebrobeerd af te draaien, en tot mijn grote verbazing ging dit zonder de schoepen te splijten (ongeveer 0,2 mm per snede). Maarja de toekomst zal het uitwijzen.
De vorderingen zijn een beetje achter geraakt. door een beetje pech met mijn omgebouwde freesbank. Maar ik heb wel alvast een foto van een van de mal delen van de turbinewiel (voor de waxmodellen). Het onderdeel is alleen nog voorbewerkt. de nabewerking volgt als het goed is dit weekend, als mijn spantang tenminste op tijd geleverd wordt.
Groeten Jos
@ ruud zandvliet,
Ja ik begrijp wat je bedoeld. De wielen komen met een H7 passing om de as heen. Tussen de wielen zitten afstandsbussen die de wielen samenpersen doordat het hele zaakje met de voorste moer wordt aangetrokken. Tot nu toe functioneerd dit. De hele compressor trap heeft inmiddels naar schatting zo'n 15.000 toeren / minut gedraaid. en voor zover bekend is hierbij niks stil blijven staan. Ja ik geef toe 15.000 is niks in vergelijking met 100.000 maar toch voor als nog is alles nog heel. De wielen zelf zijn voorzien van meerder lagen weefsel in diverse richtingen georienteerd. Ook zitten er inderdaad roving in verwerkt deze lopen tussen de schoep, en de tegenovergestelde schoep. Verder zijn de schoepen voorzien van snippers carbon dat hier behoorlijk strak in is verwerkt. Het is alleen niet zo goed te zien op de foto.
Over de sterkte kan ik nog niet zo heel veel zeggen, maar wat ik wel kan vertellen is dat ik een mislukt wieltje (te grote boring) heb gebrobeerd af te draaien, en tot mijn grote verbazing ging dit zonder de schoepen te splijten (ongeveer 0,2 mm per snede). Maarja de toekomst zal het uitwijzen.
De vorderingen zijn een beetje achter geraakt. door een beetje pech met mijn omgebouwde freesbank. Maar ik heb wel alvast een foto van een van de mal delen van de turbinewiel (voor de waxmodellen). Het onderdeel is alleen nog voorbewerkt. de nabewerking volgt als het goed is dit weekend, als mijn spantang tenminste op tijd geleverd wordt.
Groeten Jos