Update : 0546
Hallo Allemaal,
Nog meer testen uitgevoerd om te kijken of de Goldhofer smalbed dieplader 5 bij 3 ook daadwerkelijk goed werkt/functioneert, zoals bij de 1:1 Goldhofer smalbed dieplader 5 bij 3.
Het smalbed kan scharnieren ten opzichte van het achterdek, gelijk aan het Goldhofer smalbed en achterdek van de Goldhofer smalbed dieplader 5 bij 3. (1:1)
Afhankelijk van de (zware of lichte) belading kan het smalbed voor gespannen worden, zodat het achterdek niet voorover zakt, ten opzichte van het smalbed, zoals je dit vaak ziet bij diepladers (1:1)
(let niet op de rommel/bende op de werkbank, ik ben echt een rommelhond)
Hier is het achterdek voorgespannen. door middel van diverse diktes van opvulplaten, hier tijdelijk messing opvulplaten gebruikt, hiervoor worden nog stalen opvulplaten in diverse diktes gemaakt/gefreesd.
(speciaal voor HobbyvanRobbie)
Door de voorspanning beweegt de voorkant van het achterdek mee omhoog, als het smalbed aan de voorkant omhoog wordt gelift door de interdolly.
Zie rode belijning : Voorkant hoger dan de achterkant van het achterdek.
Normale rijstand :
Zie de opvulplaten voor het voorspannen van het smalbed ten opzichte van het achterdek.
Zie rode ovaal :
Scharnierpunt smalbed en achterdek
(zie rode ovaal)
Door de pennen te verwijderen kan het smalbed vervangen worden door een breedbed of een ketelbed.
Het achterdek kan ten opzichte van het smalbed bij normaal achterover scharnieren bij heuvels en dalen, brug op en brug af. zoals bij de 1:1 Goldhofer dieplader 5 bij 3.
In ben tevreden over het voorspannen van het smalbed, het functioneert perfect.
De nok met de zware stelbout moet nog gemonteerd worden bij het scharnierpunt.
Zie onderstaande foto van de stelbout met nok van een Goldhofer dieplader 4 bij 2 van een collega Zwaar Transportbedrijf in DE
Zie de uitklapbare verbredingssteunen/armen voor de verbredingsstukken van het smalbed.
Dit zelfde systeem wordt ook toegepast bij mijn Goldhofer smalbed dieplader 5 bij 3.
(dit systeem al door mij gemaakt/gebouwd en gereed voor montage aan het smalbed)
Goldhofer dieplader
HobbievanRobbie (Rob)
Hopelijk is het nu duidelijk hoe de voorspanning van het smalbed werkt/functioneert, ten opzichte van het achterdek.
Tot zover deze update.
Wordt vervolgd.