VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Ode aan Piet!

Al die prachtige dingen die jij maakt verdient aandacht hier

Ik ben benieuwd hoever je al bent gekomen in de tijd van stilte!

vind ik ook... kom maar op met de foto's. hoe meer hoe beter ;)
heb gisteren nog even de vorderingen van de toren en brandstoftanks bekeken (heb blijkbaar wat gemist laatste tijd) en ziet er weer super uit.

ps. die uitlaat, kan je die gewoon kopen of is dat ook eigen fabriaatje ?

wie de foto`s van piet zijn truck wil zien op dit forum moet massaal reageren
ik wil foto`s zien enz.
deze topic mag en kan toch niet verloren gaan
zo`n stuk vakwerk moet gigantisch gewaardeerd worden
dus stemmen maar allemaal
richard

vind ik ook... kom maar op met de foto's. hoe meer hoe beter ;)
heb gisteren nog even de vorderingen van de toren en brandstoftanks bekeken (heb blijkbaar wat gemist laatste tijd) en ziet er weer super uit.

ps. die uitlaat, kan je die gewoon kopen of is dat ook eigen fabriaatje ?

De uitlaat is de standaard uitlaat van een Wedico Volvo, maar deze heb ik zelf aangepast !

Hallo allemaal,

Goed, goed ik heb het begrepen, ik zal binnnekort weer verder gaan met het bouwverslag van de Volvo F16 !

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties !

hallo piet
als er gestemd moet worden om piet zn fotoos/bouwverslag hier weer te kunnen volgen,
keuze
VOOR:...
TEGEN:...(wie hier wat durft in te vullen bannen we voor 3 maanden):D:D
groeten markioo

Update : 089

Hallo allemaal,

Na lange tijd afwezigheid toch maar weer even een update plaatsen van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker.

Verder gegaan met de bouw van het kastje naast de staande uitlaat.

Weer veel foto's gemaakt.

Het deurtje voor het kastje gemaakt met 3 scharniertjes

full

full

Daarna de gaten in het kastje gefreesd voor de bedrading.
In het kastje komen de aan-uit schakelaar en de 2 laadstekkers om de accu op te laden.

full

full

full

full

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo piet
u wordt bedankt voor de fotoos,
ik had net een nieuw toetsenbord en nu al weer onder gekwijld,
weet u wat een werk dat is om al die toetsen schoon te maken en te toetsen weer op de juiste plek terug te stoppen,het typt rot als de letters verkeerd/t staan:D:D:D
maar wat schitterend is die kast,
zijn wel hele mooie scharnieren die u daar heeft,
dat is zeker het enigste wat u zo gekocht heeft??!!
en nu nog een slot erop,
ben blij dat u weer elke dag wat toont,
zal vanavond maar alvast een slabbertje klaarleggen;):D:D
mvg markioo

Update : 090

Hallo allemaal,

Weer even een update van de Volvo F16 :

Verder gegaan met het kastje naast de staande uitlaat.

Weer veel foto's gemaakt

De bevestigingsplaat voor de olietank en het kastje op maat gefreesd.

full

full

full

Ook in de bevestigingsplaat een gat gefreesd zoals in het kastje voor de bedrading.

full

full

Op het deurtje de 2 knelsluitingen gemonteerd, bewust niet met een sleuteltje open en sluiten, omdat het deurtje vaak open moet om de stroom in en uit te schakelen en de accu op te laden.

full

full

Wordt vervolgd.

dat heb je weer mooi gemaakt he Piet
blij weer update's van jou mooie project te kunnen zien

heb je misschien nog een paar foto's van u gehele model hoe dit er momenteel bijstaat?

Beste Piet,

Ik ben redelijk nieuw hier, iig op het modeltruck gedeelte als newbie en heb zojuist je bouwverslag doorgelezen. Net zoals velen hier ben ik erg onder de indruk !

Op termijn hoop ik ook aan een truck te beginnen maar daarover in een ander draadje meer. Jouw bericht is erg inspirerend en leerzaam voor mij als beginner en kijk uit naar je verder bouwverslag !

Mvg,
Marc

Beste Piet,

Ik ben redelijk nieuw hier, iig op het modeltruck gedeelte als newbie en heb zojuist je bouwverslag doorgelezen. Net zoals velen hier ben ik erg onder de indruk !

Op termijn hoop ik ook aan een truck te beginnen maar daarover in een ander draadje meer. Jouw bericht is erg inspirerend en leerzaam voor mij als beginner en kijk uit naar je verder bouwverslag !

Mvg,
Marc

Hallo Marc,

Bedankt voor je complimenten !

Update : 091

Hallo allemaal,

Even weer een kleine update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Weer veel foto's gemaakt

full

2mm gaatjes in de olietank en het kastje geboord voor montage aan het linker zijkant van het middenkastje

full

full

In de linker-zijkant van het middenkastje ook een gat ingefreesd voor de bedrading en de 2mm gaatjes geboord voor de montage van de olietank en het kastje naast de staande uitlaat.

full

full

Wordt vervolgd

een mooi stukkie vakwerk
ik heb een badkuip als kwijl opvanger moet markioo ook doen kun je lekker in zwemmen als deze vol is
richard

Back