VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Hey Piet,

Weeral zit ik te kijken van het mooie bouwwerk dat je tentoon stelt.
Respect.

Maar ik heb toch een vraag naar u toe
* Waar haal jij je kleine boutjes en uw messing?

Reden van mijn vraag is dat ik een hydraulic tank wil gaan bouwen voor mijn kiptrailer daar de standaard tank enorm lekt.

Groeten Jimmy

Hallo Jimmy,

Boutjes, moertjes, tapjes, boortjes, div. kleine onderdeeltjes koop ik bij :
Dieter Knupfer in Duitsland, niet duur, heel veel keus, snelle levering, achteraf na levering betalen.
KNUPFER Modell- und Feinwerktechnik

Grote partijen messing plaat, div. grote partijen profielen, koop in bij de Metaalwinkel in Rotterdam, tegenwoordig ook in Amsterdam.
Niet zo goedkoop, maar wel heel veel keus en snelle levering.
www.metaalwinkel.nl

Kleine messing plaatjes, kleine profieltjes, waar ik maar heel weinig van nodig heb, bestel ik bij Conrad, niet goedkoop, snelle levering, binnen 4 werkdagen.
www.conrad.nl

Hallo Piet,

Ik zat bij de mercedes actros al te kwijlen op de 'toren', maar bij deze loopt m'n emmertje over ;)

Niet van de toren alleen natuurlijk :D

Groet,
Marcel

Piet,

Bedankt voor de info, ga eens informeren bij de metaalwinkel want bij conrad hebben ze niet wat ik wil hebben.

groeten Jimmy

Update : 0104

Hallo alllemaal,

Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Begonnen met het maken van de luchttanks boven op de Zwaartransportmodule.

De dekseltjes van de luchttanks met een bolhamertje bol geslagen

full

de 2 tanks gemaakt van rood poeren buis van 22mm rond.

full

full

De dekseltjes op de tanks gesoldeerd en mooi afgewerkt op de draaibank.

De beugels om de luchttanks vast te zetten boven op de zwaartransportmodule.

De kleine luchttank is bedoeld voor een ander project, gelijk maar even gemaakt met deze 2 luchttanks.

full

full

De beugeltjes gebogen en op maat gemaakte en daarna de M2 draadeindjes aan de beugeltjes geso
ldeerd.
full

Even de luchttanks even gepast op de zwaartransportmodule.

full

full

full

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Update : 0105

Hallo allemaal,

Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

De beugels om de luchttanks vast te zetten gemonteerd en de luchtleidingen gemaakt aan de voor en achterkant van de luchttanks.

full

Luchtleidingen aan de voorkant en de beugels gemonteerd om de luchttanks vast te zetten.

full

full

full

De luchtleidingen aan de achterkant gemaakt en gemonteerd.

full

full

De luchtleidingen vastgezet met 2 beugeltjes.

full

full

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

ik zie het al helemaal voor me
als de volvo helemaal klaar is is tie zo zwaar dat het net is of die lekke banden heeft :p

p.s het ziet er wel allemaal erg netjes uit ik zou er ook wel zoveel geduld voor willen hebben

ik zie het al helemaal voor me
als de volvo helemaal klaar is is tie zo zwaar dat het net is of die lekke banden heeft :p

p.s het ziet er wel allemaal erg netjes uit ik zou er ook wel zoveel geduld voor willen hebben

Hallo Robbert,

De Volvo wordt inderdaad zwaar, maar het is dan ook een ZWAAR transportrekker hé !! :cool: :D ;)

De Volvo weegt nu al 11kg, messing is behoorlijk zwaar

Maar ik moet straks goed druk/grip hebben op de aandrijfassen, dus hoe zwaarde hoe beter hé !!

wat een oog voor detail! zo prachtig gedaan, een droom voor vele truckers hier :D

is het de bedoeling dat de module eigenlijk geschilderd word? ;)

hallo
er komt eerst een lekkere dikke laag plamuur overheen
en dan 3 lagen grondverf
vervolgens met een latex roller een kleurtje op:D:D:D:D:Dgeintje!!!!!!!!!
piet zal denk ik met airbrush aan de gang gaan,
maar eigenlijk moet die volvo zo blijven,
piet ik weet een lak wat u er op mag doen!!!!
BLANKE LAK!!!!!!!!!!:D:D:D
zelfs dat zou zonde zijn,
groeten markioo

wat een oog voor detail! zo prachtig gedaan, een droom voor vele truckers hier :D

is het de bedoeling dat de module eigenlijk geschilderd word? ;)

Hallo Seeyah,

Ja, de Zwaartransportmodule wordt gespoten, ik weet nog niet in welke kleur, daar ben ik nog niet helemaal uit.

Of deze wordt rood. zoals de cabine, of grijs zoals het chassis.

hallo
er komt eerst een lekkere dikke laag plamuur overheen
en dan 3 lagen grondverf
vervolgens met een latex roller een kleurtje op:D:D:D:D:Dgeintje!!!!!!!!!
piet zal denk ik met airbrush aan de gang gaan,
maar eigenlijk moet die volvo zo blijven,
piet ik weet een lak wat u er op mag doen!!!!
BLANKE LAK!!!!!!!!!!:D:D:D
zelfs dat zou zonde zijn,
groeten markioo

Hallo Marco,

Nee, plamuur gebruik ik niet, ik maak het messing direct bij het maken van de onderdelen zo strak, dat er alleen maar een etsende primer overheem komt en dan de juiste kleur lak, maar daar ben ik nog niet helemaal uit, welke kleur het wordt.
Nee, ik gebruik geen Airbrush verfspuitje, maar een auto-verfspuit.

Tja, straks zie je niets meer van al dat messing, als alles is gespoten, dan kan je het alleen nog aan het gewicht van Zwaar-transporttrekker voelen, want messing is nogal zwaar !!
De Zwaar-transporttrekker weegt nu al 11kg.

Ik gebruik geen blanke lak, ook niet over de rode lak van de cabine.

Hallo Jimmy,

Boutjes, moertjes, tapjes, boortjes, div. kleine onderdeeltjes koop ik bij :
Dieter Knupfer in Duitsland, niet duur, heel veel keus, snelle levering, achteraf na levering betalen.
KNUPFER Modell- und Feinwerktechnik

Grote partijen messing plaat, div. grote partijen profielen, koop in bij de Metaalwinkel in Rotterdam, tegenwoordig ook in Amsterdam.
Niet zo goedkoop, maar wel heel veel keus en snelle levering.
www.metaalwinkel.nl

Kleine messing plaatjes, kleine profieltjes, waar ik maar heel weinig van nodig heb, bestel ik bij Conrad, niet goedkoop, snelle levering, binnen 4 werkdagen.
www.conrad.nl
Hallo Piet, en iedereen. Dit is jammer genoeg van mij een late reactie. Een goede en met zeer veel keuze in maten en materialen en tandwielelen in heel veel moduul keuzes en diameters en breedtes en ook weer materialen. Plus gereedschappen maken wij gebruik van GHW.de . Het loont echt de moeite om deze site eens op te zoeken. De welbekende zaken hier in NL kunnen niet aan de keuze mogelijkheden en prijzen tippen waar deze dame ze voor aanbiedt. Gisela Hunter Wagner. Tevens vertelde je in het begin van je topic over de prijzen van het messing. Inderdaad als je tegenwoordig voor messing, of lager-brons gaat, is het net of je aan de balie staat bij de juwelier, ik weet er alles van. Maar misschien heb ik voor jouw en alle andere bouwers een interessant adres. Ik koop hier bijna alles ook mijn freezen, beitelplaatjes enz. maar dus ook mijn non-ferro materiaal. De site waar je/jullie naar toe moeten is, Nu niet lachen:p:p "De Locloods" en wat niet te vinden is kun je hem altijd voor bellen. Groetjes Peter.

Piet, Piet
Wat een strakke zwaartransport-module zeg, ik wordt al niet goed als ik bedenk hoeveel uren hier wel niet in zitten. Ga zo door.

Piet, Piet
Wat een strakke zwaartransport-module zeg, ik wordt al niet goed als ik bedenk hoeveel uren hier wel niet in zitten. Ga zo door.

Hallo Stefan,

Bedankt voor je compliment, maar de zwaartransportmodule is nog lang niet klaar hoor !

Tja, zo zal ik ook te werk gaan bij de CAT rupskraan.

Update : 0106

Hallo allemaal,

Het is al weer enige tijd geleden dat ik een update heb geplaatst,
dus maar weer even een update van de 4 assige Volvo F16 470 Zwaartransporttrekker :

Begonnen met de accubak te maken, weer veel foto's gemaakt.

Begonnen met de bak voor de 2 accu's te maken.

full

full

De bodem op maat gefreesd en op de opstaande kanten gesoldeerd.

full

De onderkant de accubak mooi vlak gefreesd en de de luchtopeningen in
de voor en achterkant gefreesd en de lippen om het deksel te bevestigen
aan de accubak gesoldeerd.

full

full

full

full

full

Even de accubak gepast op de Zwaartransportmodule

full

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

hallo piet
je kan schaalmodel accu tjes kopen,maar u kennende maakt u deze zelf,
maar toch niet met echt vloeistof/accuzuur erin,of met echte accu klemmen erop gemonteerd??!!! want dat gaat wel heeeel erg ver met details hoor:D:D:D:D:D
mvg markioo

hallo piet
je kan schaalmodel accu tjes kopen,maar u kennende maakt u deze zelf,
maar toch niet met echt vloeistof/accuzuur erin,of met echte accu klemmen erop gemonteerd??!!! want dat gaat wel heeeel erg ver met details hoor:D:D:D:D:D
mvg markioo

Hallo Marco,

Ik maak de accu's zelf met accuklemmen en kabels, want die accu's die je kan kopen, moeten verbouwd worden, nou dan kan ik ze beter zelf maken !

Nee, er komt geen accuzuur in, :( :( het worden droge cellen accu's ! :cool: ;)

Back