VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Update : 0107

Hallo allemaal,

Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Verder gegaan met de accubak, het bovendeksel van de accubak gemaakt.

De gleuven in het bovendeksel gefreesd.

full

full

full

Het deksel in elkaar gesoldeerd en mooi afgewerkt

full

full

En zowaar het deksel past op de onderbak van de accubak

full

full

De accubak gepast en gemonteerd boven op de zwaartransportmodule.

full

full

full

full

full

full

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Knap werk Piet :D

Heb je de zwaartransportmodule al geschilderd? of is dit optisch bedrog van de lichtinval?[/QUOTE]

Hallo Seeyah,

Nee, ik heb de Zwaartransportmudule nog niet gespoten.
Het spuitwerk komt als laatste.
Bovendien moet ik nog een spuitcabine bouwen voordat ik kan gaan spuiten.

Hoi Piet,

Ziet er weer mooi uit,maar het begin nu wel vol te worden......of heeft u nog meer opties?

succes,

jan

hallo tanker
u heeft wel gelijk,de trekker wordt op zich zelf al een zwaartransporttrekker aan zn eigen gewicht,
er past niks meer tussen,of wel piet???!!!:):):)
mvg markioo

Hallo Jan en Marco,

Ja, ik heb nog meer opties, de Zwaartransporttrekker is nog lang niet klaar !!

De zwaartransporttrekker weegt nu bijna 11kg en zal compleet afgebouwd ongeveer 13 tot 14kg gaanwegen.
Maar dat is niet erg hoor, want ik moet behoorlijk wat gewicht op de aandrijfassen hebben om genoeg grip te krijgen want de trekker zal straks ongeveer 90 tot 100kg weg moeten trekken/slepen !!
Mogelijk zal ik ook de voorste stuuras nog moeten aandrijven als ik te weinig trekkkracht heb !

Dus heren, het wordt echt een hele dikke Zwaartransporttrekker !!!

Dan heb jij geen extra aangedreven stuuras nodig, wat trouwens een niet echt realistische optie zou zijn voor een zwaartransport trekker.

Hallo Adam,

Inderdaad zijn er geen 4 assige zwaartransporttrekkers met aangedreven voorassen, dit is bij mij bekend, maar soms moet je in de modelbouw consessies doen hé !!
Ik kan het me niet permiteren als de Liebherr 974 van Stefan op de dieplader staat en ik krijg deze niet van de plek af, dan ga ik af als een gieter hahaha !! :cool: ;)
Dat wil ik ten alle tijde voorkomen, dat begrijp je wel hé !! :cool:

piet, dan zal het eerder aan de overbrenging liggen dan aan een extra aangedreven as. slippen zal hij niet doen met een zwaar eigen gewicht en een geaden dieplader!

zwaar transport trekkers hebben vaak een koppel omvormer.
wellicht kan je die er ook nog "even" ergens in verwerken??!!

maak anders van wat balkjes en planken een soort dieplader/ oplegger en laad deze met stenen of iets dergelijks en ga den rijden.
dan weet je of je je trekker kunt vertrouwen, of dat er nog iets aan de aandrijf lij moet worden veranderd.

succes met de eventuele test!

Hulp

Ach Piet...

Je weet dat er altijd hulp dichtbij is....
Roep maar dan leggen we er een trekstang tussen.

nieuwscania002.jpg

Want jou af laten gaan is het laatste wat we willen.

Robert

piet, dan zal het eerder aan de overbrenging liggen dan aan een extra aangedreven as. slippen zal hij niet doen met een zwaar eigen gewicht en een geladen dieplader!

zwaar transport trekkers hebben vaak een koppel omvormer.
wellicht kan je die er ook nog "even" ergens in verwerken??!!

maak anders van wat balkjes en planken een soort dieplader/ oplegger en laad deze met stenen of iets dergelijks en ga den rijden.
dan weet je of je je trekker kunt vertrouwen, of dat er nog iets aan de aandrijf lij moet worden veranderd.

succes met de eventuele test!

Hallo Jordi,

Met de aandrijving zit het wel goed.
Dit komt helemaal goed, ik maak me nog geen zorgen !!!
Het wordt echt een dikke Volvo F16 Zwaartransporttrekker !!

De aandrijving die onder/in de Zwaartransporttrekker komt :

Versnellingsbak :
Vertraging 1e versnelling 4,4 : 1

Tussenbak :
Vertraging 4:1

Differentieels :
Vertraging 4:1

Dus ik heb een behoorlijke vertraging, waardoor de trekkracht voldoende moet zijn !!

Het enigste wat ik niet heb, is een sper in de aandrijfassen !!!
Indien dit nodig is, kan ik altijd nog 2 differentieels met sper monteren.

Ach Piet...

Je weet dat er altijd hulp dichtbij is....
Roep maar dan leggen we er een trekstang tussen.

nieuwscania002.jpg

Want jou af laten gaan is het laatste wat we willen.

Robert

Hallo Robert,

Bedankt voor je aanbod !!

Mooi dat ik jou Scania kan huren, maar ik heb zelf ook nog een dikke 5 asser hé, die heeft ook behoorlijk wat trekkracht hoor !!!

Laatst bewerkt:
Update : 0108

Hallo allemaal,

Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker met dit warme weer :

Even een "handvat" gemaakt voor op de zwaartransportmodule, of te wel een preekstoel gemaakt,of een bok zoals de messte dit zullen noemen.
Weer veel foto's gemaakt.

Deze is bedoeld om de zwaartransportmoduel en de cabine te beschermen tegen het beschadigen door een lange giek van een rups-heikraan.

Deze preekstoel gemaakt van 6mm dikke messing pijp en de uiteinden dicht gemaakt met 2 dekseltjes.

full

full

De pijp gebogen met een 6mm pijp-buigijzertje.

Daarna de 2 steunen gemaakt van 10mm hoeklijn van 1mm dik.

Deze hoeklijnen rond uitgefreesd zodat de 6 mm pijp er in past en daarna vast gesoldeerd.

full

full

full

full

full

full

full

Het geheel weer mooi afgewerkt.

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

Update : 109

Hallo allemaal,

Weer even een kleine update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker met dit extreem warme weer, al hoewel het nu een stuk koeler is na de hevige regenbuien en windhoos die over Twente is geraast en veel vernielingen heeft achtergelaten :

Verder gegaan met de preekstoel op de Zwaartransportmodule te monteren.
Zie de foto's.

De beigelvastgezet met 2 klemmetjes op 2mm gaatjes afte teken en te boren.

full

De preekstoel gemonteerd op de Zwaartransportmodule

full

full

Tot zover deze kleine update.

Wordt vervolgd.

Man, man, man, wat is dit gaaf!!!!! (eeehhh en met Man bedoel ik natuurlijk geen M.A.N.). Ik wou dat ik zo metaal kon bewerken.
Grootte klasse! Enigste minpuntje wat ik persoonlijk kan ontdekken is het type Volvo (F16)... vind het een barrel van een Volvo:hammer:
Neemt niet weg dat ik dit topic tot het eind blijf volgen.
Succes!!!

Greetz,
Luit (een "bootjes-figuur")

Back