VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

als piet praktijk les gaat geven zijn er heel veel mensen die als eerste in de rij zullen proberen te staan...

Ik ben daar 1 van :D echt super hoe gedetaileerd en precies dit allemaal is.. Ik wou dat ik zo mooi afgewerkt werk kon afleveren... alleen krijg ik het gewoon niet voor elkaar.. maar blijf toch mn best doen.. hihi

Echt geweldig mooi dit..

Ennuh.. Rottierood.. dat gewicht word wel gecompenseerd met n sterkere motor als t nodig is.. alleen moet Piet er misschien aan gaan denken een vervoers kar te bouwen om hem te verslepen naar de show/ demo/ rij dagen haha. Zo'n boodschappen tas op wielen ombouwen..
 
hallo
of zoals ergens bij de schepen topic iemand problemen had met t gewicht van zn schip,
ik had in dortmund een modelbouwer gezien die had zn cruiseschip op een brancard en die reed ie zo achter in zn vw bus met vastzet beugel erbij,
die tip heb ik dus ook bij dit schepentopic geplaatst en ze vonden het wel een heel leuk idee,
enkel je moet even een ambulance leegroven voor een brancard,
of 112 bellen als je met je model naar een meeting wil gaan:D:D:D
denk niet dat ze blij zullen zijn om als taxi te rijden,je hebt wel aandacht als je dan op meeting aankomt met een ambulance:rolling:
maar piet kennende vind hij er wel een oplossing voor,
misschien wel een van messing in elkaar gesoldeerde aanhangwagen:D:D:D
groeten markioo
 
hallo
of zoals ergens bij de schepen topic iemand problemen had met t gewicht van zn schip,
ik had in dortmund een modelbouwer gezien die had zn cruiseschip op een brancard en die reed ie zo achter in zn vw bus met vastzet beugel erbij,
die tip heb ik dus ook bij dit schepentopic geplaatst en ze vonden het wel een heel leuk idee,
enkel je moet even een ambulance leegroven voor een brancard,
of 112 bellen als je met je model naar een meeting wil gaan:D:D:D
denk niet dat ze blij zullen zijn om als taxi te rijden,je hebt wel aandacht als je dan op meeting aankomt met een ambulance:rolling:
maar piet kennende vind hij er wel een oplossing voor,
misschien wel een van messing in elkaar gesoldeerde aanhangwagen:D:D:D
groeten markioo

wat denk je van krachttraining in de sportschool! :cool:
 
Hallo allemaal,

Bedankt dat jullie je zorgen maken over mijn vervoer van mijn gebouwde modellen, maar dit hoeft echt niet hoor !! :cool: ;)

De 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker zal ongeveer 14 kg gaan wegen, dus is nog steeds te tillen.
Nou, de transportkist zal ongeveer 5 kg gaan wegen, dus dit valt allemaal nogal mee.

Bovendien heb ik een hele mooie opvouwbare steekwagen, deze kan belast worden tot 100kg.

:( :( De Caterpillar 385 CL RE wordt een heel ander verhaal, deze zal ongeveer 70kg gaan wegen, dus die til je nie zo maar even op, maar dat hoeft ook niet.
Deze rupskraan laat ik t.z.t. via een oprijplaat zo achter in mijn auto rijden en op een demo er zo weer uit rijden !!

Allemaal bedankt voor jullie meedenken en complimenten.
 
hallo piet
daar heb de afgelopen nacht nou wakker van gelegen he
over het zware tilwerk:D:D:D
en de cat385 achterin auto rijden???!!!bij een 1:1 zou er weinig van uw auto over blijven:D:D:D
maar is met model wel een optie,
groeten markioo
 
Update : 0118



Hallo allemaal,


Weer even een nieuwe update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Begonnen met het maken van het luchtfilter achter de cabine va kunststof
(ABS)

3 ABS plaatjes van 2mm dik ruw op maat gezaagd.

En een plaatje voor achterkant van de luchthapper ruw uitgezaagd uit een
ABS plaat van 1mm dik en haaks om gebogen

Weer veel foto's gemaakt.

full


full


Begonnen met de luchthapper (luchtfilter) te maken, 20 lamellen op ruw
maat geknipt met een blikschaar uit ABS plaat van 0.5mm dik.

De lamellen met ABS lijm 1 voor 1 op de gebogen achterkant van het luchtfilter geplakt.
full


full


full


De lamellen mooi op maat gevijld en op hoogte afgeschuurd, daarna de
buitenrand er op gelijmd van ABS plaat van 1mm dik.

Begonnen met het staande gedeelte van het luchtfilter op maat te vijlen
en iets gebogen naar de achterkant van de cabine, zodat deze mooi
achter de cabine past.
Het zwarte flexibele gedeelte heb ik van het oude Wedico luchtfilter
afgezaagd om de gebruiken voor het nieuwe luchtfilter.

full


full


full


full


De luchthapper op het staande luchtfilter gelijmd.

full


full


Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo piet
WATTTTTT!!!!!!!!!!
piet en plastic?????!!!!!!!!!
het ziet er wel keurig uit,maar bent u door uw messing heen ofzo??!!
moeten we kerkklokken omsmelten of oud koper collecteren voor u??!!:D:D
nu komt de volvo uit balans doordat het links nu kunstof wordt dus lichter:D:D:D:D
kunstof kan u ook met bordschaar of hobby/keukenschaar knippen hoor,
groeten markioo
 
wauw piet zelfs met kunststof bereik je een enorme detaillering :D wat heb je nu het liefst om te bewerken, messing of ABS? :p
 
Hallo allemaal,

Ja, ja, ook ik kan met kunststof werken, hahaha, hadden jullie niet gedacht hé !!! :cool: ;)

Waarom kunststof in plaats van messing !!

Om de doodeenvoudige reden, bij de 1:1 is het luchtfilter ook van kunststof, dus moet deze luchthapper ook van kunststof worden.

@ Hallo Marco,
Nee mijn messing is niet op !!!
Ja, je kan kunststof ook met een keukenschaar knippen, maar met een blikschaar gaat dit veeeeeeeeeeeel makkelijker, ook 2mm dik.
Maar soms snij ik het kunststof in met een hobbymesje en breek ik het verder af.
Nee Marco, de volvo F16 gaat niet scheef hangen naar links, want deze Volvo heeft een goed veringssysteem. :cool: ;)

@ Hallo sjon,
De contactsleutel wordt van messing.

@ Hallo Patrick ,
Nee, de Volvo F16 wordt niet te zwaar.

@ Hallo Neonic,
Vooral blijven kijken !!

@ Hallo Seeyah,
wauw piet zelfs met kunststof bereik je een enorme detaillering :grin:
De detaillering wordt nog mooier hoor, het luchtfilter is nu nog ruw afgewerkt.
wat heb je nu het liefst om te bewerken, messing of ABS? :razz:
Ik werk het liefst alllereerst met :
1. Messing,
2. Staal,
3. Kunststof
4. Aluminium
 
Laatst bewerkt:
Update : 119


Hallo allemaal,

Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :


Verder gegaan met het kunststof luchtfilter.
Weer veel foto's gemaakt.

Even het filter achter de cabine gepast of de maat/hoek goed is met de
daklijn.

De randen van de luchthapper eerst even mooi afgewerkt.

full


full



Div. stukjes ABS op elkaar gelijmd om debovenste hoek te maken van het
luchtfilter.

full


full


Het blokje ruw in model gevijld en op het bovengedeelte van het luchtfilter
gelijmd.
full


full


full


De hoek boven bij de luchthapper mooi afgevijld en mooi afgewerkt en de
rest van het luchtfilter op maat gevijld en mooi glad geschuurd.

full


De binnenhoek moet nog netjes worden afgewerkt.

full


De verdeling op de luchtfilterpijp gezet om de ribben/lamellen op de
luchtfilterpijp te plakken.

full


De ribben/lamellen op de luchtfilterpijp geplakt.

De verkeurde iets gel plek is een 2 componenten kunststof plamuur waar
in de plaknaad mooi glad heb afgewerkt.

full


Het luchtfilter even gepast en vastgepakt met plakband om te kijken of
het goed past met de daklijn.
Ik vind zelf dat het goed past.

full


full


full


Ook de pasvorm tussen de cabine en de luchtfilterpijp is goed en de ruimte
tussen de zwaartransportmodule is ruim genoeg.

full


Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo piet
gaat het een tupperware volvo worden??!!:D:D:D:rolling:
neen hoor piet,ziet er al keurig uit,
het scheelt wel he met kunstof werken,
je hoeft niet steeds op te poetsen voor het op de foto gaat:D:D
mvg markioo
 
Ziet er weer netjes uit :)

Stond gisteravond buiten in de pauze (cursus, industrieterrein) en zag aan de overkant toevallig een Volvo staan, met zo'n luchthapper ding erop.
heeeeeeej.... dus zo komt het :rolleyes: was wel grappig.
Zat me al af te vragen waar dat ding nou kwam haha


Effe beetje off-topic tussen door als het niet erg is ...
Zo'n snorkel ding, die dan boven het dak uitsteek, is dat nou het zelfde (princiepe) ? Was volgens mij ook voor lucht/koeling dacht ik.

En waarom heb je dat eigelijk nodig ? Of ... is de normale koeling zegmaar niet voldoende voor dat 'spul' wat in die toren zit ?
Heb het ook wel eens gezien bij normale trucks. Heeft dat nog een speciale reden ?
 
Back
Top