VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Is deze van een duitser Piet?

Die heb ik volgens mij ook op foto's gezien van Moosbeuren, die vaste modelbaan Home in Zuid Duitsland. Lijkt mij wel leuk om daar een keer te rijden, en dan gelijk een paar van die lekkere grote glazen gerstenat, heerlijk.




Hallo William,

Ja, de MB Titan SK is van een Duitser.
Hij rijdt regelmatig op de baan van Moosbeuren.

Volgens mij komt hij ook naar Modeldhow Europe in Ede.
Vorig jaar was hij er niet, maar in 2009 wel.
De bouwbwschrijving staat op : Modeltruck.net

Ik vond het wel leuk om hier even te laten zien !!
 
Laatst bewerkt:
Om het af te maken, hier een video met deze truck en dieplader met jeepjolly:

Er staan meerdere video's van deze truck met dieplader, dan wel zonder de jeepdolly.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja piet je weet wat je te doen staat he
die Duitser overtreffen met je volvo he he


Bericht van de moderator :

Scheldwoord verwijderd en gewijzigd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Marten,

Ik heb op het Duitse forum de bouw van de MB SK Titan en de bouw van de Nooteboom dieplader gevolgd.
Maar ik heb ook alle filmpjes bekeken.
Die Duitser is echt een Super modelbouwer !!
 
Hoi Piet,
Ik ben benieuwd naar dat forum.
Ik wil ook zoiets gaan bouwen, en volg ook jou bouw
Ziet er allemaal gelikt uit!!

Gr. Marcel
 
Hallo,

Bijna niet van echt te onderschijden.
Ben zelf ook bezig met zoon zelfde combinatie.
Mercedes sk 4 asser met 2 assige jeepdolly en 4 assige dieplader.
De dieplader zal pas gebouwd worden nadat eerst de lopende projecten afzijn.

Deze combi moet het worden:

014-04-09-044-border.jpg


Ben ook wel benieuwd naar het bouwverslag van die mb titan.

Groetjes Mitchell.
 
Update : 0164


Hallo allemaal,


Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

De afbouw van de Volvo Zwaartransporttrekker begint ten einde te lopen.

Het lastige tot het laatst bewaard.

De 4 aluminium opstap-treeplanken gemaakt, 2 links, 2 rechts, zoals bij de echte 1:1.
Want de chauffeur moet wel een beetje makkelijk kunnen instappen.

Weer veel foto's gemaakt.

De aluminium treeplanken uitgefreesd uit 3 mm dik alu. plaat.

HPIM5913.jpg


HPIM5914.jpg


De messing ophangsteunen van 0,8mm messing plaat gemaakt.

HPIM5935.jpg


De moertjes die op de ophangsteunen zijn gemonteerd zijn M1 moertjes.

HPIM5936.jpg


HPIM5933.jpg


HPIM5934.jpg



De treeplanken moeten nog worden uitgezaagd en mooi op maat gefreesd worden, zodat ze gelijk zijn aan de originele opstap-treeplanken.

Zie de foto's van de 1:1 opstap-treeplanken van de Volvo F16 van Joh. van der Zand.

Tel de vakverdeling maar eens van de door mij gemaakte treeplanken en van de treeplanken van de 1:1
Exact gelijk !!
(let niet op de RVS bumper van de Volvo F16 van Joh. van der Zand)

Let ook op de ophanging van de treeplanken bij de 1:1, op deze manier worden ook de treplanken opgehangen bij de Volvo F16 Zwaartransporttrekker !

full



full


full



full



De montage van de opstap-treeplanken volgt in een volgende update
De opstap-treeplanken worden gemonteerd met M1 boutjes en moertjes

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Update : 0164

Tekst toegevoegd


Hallo allemaal,


Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

De afbouw van de Volvo Zwaartransporttrekker begint ten einde te lopen.

Het lastige tot het laatst bewaard.

De 4 aluminium opstap-treeplanken gemaakt, 2 links, 2 rechts, zoals bij de echte 1:1.
Want de chauffeur moet wel een beetje makkelijk kunnen instappen.

Weer veel foto's gemaakt.

De aluminium treeplanken uitgefreesd uit 3 mm dik alu. plaat.

HPIM5913.jpg


HPIM5914.jpg


De messing ophangsteunen van 0,8mm messing plaat gemaakt.

HPIM5935.jpg


De moertjes die op de ophangsteunen zijn gemonteerd zijn M1 moertjes.

HPIM5936.jpg


HPIM5933.jpg


HPIM5934.jpg



De treeplanken moeten nog worden uitgezaagd en mooi op maat gefreesd worden, zodat ze gelijk zijn aan de originele opstap-treeplanken.

Zie de foto's van de 1:1 opstap-treeplanken van de Volvo F16 van Joh. van der Zand.

Tel de vakverdeling maar eens van de door mij gemaakte treeplanken en van de treeplanken van de 1:1
Exact gelijk !!
(let niet op de RVS bumper van de Volvo F16 van Joh. van der Zand)

Let ook op de ophanging van de treeplanken bij de 1:1, op deze manier worden ook de treplanken opgehangen bij de Volvo F16 Zwaartransporttrekker !

full



full


full



full



De montage van de opstap-treeplanken volgt in een volgende update
De opstap-treeplanken worden gemonteerd met M1 boutjes en moertjes

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

Tekst toegevoegd

De volgende onderelen moeten nog worden gemaakt voordat de 4 assige Volvo F16 Zwaartransportrekker klaar is :

8 remboosters.
Div. luchtleidingen in de chassisbalken.
Luchtslangen van de luchtleidingen naar de remboosters.
Navigatiesysteem.
Mobiele telefoon.
Bed in de slaapruimte.
Metertjes en div. schakelaars op het dashboard.
Veiligheidsriemen.
Instelpanelen met knoppen om de stoelen te bedienen. (deze zijn al klaar)
Electronica.
Het geheel in de primer zetten en in de bedrijfskleur spuiten.

Dus het duurt toch nog wel even voordat de Volvo F 16 helemaal klaar is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal,

Een kleine wijziging in de nog te bouwen dieplader.

Nadat ik alles even goed heb opgemeten, heb ik besloten om 5 pendel X assen in het achterdek toe te passen, i.p.v. 6 pendel X assen, om een aantal redenen :

Ten eerste :
De dieplader word veel te lang, hierdoor moeilijk bestuurbaar.
Totale lengte 224,5 cm !
In de 1:1 is dit een lengte van 33 meter en 25 cm !

Ten tweede :
Nooteboom, Broshuis, Goldhofer en Famonville maken geen diepladers met 6 assen en een gieksleuf.

Ten derde :
Als ik een dieplader maak met een modulair systeem, dan moet ik kiezen voor een Goldhofer, een Scheurle of Famonville dieplader, maar in een modulair systeem zit geen gieksleuf.
Nooteboom levert ook wel modulaire systemen, maar bouwt deze niet zelf, volgens bij worden die bij Goldhofer en bij Scheurle gemaakt, maar ook deze hebben geen gieksleuf.

Wat wel jammer is dan een modulair systeem veel mooier en nauwkeuriger stuurt dan een pendel X systeem.

Maar ja, je moet in het leven keuzes maken, maar ook in de modelbouw moet je keuzes maken en consessies doen.
Want ik heb wel een gieksleuf nodig, omdat aan de Caterpilllar 385 CL RE een lange boom en stick zit, die in de gieksleuf moet liggen, omdat ik ander met de hoogte van de boom niet uitkom en boven de 4,00 meter uitkom.

Met de 5 stuurassen in het achterdek van de dieplader kom ik uit op een totale lengte van van 216,25 cm uit, dit is in de 1:1, totaal 32 meter lang, dit is een aanvaardbare lengte.

De 3 assige jeepdolly blijft wel gehandhaafd, want 3 assige jeepdolly's worden wel gemaakt door Broshuis, Nooteboom, Goldhofer,Famonville en Scheurle

Van Elk in Haarlem (tegenwoordig van Santen) heeft ook een Famonville 3 assige jeepdolly en 5 assige pendel X dieplader achter de 4 assige Scania hangen.

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top