Cabine
Hallo maar weer.
Deze week mijzelf vooral bezig gehouden met de montage van de cabine.
Ik was misschien wel de eerste hier op het forum die met een binnen en een buiten cabine ging werken en waarbij de buiten cabine rechtstandig omhoog getrokken wordt.
Nu was ik niet tevreden over de bevestiging (nog met de scharnieren) dus besloten om dat ook te verbeteren.
De basisplaat had ik al gemaakt maar nu aan de voor en achterkant steunpunten voor de buiten cabine gemaakt.
Links voor de voorkant en rechts voor de ????????? Juist achterkant.
Het geheel bestaat nu dus uit:
Van onder naar boven:
Het hulp chassis
De bodemplaat met de twee steunpunten en de binnen en de buiten cabine.
Het geheel wordt als volgt opgebouwd.
Eerst het hulp chassis met de bodemplaat en de twee steunpunten.
Dan kan de binnen cabine er op
De bevestigingsboutjes vallen weg onder de gordijnen.
Omdat ik de achterste steun helemaal uitgefreesd heb heb ik nu aan de achterkant een stevige beugel die de bedrading op zijn plaats houdt.
Nu kan de buiten cabine er over heen
Jullie zien alleen de bedrading naar de toren is nog te zien en de cabine rust op de steun.
Dan de toren erop
De bedrading vanuit de cabine gaat direct door de vloer van de toren naar binnen zodat er later (bijna) niets meer van te zien is.
Mvg Opa Wil
Hallo maar weer.
Deze week mijzelf vooral bezig gehouden met de montage van de cabine.
Ik was misschien wel de eerste hier op het forum die met een binnen en een buiten cabine ging werken en waarbij de buiten cabine rechtstandig omhoog getrokken wordt.
Nu was ik niet tevreden over de bevestiging (nog met de scharnieren) dus besloten om dat ook te verbeteren.
De basisplaat had ik al gemaakt maar nu aan de voor en achterkant steunpunten voor de buiten cabine gemaakt.

Links voor de voorkant en rechts voor de ????????? Juist achterkant.
Het geheel bestaat nu dus uit:

Van onder naar boven:
Het hulp chassis
De bodemplaat met de twee steunpunten en de binnen en de buiten cabine.
Het geheel wordt als volgt opgebouwd.

Eerst het hulp chassis met de bodemplaat en de twee steunpunten.
Dan kan de binnen cabine er op

De bevestigingsboutjes vallen weg onder de gordijnen.
Omdat ik de achterste steun helemaal uitgefreesd heb heb ik nu aan de achterkant een stevige beugel die de bedrading op zijn plaats houdt.

Nu kan de buiten cabine er over heen

Jullie zien alleen de bedrading naar de toren is nog te zien en de cabine rust op de steun.
Dan de toren erop

De bedrading vanuit de cabine gaat direct door de vloer van de toren naar binnen zodat er later (bijna) niets meer van te zien is.
Mvg Opa Wil