Volvo FH12

• Topicstarter Topicstarter Mario87
  • Startdatum Startdatum
Nieuwe trailer

...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo ,
gebruik jij de mfu?
zoja en heb je de schakelaar op de schotel aangesloten?

volgens mij hebben we het niet over hetzelfde ik heb het over de schakelaar in de schotel zelf die het geluid van het aan- afkoppel geluid maakt.

Dit schakelaartje veroorzaakt wel degelijk je "probleem". Dit schakelaartje is gekoppeld aan de regelaar in je mfu. Als je zonder trailer rijd, stuurt de mfu niet het volle vermogen naar je motor. Er zit als het ware een "begrenzer" op. Als je een trailer aankoppelt, dan maakt het schakelaartje contact waardoor de begrenzer opgegeven word en de regelaar in je mfu het volle vermogen afgeeft. Zoals mark al zei, het schakelaartje maakt dan ook tegelijk de aan en afkoppelgeluiden. Probeer zelf maar uit, met een ingedrukt schakelaartje/aangekoppelde trailer is je truck duidelijk sterker.

Dat is nou juist je probleem, dat je het schakelaartje weggehaald hebt. Zonder schakelaar denkt de mfu dat je altijd zonder trailer rijd omdat hij dan geen input krijgt, ook al rijd je WEL met een trailer aangekopeld. Ik had in mijn Knight Hauler ook eerst zonder schakelaartje gebouwd, omdat ik toen nog geen trailer had. Ik heb inmiddels een flatbed trailer en ik heb toen gelijk het schakelaartje toch maar ingebouwd. Ik had eerst dezelfde symptomen als jou, ik vond mijn truck ook niet krachtig genoeg.

vrijdag de truck weggebracht om hem helemaal na te laten kijken, want ik kwam er zelf niet uit.
Net opgehaald en natuurlijk gelijk uitgeprobeerd.
Als ik nu achteruit rijdt met trailer:
- in de eerste versnelling komt er bijna geen beweging in
- in de 2de rijdt gaat het wel, maar met bochten heel moeilijk
- in de 3de rijdt gaat het goed en met bochten ook.

Nu is mijn vraag: is dit normaal met de truckpuller motortje en kan ik de rij snelheid instellen, zoja waarmee en hoe?

bvd.

Dit probleem had ik ook bij m'n truckpuller en het geluid is niet realistisch.
Ik had daarna de gewone motor gebruikt in combinatie met een zelf gemaakte vertraging en hier ben ik zeer tevrede over.

Succes,

Jan

Hoi,

Kijk maar even bij het bouwverslag van de volvo FH 12 8x4 van arm1948;hier is een zelfgemaakte vertraging gebruikt.
Ikzelf heb de tandwieltjes bij conrad besteld (moduul 0,5).
Als ik me niet vergis bieden ze ook standaard vertragingen aan van 1:4 (kijk onder truckbenodigheden).

Succes,

Jan

Hoi Mario,

Vanwaar niet gewoon onderlangs tot aan de voorkant ?

Volgens mij moet dit makkelijk lukken, zonder enig risico.
(zolang de onderkant van de KingPin-plaat maar vrij blijft)

Als ik het goed zie op de foto's, zit er nog een vrije ruimte tussen de bovenplaat en de KingPin-plaat !?
Als je hiertussen aan de voorkant een gat boord, als doorvoer richting de truck.
Dan ben je er ook ;)

Succes.

Hoi Marius,

Nee gaten boren in die balken hoeft niet.
Als je hem net naast de KingPin-plaat legt, plakt... is dat niet nodig.

Hier zie je wat ik bedoel:
2321622342_38accd1323_o.jpg

Back