Vooraankondiging Sectievergaderingen NOMAC

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door glimpie, 13 okt 2005.

  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Wordt zeker lachen,
    nog ff en de Nomac cup is sterker dan de NK klasse... :wink:

    Wat betreft onze zuiderburen,
    eer is al langer sprake dat deze mannen in Nederland willen rijden, en het starten in de Nomac cup is hetgene waar ze tegenop zien.
    Als ze nu gewoon meteen toen ze op het idee kwamen om hier te gaan rijden in die Nomac cup waren begonnen, hadden ze nu in de NK gezeten......
     
  2. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    De discussie *.be'ers in de NOMAC cup gaan we echt niet uit komen, er is gewoon een meningsverschil.. ben echt van mening dat de nomac maar moet bepalen hoe dit op te lossen.. ik zelf twijfel ook over wat er nu moet, wat voor alle argumenten is wel wat goeds te zeggen... 't is gewoon 'n enorm moeilijke beslissing... waar we denk ik wel blij mee moeten zijn is dat we meer rijders krijgen en dat is (naar mijn mening) altijd goed...

    Kunnen er niet wat belgen naar de 1:10 komen? :D
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Indien zo ook weer een mooi voorbeeld, een paar jaar terug reed hij nog in de top-10 bij de NK.

    De NOMAC moet dit niet zelf verzinnen, de leden moeten gewoon stemmen maar zou het van de zotte vinden dat voor 2 belgen wel een uitzondering gemaakt moet worden.
     
  4. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    ik weet wel een stel 235-ers uit belgie :wink:
     
  5. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL

    ^^ Als we dat nou combineren hebben we ten minste weer 'n 235 klasse...

    maar, 'k bedoel dus 200mm :p
    Laten we wel zijn, daar moet ook gewoon meer competitie komen...
     
  6. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Precies, als we al toelaten dat ze mogen instromen in de NK klasse, dan moet je een systeem verzinnen wat niet eenmalig is, maar dat deze instroom mogelijkheid er dus altijd is.

    Misschien moet je wel zeggen, (met een verdeling 30 NK/ 30 NC rijders)
    dat:
    - nrs: 28-30 NK degraderen, nrs: 1-3 NC promoveren.
    - nrs:25-27 NK en nrs 4-6 NC en de eventuele nieuwe instromers een promo rijden voor die 3 plaatsen in de NK klasse.......
    de afvallers gaan de NC in.....
     
  7. willywuyts

    willywuyts

    Lid geworden:
    5 jul 2005
    Berichten:
    310
    Locatie:
    heist op den berg
     
  8. qwerty

    qwerty

    Lid geworden:
    24 nov 2005
    Berichten:
    170
    het heet toch NEDERLANDS KAMPIOEN SCHAP
     
  9. picco41

    picco41 Guest

    ik vind dat er gewoon geen uitzondering gemaakt moet worden. starten in de nomac cup. als er volgend jaar 2 snelle duitsers komen en het jaar daarna weer 2 belgen zit je weer te klote. en als er nou weer een nederlander gaat rijden die erg snel is? mag die dan ook naar de nk klasse? Pech voor de anderen die nomac cup rijden maar hun kunnen ook pech krijgen
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
  11. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    maar goed met alle respect. De Belgen Blijven zelfs met de top van nederland moeilijk te vergelijken. Alleen al kijkend naar de Top van de Wereld. Hoeveelste werd de hoogste nederlander? 50 ste ofzo
    die jongens 14de (ofzo) en 24ste.
    Daar ligt wel een groot verschil!
     
  12. willywuyts

    willywuyts

    Lid geworden:
    5 jul 2005
    Berichten:
    310
    Locatie:
    heist op den berg
    mijn idee: deze jongens zoeken competitie op hun niveau, en dat is een uitdaging, ook voor jullie rijders.

    En ik denk dat er moet toegegeven worden dat de uitdaging op Nomac niveau heel wat minder zou zijn.

    Een totaal verloren jaar dus, met ook misschien wel misnoegde Nomacers, omdat die wel met een serieuze handicap moeten starten.

    Ik wil de discussie niet terug oprakelen, er is al veel over geschreven, ik wens de leden veel wijsheid toe.

    Gewoon een vraagje... start iedereen van het NK volgend seizoen opnieuw? geen wegvallers wegens geen zin/te duur of andere redenen?
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Als er mensen uitvallen in de NK klasse zullen volgens de regels de nmmers 7 en lager uit de NOMAC klasse promoveren.

    Maar Willy, moet het overstappen van Belgen naar de Nederlandse competitie niet een sein zijn naar de Belgische bond dat er iets mis is met hun competitie ?
     
  14. willywuyts

    willywuyts

    Lid geworden:
    5 jul 2005
    Berichten:
    310
    Locatie:
    heist op den berg
    tjsa roelof, net als bij jullie zijn we gebonden aan regeltjes, milieu, geluidshinder, en noem op.
    Het chronisch gebrek aan circuits doet ons de das om, en de federatie kan moeilijk zelf circuits gaan bouwen niet?
    Het aantal potentiƫle rijders is bijna evenredig met het aantal circuits, en dan mag het al een wonder heten dat ondanks deze handicap een paar jongens tot het kransje van toprijders mag behoren.
    Ook in het electromilieu doet Belgie het niet slecht hoor: een wereldkampioen, een europees kampioen..
    Dat er iets schort met de kompetitie in Belgie, wel, ik denk dat er met het invoeren van de Benelux wedstrijd een start is gegeven om daar wat aan te doen, en dat zowel nederlanders als belgen deze race graag rijden!!!
    Misschien een aanzet naar meer?
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Yep, maar de federatie kan met hun landelijke titel/positie wel mee helpen om clubs bij te staan met het realiseren van circuits. Bij andere sporten gebeurt dat namelijk ook. Maar ja, dan moet de federatie buten zijn kleine gesloten gebied stappen......

    Zo hebben ze met de electro offroad al een gezamelijke competietie (nederlanders en belgen) en kan ik mij voorstellen dat er meerdere takken zijn die zoiets wel kunnen hebben zoals je 235mm
    Ik denk dat bij meerdere Beneluxwedstrijden het ten onder gaat. Het is dan niet meer zo speciaal en wordt voor sommigen ook te veel van het goede....
     
  16. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Dat is al aangegeven, als je ze toe wilt laten, moet je een systeem verzinnen die instroom in de NK klasse altijd toelaat en niet eenmalig.......

    Misschien moet je het NK wel een apart kampioenschap laten worden wat dus een BK (benelux Kampioenschap) wordt.
    De nu Nomac cup wordt dan wel alleen in Nederland gereden, het NK krijgt er dan 3 circuits in Belgie bij......
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Maar een overgang naar een BK dmv. een fusie lost het probleem rondom verse instroom niet op en houdt het misschien wel meer tegen....
     
  18. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Weet ik niet, als je overgaat tot een BK, dan kun je de groep in 1 keer uitbreiden tot 60 man, dat is dus plaats voor 36 extra rijders......
    De Nomac cup kun je dan ook weer uitbreiden, omdat de NK rijders weg zijn.....

    Ach, zo kunnen we wel dingen blijven verzinnen, eerst maar eens zien of nu echt die snelle zuiderburen wel mee gaan doen.....
     
  19. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik neem aan dat iedereen nu z'n uitnodiging ontvangen heeft. Maar ik miste de procedure om zelf ideeen in te brengen.

    Wie weet hoe en waar? Ik neem tenminste aan dat het niet ter plekke ideeen spuien wordt.
     
  20. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ja, dat had ik dus ook....

    Ergens in de regelementen heb ik volgens mij gelezen, dat je van te voren bericht kreeg met de mogelijkheid om ideeen in te sturen, en dat 2 weken van te voren de ingestuurde ideeen naar alle sectieleden gestuurd zou worden, ter inzage.
    Dit laatste is wel gebeurd, en gelukkig hebben wij hier in ieder geval onze ideeen wel ingestuurd, maar ik heb de uitnodiging om ideeen in te sturen ook niet gezien.....

    vergadering ongeldig verklaren dan maar?
     

Deel Deze Pagina