voorbeeldje ooh aah usa marketing

90ers vliegen naar mijn mening nou eenmaal stukken beter dan een 50.

Er zijn al zat heli's langsgekomen die beter zouden zijn dan de R90, zoals de Vibe/Synergy om er maar 2 te noemen. De T700 zal wel veel dichter bij de R90 zitten qua prijs dan die 2, maar of ik hem dan zou kopen? Ik sluit niks uit maar zoals het er nu naar uitziet ga ik nog steeds erg lang de kat uit de boom kijken.

Ik heb 2 align heli's gehad, gekocht omdat mensen op de fora er heel erg enthousiast over waren maar toen ik ze eenmaal had vond ik het gewoon troep. Als je daarna nog eens die fora langsgaat om de mening nog eens na te lezen kan je het al makkelijk iets te positief hebben geinterpreteerd.

Om dan weer echt terug te komen op de Rave, Curtis Youngblood heeft daadwerkelijk werktuigbouwkunde gedaan en heeft technisch dus al een voorsprong op Alan Szabo en Jason Krause. Dat zegt niet dat de heli van JK en AS slecht word, uiteindelijk is een heli een vrij simpel ding die iedereen wel kan ontwerpen en dat het ook nog eens goed werkt.

Interessant onderwerp. Ik zou nog ff wachten met de conclusies. Gewicht is natuurlijk heel belangerijk, maar als ik zo het filmpje zie dan is het verre van onvliegbaar.
Ik ga het in ieder geval volgen. Er zijn niet veel dingen die slecht zijn uit Curtis zijn garage. De Radix blades vind ik toch nog zeker bij de betere bladen horen. De MP's hoor ik ook maar heel weinig mensen over klagen alsook de CY gyro...

Laat maar komen die Raven, Align kan wel wat competitie gebruiken en dit zou het wel eens kunnen zijn.

Ron

@ Ferro
Die vent die alleen maar hoverde en vond dat 2,4 sneller is, kan ik wel eens geweest zijn... ;), doe nu iets meer dan hoveren en denk er nog steeds hetzelfde over.
een nieuwe 2,4 zender met servomatch vliegt "directer" dan een 35 Mhz zender in dezelfde prijsklasse, als je me niet geloofd moet je het gewoon maar eens proberen..
punt.

@ Laurens
Align is M.i. geen troep.
Het heeft een andere kwaliteit dan bijv. een Synergy of een Vibe.., logisch ook als je het prijskaartje vergelijkt.
Je kan er wel veel goedkoper mee crashen ;)

@ Kraaijer
Curtis zal best weten waar hij zijn naam aan verbind.
Echter blijft het zwaar, en dus niet echt vernieuwend m.i.
Het zal prima vliegen, daar ben ik wel zeker van.
Maar om nu de discussie eens een beetje te gaan mixen...
Een 90'er vliegt nu eenmaal zo fantastisch omdat hij een ideaale kracht/gewichts verhouding heeft.
Iets wat werktuigbouwkundigen horen te snappen m.i.
Je kan er zoveel power in stoppen als je wilt, de verhouding is gewoon niet ideaal.
Als je dan naar het totale vliegbeeld gaat kijken zullen er best aspecten zijn die erg goed zijn.
Die piro's zien er super gaaf uit, sneller dan snel.
Dus werkt die torque tube behoorlijk goed (en er zit een goede gyro+servo op).
Maar hoe doet deze heli het dan bij "set manouvres" zoals Laurens opmerkte.
Als je niet alles lekker kan vliegen met deze heli, blijft het niet meer als een 450'er speeltje erbij.
En daar zijn er zat van denk ik...

Eric

Laatst bewerkt:
Curtis zal best weten waar hij zijn naam aan verbind.
Curtis ontwerpt zoiets zelf Eric;-)

Overigens, volgens mij ben jij pas begonnen toen de heli's van Align wat beter zijn geworden en nog niet met de Trex 400/450X? Dat was mijn eerste align heli.

ericw , dat zit tussen je oren , heb zelf ook 2.4 .
vraag dat anders eens aan mensen die echt goed kunnen vliegen en weten waarover ze praten , als het te merken is , zouden zij [vliegers met totale controle] het als eerste merken . mss is het juist een schoolvoorbeeld , een bedrijf noemt zn product fasst , en jy denkt dat het sneller is .

vraag dat anders eens aan mensen die echt goed kunnen vliegen en weten waarover ze praten , als het te merken is , zouden zij [vliegers met totale controle] het als eerste merken . mss is het juist een schoolvoorbeeld , een bedrijf noemt zn product fasst , en jy denkt dat het sneller is .

niet mee eens, dit verschil zie je zelfs met bloot oog, ook tussen 1024 pcm en 2048 pcm.

of die hoverende beginner in staat is om dat in flight te bevoelen trek ik wel in twijfel, die hebben vaak 40% exp op hun zender om de boel losser te maken...... ;)

Gerard_nl zei:
niet mee eens, dit verschil zie je zelfs met bloot oog, ook tussen 1024 pcm en 2048 pcm

Dat word dan leuk de eerste meeting, we zetten twee heli's op tafel, piloot en ontvangers uit het zicht en dan maar pitchen. Eens kijken wie bij deze Pepsitest de 2.4Ghz eruit haalt ;)
Aanstaande vrijdag ga ik bij een vliegmaatje zijn Titan afstellen. Het enige verschil tussen zijn en mijn Titan: Hij heeft een T6EX 2.4, en ik een FF9/R146iP 35mHz. Ik ga ze identiek stellen en dan eens kijken wat de 3 verschillen gaan zijn ;) Zoals Corrien al opmerkte in een eerdere 'wat-is-sneller' discussie, de PPM pulstrein die alle zenders nog steeds gebruiken om de RF module te voeren zorgt voor veel meer vertraging dan de modulatie/demodulatie die word gebruikt.

Groetjes,

Ton.

lijkt me sterk dat het met het blote oog te zien is.
ik heb de afgelopen 3 maanden errug veel gevlogen [zo'n 50 liter] , begon met graupner xps , toen terug naar pcm , nu heb ik fasst , allemaal in dezelfde heli . de pcm is 1024 [ff9 synt module en 319 ontv.] nou ben ik geen talent , maar kan wel een beetje vliegen en merk er geen snars van . hoeveel maakt het feitelijk uit in procenten dan ? als je je stick beweegd , hoelang duurt het dan voordat je servo input krijgt ? en met pcm ?
mvg ferry

2 jaar geleden vloog Szabo ofzo al een bak beter en sneller met 35Mhz dan de meeste mensen nu met 2.4Ghz hoor.

Dat het met het blote oog waarneembaar zou zijn, is gewoon onzin, met alle respect.

Ouderwetse PPM heeft een framelengte van 22,5ms. Dat houdt in een framerate van 44 frames per seconde.

De TV in de woonkamer heeft een framerate van 25 frames per seconde, nog interlaced ook nog. Nee dat staat lost van de verversinsfrequentie (Hz).

Dus mensen die beweren dat ze hun 2.4Ghz set zichtbaar sneller zien zijn dan hun 35Mhz set, die moeten televisie ook zien als een serie snel achter elkaar geplaatste foto's (want dat is het). Dat doen ze niet, dus lullen ze uit hun nek.

Even voor de duidelijkheid: dit gaat over verschil in snelheid, niet over verschil in resolutie. Het lijkt mij ook sterk dat je op de uitslag van een servoarm (zeg 3cm beweging in totaal) het verschil tussen 1024 of 2048 stapjes echt kunt zien, maar ik sluit het niet uit. Je hebt dan wel erg goede ogen.. zeg dat een servoarm aan het uiteinde een slag van 3cm maakt, dan is 1 stapje gelijk aan 30/1024 = 0.03 mm. Als jij het verschil tussen 0.03 en 0.015 mm goed kunt zien, vind ik dat toch ook wel knap ;)

Dat het sneller is staat vast. Dat een goede piloot dat zou kunnen merken, dat geloof ik ook wel. Meer merken in de zin van bepaalde manouvres waarbij beter gereageerd wordt ofzo. Maar bij 99,9% van de mensen kun je daar rustig ernstig twijfels bij plaatsen.

De mens is heel gevoelig voor suggestie en ook erg geneigd een eigen aankoop te verdedigen. In de audiowereld heeft men daar de term 'psycho-acoustiek' voor.. mensen die bv. honderden euro's aan interlinks tussen de componenten van hun stereo uitgeven en dan bij hoog en laag beweren dat het geluid ineens beter is.. totdat ze blind gaan testen en het gewoon NIET kunnen horen.

Dat zal bij onze hobby niet anders zijn. Als je denkt dat het beter is, zie je ook al snel bewijs voor die gedachte, terwijl dat er helemaal niet perse hoeft te zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Curtis ontwerpt zoiets zelf Eric;-)

Overigens, volgens mij ben jij pas begonnen toen de heli's van Align wat beter zijn geworden en nog niet met de Trex 400/450X? Dat was mijn eerste align heli.

Zou best kunnen Laurens,
Ik ben er niet bij geweest, jij wel?
Hij zal best behoorlijk adviserend bezig zijn en misschien ook wel hier en daar een schets gemaakt hebben.
Maar hij engineered ze niet productietechnisch en is geen hoofd kwaliteitsdienst hoor :)

Ik ben begonnen met engineering/tekenen toen jij nog aan de tiet lag ;).
Heb die ervaring van die eerste T-rex niet nodig om te weten hoe iets gemaakt is...
Het is een merk wat door schande en schade "snel" geleerd heeft.
En momenteel kan je het niet meer als troep bestempelen, want dat is het niet.
Ik vind wel dat ze nog te vaak iets op de markt brengen wat later aangepast moet worden, en vaak kost dat de consument geld.

Eric

Ik heb geen FASST ik heb SPEKTRUM, Vandaar die servomatch die ik noem..
Mijn kennis van de Engelse taal is prima in orde en ik ben niet echt gevoelig voor marketing trucjes ;)
Ga nu eens wat huiswerk doen, dan zal je zien dat ik gelijk heb.
Er zit van alles tussen mijn oren, en heb geen last van waanideeën :lol:
Heb je het al geprobeerd, overstappen van (wat oudere)futaba swashmix naar Spektrum (even niks te maken met pulstreinen, latency etc.)??

Eric

Laatst bewerkt:
prima eric w , consumeren en aanprijzen kerel.
hoezo moet ik huiswerk maken dan ? inbeelden dat iets sneller lijkt is geen waanidee , het is iets wat bijna niet is waar te nemen toch proberen te onderschijden . als ik lees dat mensen die 348 keer beter dan jy kunnen vliegen zeggen dat ze het heel mischien wel iets merken , dan weet ik genoeg.
en wat zou ik al geprobeerd moeten hebben ?
mvg ferry

Ik heb zeker wel verschil gemerkt toen ik van mn FF9 naar mn DX7 overstapte!!!

Geen idee alleen of dat ook (vooral?) kon liggen aan de alu centerhub, dikkere servo's, lipoontvangeraccu, nieuwe gyro....

Ik heb mijn post al aangepast, is het misschien wat duidelijker.
Als je overstapt van een ferrari in een lamborghini zal je weinig merken.
Maar jongens die met een oudere zender vliegen, merken het 100% zeker.
Als je er een dag mee gevlogen hebt, ben je weer gewend..
Maar de eerste keer merkte ik het.
En het intereseert me verder zeer weinig wat anderen daar van denken :)

Eric

En dan nog wat....
Als jij 348 keer beter vliegt dan mij kan je dat soort opmerkingen plaatsen als je wilt.
Niet dat dat het voor mij wat uitmaakt, ik ga niet zo plat voor het klasse systeem.
Ik heb gewoon plezier in de hobby en hoop dat jij dat ook hebt.

Eric

Mijn T-rex 500 met 9257 servo's (0,08s/60 graden) stuurt zeker 2x zo snel met de 14MZ op 2.4ghz dan met de 6EX 2.4ghz, dezelfde heli (ook ontvanger etc.).
Dit zie je dus ZEKER met het blote oog.

Mijn T-rex 600 met 9252 servo's stuurt (op het oog) ook 2x zo snel als die van een vliegmaatje van me... ik bestuurde hem altijd met de 14MZ met PCM G3 2048, hij met een FF9 op PCM1024.

Deze verschillen zijn gewoon echt heel erg groot, zeker met eCCPM heli's!!!

Ben wel van mening dat je tussen een FF9 op PPM of een FF9 met een 2.4ghz module weinig tot geen verschil zal merken, omdat dit er ook bijna NIET is! Maar verschil "goedkope zender" --> "Dure zender" is zeker aanwezig. (PS. ik heb geen ervaring met Spektrum zenders dus daar kan ik GEEN uitspraken over doen!!)

Over de kwaliteit van Align zal ik maar niks zeggen... die is in mijn mening tegenwoordig BETER dan veel andere merken!! In den beginne (waar laurens over spreekt) was het inderdaad niet alles, maar tegenwoordig valt er heel erg weinig op aan te merken (dan wel niks!). En ik ben een verwende vlieger die normaal alleen QuickUK spul gewend was...

En als Curtis iets ontwerpt hoeft het niet beter te zijn dan wat Krause ontwerpt... die heeft JAREN en JAREN (al laaaaaaang voordat ik begon met vliegen) gevlogen voor Miniature Aircraft. De Fury etc. zijn allemaal toch gedeeltelijk van zijn hand.

Anyway, niet alles is marketing.. een groot gedeelte wel, mjah je weet wat marketing is het: Het creeeren van waarde voor de consument.
Wij moeten geloven dat het een X bedrag waard is...

Cheers,

Richard

Ik val je niet aan Eric, jammer als het zo overkomt. Ik beweer ook nooit dat ik beter ben dan piloot X als ik hem nooit heb zien vliegen/niet goed ken.

Was niet op jouw gericht Laurens...
Ging meer over Ferro's opmerking/toon , die schijnbaar alleen iets aannemelijk vind van mensen die beter vliegen???
Ben i.d.d. een beetje geirriteerd op het moment, weinig geslapen, familie enzo ;).
Sorry, komt ook wel weer goed.

Eric

ik val je ook niet aan eric , ik ging er voor het gemak van uit dat jou vliegkwaliteiten niet die van toppers zijn , net zoals de mijne dat niet is .
en dit draadje ging over hypen , nou zodoende , kwam ik meer met de gedachtegang van dat wij [jy , ik , en 90% van de helifreaks] ons middels advertising en leesvoer op forums heel erg makkeloijk laten bezighouden met specs van electronica en andere randzaken , en de relatieviteit van dit soort zaken vaak uit het oog verliezen .
terwijl in feite we onze vliegkwaliteiten alleen maar beter kunnen maken door te vliegen.

zal je een voorbeeld geven , ik heb een henseleit mp xl v91 met futaba fasst , en bls 451 servo's . topspul , niet ?
nu had ik nog een paar 14 euro graupner servo's liggen , evenals een analoge 9205 servo .
mn compaan wil ook vliegen , hij naar 4rc en een trex 600 aangeschaft , de bovengenoemde onderdelen erop en gaan .
ik vlieg dat ding in , verbaas ik me erover hoe goed ie vliegd ! servos trekken het , en is ook niet langzaam te noemen . met een analoge servo op de staart met 401 en gewoon strak ! dan heb je weer zo'n punt van realitycheck , dat je ervan uit ging dat er zonder minimaal 9254 op de staart gewoon niet te vliegen is , en ik op de tuimel toch minimaal die 9252 nodig heb , enne , komt er al snel wat snellers op de markt ? , niet ?
maargoed , ik ben er in ieder geval niet op uit ruzie te maken kerel , maar mss was ik wel onduidelijk .
mvg ferry

Laatst bewerkt:
Back