Indoorvlieger
Forum veteraan
Bij mijn huidige project, de Optima/Lazer ZX-R combinatie, heb ik meestal shims gebruikt van 0.2 mm, soms 0.3. Voordeel van de 3-racing shims boven die van Kyosho is dat de buitendiameter vrij klein is, zodat de shim alleen maar tegen de binnenring van het lager kan aankomen, en je hebt meer opties wat betreft dikte. Een 0.5 mm kan al te dik zijn, of wat te weinig, maar 2 shims weer te veel. Ik laat dan net een fractie speling over, geeft voor mij het beste compromis tussen precisie en licht lopen.
Bij de Gamma kun je wel mooie rvs ringetjes halen van 3 mm om te gebruiken op plekken waar schroeven een beetje vrij van het kunststof moeten blijven, zoals bij de bolletjes met m2 gat, die in de ophanging zitten, en op diverse plekken worden vastgeschroefd.
Bij de Gamma kun je wel mooie rvs ringetjes halen van 3 mm om te gebruiken op plekken waar schroeven een beetje vrij van het kunststof moeten blijven, zoals bij de bolletjes met m2 gat, die in de ophanging zitten, en op diverse plekken worden vastgeschroefd.