voorstellen + een paar vraagjes over HPI rs4 evo 3

• Topicstarter Topicstarter thijshendriks
  • Startdatum Startdatum
Waar zit de slang op je pijp? Daar waar de toevoerslang nu loopt klem je hem zeg maar. Je kan de tank ook omdraaien, ben je helemaal van het probleem af.

Mijn viper kapje, nog even van mij dan, auto gaat over enkele dagen van eigenaar wissellen.

24072010005.jpg

De slang van de pijp lag inderdaad los hahah nu weer vast hoor floept er nog wel eens vanaf :P met de tank omdraaien zat ik ook te denken alleen dan blijf ik de kap er maar vanaf halen als ik moet tanken, vind het zonde om de gaten nog groter te maken. De viper kap van mij zag er ook zo uit bij de aankoop totdat ik het stickersetje van Hpi zag liggen en ik niet meer kon stoppen met plakken tot het velletje leeg was xD

Waar zit de slang op je pijp? Daar waar de toevoerslang nu loopt klem je hem zeg maar. Je kan de tank ook omdraaien, ben je helemaal van het probleem af.

Mijn viper kapje, nog even van mij dan, auto gaat over enkele dagen van eigenaar wissellen.

24072010005.jpg

:cool::cool::cool:

Voor de brandstoflang had ik een elastiek gebruikt.
1 kant om de slang en de andere kant om het montagepunt van de uitlaat.

elastiek.jpg

Dit was een foto van VOOR het schoonmaken.
Foto van NA het schoonmaken heb ik nu niet want ik heb nu 05.00 geen zin om eerst de auto schoon te maken voor een snelle foto ;)

ziet er inderdaad goed uit zo geen knikjes erin ik denk dat ik opzoek ga naar een elastiekje en hetzelfde idee overneem :D Heb jij btw ook last van dat het slangetje los gaat van de uitlaat, had nieuwe slangen gekocht die iets dikker zijn als de standaard (niet de binnen diameter maar de omtrek)

groetjes

nee geen knikje zo.
heb hem netjes in een bocht gelegd.
mijn slang is van PK zal vanmiddag even meten maar hij schiet niet los bij mij.

okee vreemd dan kan zijn dat ik de slang iets moet inkorten dat het geen probleem is. Ik probeerde de slang net als jou te leggen maar weet nu al dat mijn slang dikker is ik krijg hem namelijk niet tussen de versnelling en de tank door. Heb mijn dogtray er even afgehaald en zie dat de slang keurig loop zonder een knikje dus dat is iig goed nieuws voor mij hahaaha maar toch bedankt voor jou tip ;-)

de lengte is geloof ik 125.
Staat in het boekje in iedergeval.
Ik heb gewoon standaard lengt aangehouden.
Omdat ik eerst ook langere slang had en die ook steeds tegen het tandwiel kwam.

okee die van mij is iets langer anders gaat hij juistem tegen de vertanding aan :P het word nog even knutselen om een goed resultaat te krijgen :P

ik vond de lengte uit het boek ook erg kort in eerste instantie.
Maar nu met elastiek en door het banjo oog iets naar buiten gezet te hebben gaat het prima zo.
Maak anders vanmiddag of vanavond wel betere foto's

ik ben benieuwd wacht je foto's even af ik post morgen nog wat fotootjes erbij eerst naar wentink modelbouw mijn kyosho motorblokje terugbrengen die was vastgenaaid. Blokje was 4 weken oud :S maarja hopen dat kyosho een beetje lief voor me is, heb er alle vertrouwen in.

groeten uit het zonnige arnhem :D

Ff snel wat foto's gemaakt.
en nee hij is nog steeds niet schoon (ben net uit mijn werk)

2010_08190046.JPG

2010_08190048.JPG

2010_08190049.JPG

Slang is met de standaard tank 130mm (125mm was de uitlaat slang)

ik ga morgen even de tank eraf halen en kijken ofdat ik de slag ook zo kan plaatsen. Post dan meteen de foto's van hoe ik het heb opgelost :D

ja klopt er is alleen totaal geen ruimte tussen de uitlaat en het aansluit tuutje dus daar pas geen tirib te bevestigen was ook mijn eerste idee....:(

In het steuntje voor de tank zie ik nog wat loze schroefgaten, ik zou van een stukje ijzerdraad een 8 buigen of een plaatje met 2 gaten maken en met 1 oog middels een schroefje aan de steun en door het andere oog de slang.

De elastiek zoals nu zet toch wat krachten op de slang met de kans op het makkelijker los trekken.

Toen ik hem kocht zat hij HIER met een tyrap maar kwam hij HIER toch steeds omhoog.

2010_08190046_2.jpg

Maar een oogje of zo maken is denk ik wel beter.
NIet dat er erg veel spanning op het elastiekje staat hoor.
Tyrap vond ik ook niet handig met demonteren zat hij te los ging de slang alle kanten op zat hij te strak moest ik steeds een nieuwe er op zetten.

Maar metalen oogje komt er nog wel.

Met de tirip had ik inderdaad hetzelfde probleem dat hij verschoof maar idd er zijn 2 lose gaten waar een plaatje opkan :D thanks voor de tip ik ga morgen even met de dremel aan de slag om iets te verzinnen dit kom helemaal goed :D:cool:

dat ziet er goed uit.

Even een vraagje.
Waar zijn die tyraps voor op je koelkop?
Heb het wel vaker gezien maar ik weet eigenlijk niet waar het voor dient.

Back