Voorstellen en wat vaarproblemen (nu bouwlog Gozilla Evo 4)

• Topicstarter Topicstarter Vinculum
  • Startdatum Startdatum
V

Vinculum

Guest
Hey mederacers.
Ik ben niet nieuw in de rc-wereld maar wel in de bootwereld. Op dit moment heb ik deze boot van CPV Racing:
EB002.jpg

Fiberglass(FRP) 650mm

Hier foto van ander kleustelling:
EB001_1.jpg

Nu zit er een 14x2 brushed motor in met een 7cell 3600mAh accu, prop is nu 35 mm hoge spoed.
Ik vaar op de rivier (Merwede) dus geen spiegelgladwater. Het probleem wat ik heb is dat hij heel moeilijk gaat planeren. Soms komt hij zelfs helemaal niet uit het water. Dan is het net een sleepboot zo traag. Motor draait op volle toeren maar het klinkt alsof hij veel lucht hapt.
Heb daarom de as verlengt waardoor hij nu zo'n 3cm achter het roer nog uitsteekt. Dit was wel een verbetering maar hij blijft moelijk doen.

Wat doe ik niet goed? Wat kan ik nog verbeteren?

EB001_3.jpg

Deze heb ik even van de site geplukt. Ik hoop dat het voldoende is samen met de 2de foto uit de eerste post. Anders laat maar weten dan maak ik vanavond even nieuwe van mijn eigen boot.

de overgang van de ene step naar de andere moet scherp zijn,zijn deze bot(rond) dan blijft de boot plakken op het water.
als dit het geval is(wat ik denk bij deze rompen)moet je ze scherp maken(schuren)
ook kan je de bodem wat op schuren met 800 waterproef

Wat is hoge spoed? Met bijna dezelfde setup, namelijk een 17x2 met 7 cellen voer ik een Graupner 35,5M K propje met een spoed van 1.6 in mijn MHZ Hot Shot 2K. Als de spoed te veel is kan het zijn dat hij niet gemakkelijk in planee raakt. Automotoren moet je ook niet te zwaar proppen. De as moest dacht ik 10% van de bootlengte ongeveer uitsteken. Zo te zien moet hier een dogdrive prop op en het lijkt zelfs een Kyosho propje. Mijn advies, probeer is wat verschillende propjes (34 - 36) en speel is wat met je as. Je kan inderdaad ook even kijken wat Veenendaal zegt over de romp. Hoop dat je er wat aan hebt.