Hoi Allemaal,
Ik ben Edwin 28 jaar oud.
Ik volg sinds een weekje dit forum. Ik heb gister mijn eerste Heli binnengekregen een E-Sky Belt CP v2. Heb hiervoor alleen nog maar wat met Nitro auto's gereden.
Ben al weken aan het lezen op fora en dergelijke hoe de techniek werkt van zo'n heli, waar ook zeker een van mijn interesses ligt. (Zal wel moeten ben ik bang).
Ben gister de hele dag bezig geweest om te kijken hoe alles in elkaar steekt en om alle servo's en de complete kop op de juiste positie te krijgen. Vanuit de fabriek klopte hier bar weinig van, zoals eigenlijk ook wel te verwachten. Na enkele runs op de tafel om te zien of alles goed reageerde was het tijd om de accu vol te laden en vandaag de maiden "vlucht" maar te doen. Het was meer een poging hem van de grond te krijgen en zo op een cm of 10 het ding de goede kant op te krijgen. Ging op zich best redelijk tussendoor een paar keer wat dingen opnieuw afgesteld. Helaas na een minuutje of 15 kwam ik te dicht in de buurt van een bloembak in de achtertuin. Ik had hem ook even opnieuw moeten oppakken met de hand om hem op een vrije plaats te zetten. Maar goed dat is achteraf. Resultaat : 2 kapotte bladen met een behoorlijke deuk erin, de balancing pole mount is een gedeelte van gebroken en in de tail boom een behoorlijke deuk. Volgens mij is de boom nog wel te gebruiken maar voor de zekerheid toch een nieuwe besteld, ook de balancing pole mount is een nieuwe voor besteld. De bladen had ik vorige week al 5 setjes voor besteld uit China dus die zijn onderweg. Ook de vandaag gebroken onderdelen heb ik maar in China besteld aangezien ze daar toch voor de helft van de prijs zijn incl. verzendkosten. Nadeel is natuurlijk wel dat ik 1 tot 3 weken aan de grond sta. Ik heb vorige week ook een nieuwe ESC van EMax besteld, 30A met programming card, en verder is ook een chinese metal head en tail onderweg. De ESC gaat er meteen onder als die binnen is, de metalen upgrade laat ik nog even liggen denk ik aangezien onderdelen hiervoor wat moeilijker te krijgen zijn en een stukje duurder. Ben bang dat er nog wel wat meer incidenten aan zullen komen. Schade voor vandaag €8,77 incl. 1 setje bladen. Is het te zien zonder de feathering shaft eraf te halen of deze mogelijk krom is? Ik kan namelijk zo op het oog er niets vreemds aan zien.
Ik had nog even een vraagje, de blade grips klopt het dat deze enige ruimte hebben om te bewegen? (Ook voor mijn crashje was dit al) Niet alleen roteren maar ook een mm flex zeg maar naar links en rechts? Dacht dat er iets van een rubber achterzat om dit te realiseren klopt dit of zit ik nu fout? Waarmee zetten jullie deze feathering shaft vast waar de blade grips aan vast zitten? Er zit een nyloc moer in aan beide zijden van 5,5 mm als ik het mij goed herinner. Maar geen enkele dop past in die grip om bij de moer te komen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik zal nog vaak terugkomen hier om het een en ander te leren van jullie posts. Maar voorlopig tot er onderdelen komen sta ik aan de grond. =-) en eigenlijk =-(
Groetjes,
Edwin
Ik ben Edwin 28 jaar oud.
Ik volg sinds een weekje dit forum. Ik heb gister mijn eerste Heli binnengekregen een E-Sky Belt CP v2. Heb hiervoor alleen nog maar wat met Nitro auto's gereden.
Ben al weken aan het lezen op fora en dergelijke hoe de techniek werkt van zo'n heli, waar ook zeker een van mijn interesses ligt. (Zal wel moeten ben ik bang).
Ben gister de hele dag bezig geweest om te kijken hoe alles in elkaar steekt en om alle servo's en de complete kop op de juiste positie te krijgen. Vanuit de fabriek klopte hier bar weinig van, zoals eigenlijk ook wel te verwachten. Na enkele runs op de tafel om te zien of alles goed reageerde was het tijd om de accu vol te laden en vandaag de maiden "vlucht" maar te doen. Het was meer een poging hem van de grond te krijgen en zo op een cm of 10 het ding de goede kant op te krijgen. Ging op zich best redelijk tussendoor een paar keer wat dingen opnieuw afgesteld. Helaas na een minuutje of 15 kwam ik te dicht in de buurt van een bloembak in de achtertuin. Ik had hem ook even opnieuw moeten oppakken met de hand om hem op een vrije plaats te zetten. Maar goed dat is achteraf. Resultaat : 2 kapotte bladen met een behoorlijke deuk erin, de balancing pole mount is een gedeelte van gebroken en in de tail boom een behoorlijke deuk. Volgens mij is de boom nog wel te gebruiken maar voor de zekerheid toch een nieuwe besteld, ook de balancing pole mount is een nieuwe voor besteld. De bladen had ik vorige week al 5 setjes voor besteld uit China dus die zijn onderweg. Ook de vandaag gebroken onderdelen heb ik maar in China besteld aangezien ze daar toch voor de helft van de prijs zijn incl. verzendkosten. Nadeel is natuurlijk wel dat ik 1 tot 3 weken aan de grond sta. Ik heb vorige week ook een nieuwe ESC van EMax besteld, 30A met programming card, en verder is ook een chinese metal head en tail onderweg. De ESC gaat er meteen onder als die binnen is, de metalen upgrade laat ik nog even liggen denk ik aangezien onderdelen hiervoor wat moeilijker te krijgen zijn en een stukje duurder. Ben bang dat er nog wel wat meer incidenten aan zullen komen. Schade voor vandaag €8,77 incl. 1 setje bladen. Is het te zien zonder de feathering shaft eraf te halen of deze mogelijk krom is? Ik kan namelijk zo op het oog er niets vreemds aan zien.
Ik had nog even een vraagje, de blade grips klopt het dat deze enige ruimte hebben om te bewegen? (Ook voor mijn crashje was dit al) Niet alleen roteren maar ook een mm flex zeg maar naar links en rechts? Dacht dat er iets van een rubber achterzat om dit te realiseren klopt dit of zit ik nu fout? Waarmee zetten jullie deze feathering shaft vast waar de blade grips aan vast zitten? Er zit een nyloc moer in aan beide zijden van 5,5 mm als ik het mij goed herinner. Maar geen enkele dop past in die grip om bij de moer te komen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik zal nog vaak terugkomen hier om het een en ander te leren van jullie posts. Maar voorlopig tot er onderdelen komen sta ik aan de grond. =-) en eigenlijk =-(
Groetjes,
Edwin
Laatst bewerkt: