VOR ABN AMRO 1- 1meter versie

• Topicstarter Topicstarter Pjke
  • Startdatum Startdatum
hey johan,

Ksnap wat je bedoelt, nu staan er een paar laagjes spuitplamuur op en ben vandemorgend begonnen met de lak. MAAR die verdomde spuitbus werkt niet, het ding spuit wel maar geen kleur?? Weet iemand hoe dit komt, heb ik teveel of teweinig geschud?

Voor de rest hoop ik volgende week nog het eerste rompke te trekken. :D

Pj

Hij is leeg ?? :lol:

@Botter: hij zou normaal niet leeg mogen zijn want de bus komt juist uit de winkel :D en khoor de vloeistof nog.

@Botter: hij zou normaal niet leeg mogen zijn want de bus komt juist uit de winkel :D en khoor de vloeistof nog.

Haha ok.. Maar zit er nog wel genoeg druk achter dan.. Ik heb dat 1x gehad.. maarjaah toen spoot die wel.. maar 1 dikke vieze straal..

haha dat zal dan niet zo goed gegaan zijn, kdenk dak de bus zal proberen in te ruilen

hey,

De plug is klaar om gebruikt te worden. Vanavond of een van de dagen zou ik het eerste rompje willen lamineren. Weer een vraagje van mij: hoeveel epoxy moet ik volgens jullie gebruiken om 1laag 16o grams glasvezel, 1 laag 240 grams carbon en 1laag 80gram glasvezel te lamineren?

Fotos zullen volgen :D

Pj

Hooi PJ,

Vergeet je de was er niet op te zetten??

Denk dat je een heel eind komt met 300gr hars met harder. Alhoewel.. die 240carb gaat redelijk wat in zitten. Als je rekent op evenveel hars als glas/carbon en zou het 0,6m² oppervlakte zijn kom je op 288 gr totaal. Maar met handlamineren haal je die verhouding 50/50 meestal niet. Ik zou denk ik 375gr doen, komt ook mooi uit als je 100:50 verhouding hebt met je epoxy.

Groetjes Remco

hey RJJ,

De was staat er op. Dus volgens jou zou 375 gram epoxy volstaan?

Heb enorm veel zin om vanavond een boot te maken! :D

Dat zou ik in eerste instantie doen, een beetje bijmaken kan altijd nog wel. Het licht er altijd maar net aan hoe dik of dun je het doet.

Groetjes Remco

Hey Pjj,

Nog een vraagje denk je dat 1 laag 80 grams glas ,240 grams carbon en nog eens 80 grams glas sterk genoeg zal zijn voor mijn 1meter versie?

Pj

Hoi,

Ik denk dat dat wel sterk genoeg zal zijn.
Zelf ben ik een trimaran van 150 cm aan het bouwen en daar ga ik 2 lagen van 160 gram glasweefsel voor gebruiken, en bij de mast een extra laagje.

Groet Eduard.

Je boot is meer dan sterk genoeg. Ik denk zelfs dat je hem veelste zwaar gaat bouwen. Mijn IOM bestaat uit 2x 160 gram en bij de kiel 1 x 160 extra (allemaal glasweefsel). Jij gaat met 240 gram carbon werken. 1 laag van dit is al meer dan genoeg (1 carbon weefsel komt overheen met 3-4 glasweefsel).

Suc6 met de bouw.

hey aan iedereen,

De boot is gelamineerd met die lagen dus... Ik hoop inderdaad dat hij niet pakken te zwaar wordt. Dat moet ik maar afwachten. Natuurlijk gaat er van de buitenste laag glasvezel nog wel wat af met het schuren aangezien ik met een positieve mal werk en dus minder glad langs de buitenkant zal zijn. Een voordeel is dat ik geen extra versteving meer zal moeten aanbrengen:D

Hij ziet er in ieder geval al mooi uit zo;

Pj

Bedankt voor de reacties

Hoi PJ,

Kijk eens aan zo word het een boot he. Ziet er netjes uit! Hoeveel gram hars is er in gaan zitten? Ik hoop dat je hem gelost krijgt, zo met de was rechtstreeks over de plamuur. Meestal zit daar nog een laagje verf tussen om hem helemaal glad te maken. Het zou wel een stap schelen als dit lukt!

Groetjes Remco

Owja wat ik eigenlijk in mijn vorige berichten nog moest vragen was, wanneer jullie de peelply of scheurweefsel van het laminaat af trekken? Na hoeveel uur ongeveer (of dagen?) Hij heeft nu al +-13 uur kunnen drogen.

Pj

@Rjj: Tja op de site staan er geen fotos van de boot in de verf, maar hij heeft wel degelijk een aantal lagen high gloss verf erop staan. Ik denk dat ik +-400gram epoxy heb aangemaakt, waarvan het grootste deel in de boot is gegaan maar ook in een plaatje carbon. Ook blijft er nog iets aan de randen van de potjes hangen+was er nog wat over. Ik gok dus op een goeie 370gram, zoals je gegokt had:D

Bedankt voor het compliment
Pj

Hee Pj,

Ziet er goed uit! Je boot wordt zeker sterk genoeg met 2x80gr glas en 1x240gr koolstof. Het is goed dat je er laagjes glasvezel in je laminaat hebt gedaan omdat met alleen koostof je boot niet waterdicht is. Dan moet je hele romp in een aardig aantal lagen vernis zetten, wat ook gewicht is.

Mijn boot is 1.50m en heeft 1 laag 160gr glas en 1 laag 240gr koolstof en dit is zeker sterk genoeg!

succes groet Robert

Hey Robert,

Bedankt voor compliment, hij is inderdaad zwaar genoeg. kheb just de peelply eraf getrokken en er kwam een paars licht tevoorschijn op de plaats waar het doek los kwam. Weet iemand hoe dit komt?

Pj

Back