Votec 322 "lxl" Fertigmodell 2,54m Ph

een votec 322 2m16 is alleszinds op komst naar hier voor een clublid...
iemand een idee van servo's? die persoon vliegt geen 3d of full acro...

er komt denk ik een dl50 op met KS demper...

in promo 399 gekocht nu staat ie terug 499...

Laatst bewerkt:
Voor die 43 euro koop ik liever gewoon Hitec..... (desnoods 2ehands, een 5985MG is vaak al goedkoper dan dat)

Ik ben wel gecharmeerd van 2s lipo direct. Daarnaast zijn ze sneller en sterker, en ik zie deze niet als minder dan hitec...
En ik vind het wel leuk wat anders dan de rest te hebben.

hij is binnen:p

nog geen rc hoor

votec%202.JPG

votec%205.JPG

votec%209.JPG

votec%206.JPG

meer fotokes op erwin votec

haha idd
ik ga donderdag eens gaan kijken naar het toestel... heb jij meer info van de fabrikant want er zat geloof ik geen manual bij...

heb je de dl al besteld?
ben momenteel in gesprek met de fabrikant om er meerdere te gaan bestellen, maar hij vraagt hoe groot de afzet markt is....

ik verwacht morgen bericht terug,
trnzij ze in het weekend niet op mail reageren,

volgende week beginnen we aan de bouw van de votec normaalgezien
omdat hij nachtwerk doet hebben we maar een paar urenkes per dag maar alles op zijn tijd he??

nu waren we nog aan het kijken voor stroomvoorziening. emcotec powerbox zij de gekendste. maar nu kreeg ik een tip over smart-fly...
leuke site veel producten, leuke prijzen enzo...

nu zie ik dat er sets zijn voor 50cc toestellen, maar die sets zijn hier niet voor hande. zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben en wat er allemaal nodig is voor een 50cc toestel?
bij aerobertics heeft bert nu ook een lijstje maar wat moet je nu gaan kiezen als je er geen verstand van hebt?(en altijd alles aan bert vragen word wat lastig:p) en hier komen er ook meerdere meningen aan bod.

of zeggen jullie neen neem emcotec of powerbox. het hoeft niet het van het te zijn want echte harde 3d zal er denk ik niet mee gevlogen worden...:)
groeten

nu zie ik dat er sets zijn voor 50cc toestellen, maar die sets zijn hier niet voor hande. zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben en wat er allemaal nodig is voor een 50cc toestel?

Twee 2000mA Sanyo Eneloop accupakketjes met twee goede schakelaars rechtstreeks in de ontvanger en (afhankelijk van de benodigde spanning) een 1000mA lipo of Sanyo Eneloop pakketje en een goede schakelaar voor de ontsteking.

Of teminste, dat gebruik ik in mijn twee grote kisten. Een 50cc 2mtr Extra en een 58cc 2.2mtr Yak.

Als je voor alles bij elkaar meer dan 100 euro uitgeeft is het te duur ;)

of zeggen jullie neen neem emcotec of powerbox. het hoeft niet het van het te zijn want echte harde 3d zal er denk ik niet mee gevlogen worden...:)
groeten

Tja, ik vind zo'n powerbox vreselijk mooi om te zien. Vooral die Royal RSS met aansluiting voor twee ontvangers en een grafisch LCD schermpje met statusweergave enzo. Maar voor een 50cc kist (en ook voor een 80 of 100cc kist) vind ik het niet echt nodig. Je bouwt een klein beetje extra zekerheid in met een powerbox/emcotec/smartfly/etc. Als 1 van de accu-pakketten van de ontvanger kortsluiting zou maken dan kun je nog zoveel accu's ernaast gebruiken, maar dat werkt dan niet meer. Met een powerbox nog wel omdat die twee gescheiden circuits heeft. Maargoed, wat is de kans dat een accupakket kortsluiting maakt? Dat een accupakket gewoon stuk gaat en geen stroom meer kan leveren komt nog wel eens voor (daarom heb ik er ook twee), maar spontaan kortsluiting? tja.. alles kan natuurlijk.

Ik geef mijn geld bijvoorbeeld liever uit aan goede (Hitec 59xx of 79xx) servo's.

Maargoed, laat ik nou niet in een wel/niet powerbox discussie verzeild raken. Ik geef alleen maar aan wat ik doe en wat voor mij werkt.

en altijd alles aan bert vragen word wat lastig
Waarom is het lastig aan Bert advies vragen? Hij verkoopt het spul en hij heeft ervaring. Daarnaast is hij (iig in zijn communicatie naar mij toe) altijd heel vriendelijk geweest.

Laatst bewerkt:
dat is ook waar maar ik heb de lipo's al liggen... en dus heb ik op zn minst bv bij powerbox een power switch en een regelator voor de ontsteking nodig... bij smartfly ben ik nog info aan het winnen...
en aan bert vragen, zeker die heeft me al veel geholpen... maar op het forum vind je meerdere ervaringen, en hoef ik bert daarvoor ook niet constant te storen met mails:) volgende week op de fly in zullen we eens overal moeten gaan spieken denk ik:)
want de enige grotere toestellen die er bij ons vliegen zijn geen 3d modellen met grote roeren enzo dus die vliegen met een gewoon ontvangeraccutje wat op zich meer dan voldoende is voor zo iets dan.

Back