nu zie ik dat er sets zijn voor 50cc toestellen, maar die sets zijn hier niet voor hande. zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben en wat er allemaal nodig is voor een 50cc toestel?
Twee 2000mA Sanyo Eneloop accupakketjes met twee goede schakelaars rechtstreeks in de ontvanger en (afhankelijk van de benodigde spanning) een 1000mA lipo of Sanyo Eneloop pakketje en een goede schakelaar voor de ontsteking.
Of teminste, dat gebruik ik in mijn twee grote kisten. Een 50cc 2mtr Extra en een 58cc 2.2mtr Yak.
Als je voor alles bij elkaar meer dan 100 euro uitgeeft is het te duur
of zeggen jullie neen neem emcotec of powerbox. het hoeft niet het van het te zijn want echte harde 3d zal er denk ik niet mee gevlogen worden...

groeten
Tja, ik vind zo'n powerbox vreselijk mooi om te zien. Vooral die Royal RSS met aansluiting voor twee ontvangers en een grafisch LCD schermpje met statusweergave enzo. Maar voor een 50cc kist (en ook voor een 80 of 100cc kist) vind ik het niet echt nodig. Je bouwt een klein beetje extra zekerheid in met een powerbox/emcotec/smartfly/etc. Als 1 van de accu-pakketten van de ontvanger kortsluiting zou maken dan kun je nog zoveel accu's ernaast gebruiken, maar dat werkt dan niet meer. Met een powerbox nog wel omdat die twee gescheiden circuits heeft. Maargoed, wat is de kans dat een accupakket kortsluiting maakt? Dat een accupakket gewoon stuk gaat en geen stroom meer kan leveren komt nog wel eens voor (daarom heb ik er ook twee), maar spontaan kortsluiting? tja.. alles kan natuurlijk.
Ik geef mijn geld bijvoorbeeld liever uit aan goede (Hitec 59xx of 79xx) servo's.
Maargoed, laat ik nou niet in een wel/niet powerbox discussie verzeild raken. Ik geef alleen maar aan wat ik doe en wat voor mij werkt.
en altijd alles aan bert vragen word wat lastig
Waarom is het lastig aan Bert advies vragen? Hij verkoopt het spul en hij heeft ervaring. Daarnaast is hij (iig in zijn communicatie naar mij toe) altijd heel vriendelijk geweest.