Vraag in veband met vervangen moter type speed 600 bb turbo

anders dit op de balancer kabel zetten en je hoort wanneer je accu leeg is
2s-8s_buzzer.jpg

Lipo Akku Saver,Lipo Alarm-Checker 2S-8S 7,4V- 29,6V T-Rex 450 ,500, 600 | eBay

ze zijn nog goedkoper te vinden hoor want dat heb ik er zelf niet voor betaald
maar google is je vriend
zelfs bij deze quad copter hoor je de beeper nog zijn gang gaan

gr raf

Laatst bewerkt door een moderator:
nee roel daar vergis je je een klein beetje in.
ondervonden met de stroepen dat lawaai voor vissen niet veel uit maakt
als je een hydrofoon onder water houd dan ga je versteld staan van het lawaai er onder water te horen is
dat van dat je niet moogt lopen/rijden is vissers latijn wat op geen enkel manier gestaafd word

en zeg nu zelf beter de vissen weg dan een lipo die bol komt te staan
en als je veeeeeeeeeel te laat zijt dan zijn de vissen zo wie zo weg

"BOEAAAAAAAAAMMMMMMMMMM" boot en lipo einde verhaal

gr raf

Geheel met Raf eens Roel , weleens een 15Pk BB boven water horen draaien ? , stel je die herrie onderwater eens voor , water transporteerd geluids golven nog beter dan in open lucht.
Nou vis ik pas 60 jaar en weet je wanneer ik de meeste resultaten boek met bv. snoek en andere rovers ?

Een meter of 4-5 achter de boot, die rovers zijn nieuwsgierig waar die herrie vandaan komt en gaan eens een kijkje nemen en vervolgens klapboem de aanbeet en hangen.

Wel netjes terug zetten natuurlijk.

Dus eigenlijk is het voer overbodig?
Ja , totaal overbodig dat "voer" en die voerboot ook.
Kilo's boilies worden er gedropt, echt niet nodig , het is een kwestie van stek kennis , gedrag van karper is ook niet weg zodat je ongeveer weet wanneer het bijtuurtje is , de jeugd wordt voorgehouden die rommel te kopen want de commercie staat nooit stil.
Maar die gasten willen laten zien dat ze er bijhoren , jammer geld , het kan heel anders en met resultaten , dat heeft het verleden mij geleerd.

BTW: Afgedwaald van het eigenlijke topic.

we waren op een camping en aan de overkant van de vijver zaten vissers boos te kijken

ik kwam met de skipjack voorbij en meteen hadden hun alle drie beet en nog geen kleintje ook

dus inderdaad veel bla bla bla en vooral verkopen en voor de winkelier kassa kassa
voeren op het kanaal is al even grote onzin want door de drift drijft al het voer toch naar NL

gr raf

is nu niet omdat een voer boot ingezet word je kilo's voer moet kappen he.
je kan perfect met ne boot ook 5 bollen voeren maar dan bv 2a300m uit de kant.
op grote plassen is het zeer moelijk om op een talu te werpen op grote afstand en je niet zeker bent erop licht met een boot met diepte meter is dit zo opgelost.
ook is een talu niet altijd groot onlangs mee gemaakt talu van 1mop 2 langs de kant van een riet kraag is een spot plaats maar ernaar werpen is niet mogelijk maar de karper aast er wel tijdens zen bijt uurtje.

intussen is nu ook de tweede moter bevestigd.
nu hebben we een probleemje we hebben storing op de boot de moters zorgen nu dus voor storing waarbij je als je een radio test doet na 10m al bewegende servo's hebt met de antenne in geschoven normaal moet dat veel meer zijn we hebben de boot getest met antenne helemaaal uit op een vijver en vanaf 50m begind de boot rare dingen te doen.
dit zelfs nog zonder visvinder eraan dus moet ik nu eerst dit verhelpen
gaat om futaba ontvanger met de robbe 722/40 moter en 2 robbe rokraft 100 regelaars.

zou een firiet ring over de reglaar kabel naar de ontvanger oplossing kunnen bieden.
heb al andere frequentie geprobeerd ook met andere zender daar was het nog slechter heb ook 2.4ghz geprobeerd dan is het opgelost maar das een kost die menne vriend liever niet doet.

mvg pedro

hier enkele schots de antenne draad is normaal bevestigd aan de zij wand licht nu los omdat ik ze in verschillende positie heb proberen te leggen om te testen.
wat is veranderd dan voorheen
2 schroevenvan 2 plastiek naar 2 messing
2 moters
2 moter steunen nu galva vroeger alu

25729nn.jpg

294ten5.jpg

n55zrd.jpg

34ovhw7.jpg

25036v9.jpg

2n18hs2.jpg

hoi ron volgens gegevens van de moter zijn ze fabrieks ontstoord.
is het dan nog nodig om extra condensator tussen de de polen te steken??

mvg pedro

ok dus extra 3 condensators erbij zou al veel moeten maken.

net efkes bezig geweest draden van de moter zo diep mogelijk in de romp gezet de antenne draad zo hoog mogelijk en langs de zij kant van het model.

test gedaan vol gas en kan 40m lopen zonder servo storing met de antenne volledig in geschoven ziet er beter uit in ieder geval maar overweeg toch wel om de condensators er extra in te zetten moet juist nog weten welke?? en moeten er dat 3 per moter zijn??

reden is dat de boot toch soms wel 2a300m vaart op grote meren.

mvg pedro

Fluitje voor 1 cent... als je het weet :-)
Stok oude wijsheden... je zal ze bijna vergeten... ik heb het daarom al een tijdje gelee zo samengevat.
Werkt voor voor en achteruit. De skotty diode zoals Ron aangeeft trof/tref je bij modelvliegtuigaandrijvingen op borstelmotoren. Daarop zit natuurlijk geen 'reverse'.

De getoonde werkt uitmuntend. Bestellen van onderdeeltjes kan je bij Conrad of Okaphone (in Groningen... een echte ektronica die-hard), voor een scheet en 3 knikkers.

full

Gr Bas

Laatst bewerkt door een moderator:
zie zo zi net veld test gedaan op open water.

60 a70m antenne in pas dan behind de storing met antenne uit geen problemen gehad ook niet op diepte meter dus opgelost zonder de condensators maar hou het toch in het achter hoofd indien toch nodig zou zijn om op grotere afstanden te kunnen varen.

iedereen bedankt voor de hulp

mvg pedro

Back