vraag over de ''Orange R610 DSM2 6Ch''

goede morgen graag jullie hulp :?

ik lees en hoor verhalen over deze ontvangers ''OrangeRx R610 Spektrum DSM2 6Ch 2.4Ghz Receiver'' dat ze niet zo erg betrouwbaar zijn .
en lees weer bij ''rcgroups'' dat ze een 8 van de 10 punten krijgen??

nu kan ik via via 4 stuks kopen ..voor een hele mooie prijs!
maar wat raden jullie mij aan ..het max wat ik hoogstens vlieg is
200 tot 300 meter ,en slowflyers..(ze komen op een spectrum DX4e )

graag wat reacties ..om dat ik best wel snel moet beslissen (de aankoop)

gr Ben

Niet doen, mits je je vliegtuigen de grond in wilt hebben.

kijk dat bedoel ik :cry:
nu heb ik twee verschillende antwoorden ..kreeg net een pm van iemand
die heeft ze in een Calmato (brandstof) en een DLG ..en die heeft totaal geen problemen.

pfff gaat even moeilijk worden hier ;)

Niet doen, mits je je vliegtuigen de grond in wilt hebben.

En dat baseer je op? Maak geen onzin stellingen als je geen ervaringen ermee hebt of onderbouwt met feiten.

Geen zorgen in maken... Ik vlieg zelf ook met originele EN orange ontvangers.
Nog NOOIT ontvangstverlies of een brown-out gehad, sterker nog, open maar eens een orange ontvanger. Het is een Spektrum printplaatje met de spektrum modelnummers erop... Komt gewoon rebranded uit dezelfde fabriek als de spektrum printplaatjes.

Gewoon een satelliet eraan zoals je bij een spektrum zou gaan doen.
We hebben zelfs funjets en radjets gevlogen tot ze nauwelijks zichtbaar zijn op een standaard 5 dollar orange ontvanger zonder satelliet zonder problemen...

Dit is gewoon een rebranded spektrum product en dus bijgevolg gewoon goed spul.
Er vlogen zelfs mensen op de 3D masters met orange ontvangers. Bij ons in de club nog nooit iemand problemen gehad ook met die ontvangers. Is gewoon onzin van mensen die niet weten waarover ze spreken of geen ervaring ermee hebben.

Geen zorgen in maken... Ik vlieg zelf ook met originele EN orange ontvangers.
Nog NOOIT ontvangstverlies of een brown-out gehad, sterker nog, open maar eens een orange ontvanger. Het is een Spektrum printplaatje met de spektrum modelnummers erop... Komt gewoon rebranded uit dezelfde fabriek als de spektrum printplaatjes.

oeps hard ...maar een goed antwoord op mijn Hulp-vraag..
kijk nu komen we ergens ..

ik zal ook even zeggen dat het er 4 zijn ..en twee hebben een sat
en voor alle 4 mag ik het bedrag van 25 euro neerleggen ex verzending

Gewoon kopen... voor dat geld zeker. Ze werken goed en je hebt ze voor een appel en een ei. Ik heb ook altijd wel wat extra ontvangertjes liggen, vroeg of laat ga je toch een nieuw model hebben waar je ze op kan gaan zetten.

Gewoon kopen... voor dat geld zeker. Ze werken goed en je hebt ze voor een appel en een ei. Ik heb ook altijd wel wat extra ontvangertjes liggen, vroeg of laat ga je toch een nieuw model hebben waar je ze op kan gaan zetten.

thankzzz ;)
ik had vandaag vrij ..dus vanmorgen vroeg (heel vroeg)
kijken of ik er nog wat over kon vinden ..en ja je hebt gelijk ..
er zijn net zoveel problemen mee als met de ''normale'' ontvangers

en heb ze gekocht ..over een dag of 4 heb ik ze binnen ..
hartelijk dank voor de uitleg en info :proost: <----is nog erg vroeg maar toch

Wat ik heb gehoord is het enige wat die orange ontvangers missen is een CE keurmerk. Voor de rest schijnen ze exact hetzelfde te zijn als de originele Spektrum ontvangers.
Voor dat geld, gewoon doen.

Ik heb deze vaak gebruikt, geen enkel probleem mee gehad. Met het satelliet erop prima ontvangst.
Ze liggen nu in de verzamelbak want ik vlieg om andere reden niet meer met DSM2/DSMX

Bij ons in de club worden ze veel gebruikt. Het gaat vaak goed maar een enkeling heeft er wel eens problemen mee. Voor goedkoop klein spul kun je het wel gebruiken maar voor grote mooie schaalkisten zou ik gaan voor echte Spektrum. Immers een crash kost altijd meer dan een orginele ontvanger.

Wat ik heb gehoord is het enige wat die orange ontvangers missen is een CE keurmerk. Voor de rest schijnen ze exact hetzelfde te zijn als de originele Spektrum ontvangers.
Voor dat geld, gewoon doen.

zie hier twee foto's de AR6110E (origineel spectrum) en de Orange DSM2 R610 ze zien er echt alle bij het zelfde uit??

duidelijk de Orange
aaaaaaa_zpsf48ae603.jpg

de spectrum AR6110E
ra61e-closeup1_zps6174d0f1.jpg

Niet exact het zelfde maar goed genoeg voor de meeste toepassingen. Gaat het over een Extra van 3 meter met DA150 dan beter niet (maar de meeste mensen die ik ken vliegen dan ook helemaal geen spektrum met die kisten....;-)) Mijn zoon heeft er een 3-tal in gebruik met en zonder sateliet naast de echte en ze doen niet onder voor het merk, hoe jammer de tegenstanders dat ook mogen vinden.

Verhaaltjes van "niet doen" zijn nergens op gebasseerd als er geen "want" op volgt tenzij er cowboyverhalen worden verteld.....

Stevo

Verhaaltjes van "niet doen" zijn nergens op gebasseerd als er geen "want" op volgt tenzij er cowboyverhalen worden verteld.....
Stevo

thankzz ..waar het mij om gaat is ..dat ik in mijn 3 skyflexen de V en elec ,
daar die dingen in doe ..en dat is volgens mij totaal geen probleem .
ze gaan samen met een DX4e ..dus de 200 / 250 meter is geen probleem.

Je DX4 zender zal eerder een beperkende factor zijn dan de ontvangers hoor, maak je echt maar geen zorgen. Gewoon range testje doen zoals je anders zou doen en dan lekker vliegen :) Succes!

Heb net zo'n Orange ontvanger bekeken, hij is echt exact hetzeldfe als de 6110e, tot in de kleinste detail.

ja klopt helemaal .gisteren avond even bij een vliegmaatje van mij geweest .
die heeft een R610 en een AR611e toch even die dingen opengemaakt
en je hebt helemaal gelijk ..exact het zelfde:confused:

alleen het prijs verschil ..dat is heel erg groot :?

antenne lengte ook exact goed?
Als zon chineese kinderarbeider maar wat draadjes knipt..

antenne lengte ook exact goed?
Als zon chineese kinderarbeider maar wat draadjes knipt..

oeps ...das een goeie,ik zal bellen of hij thuis is.
en even laten meten ..je hoort het nog

zelfs die zwarte vierkanten (ja ik noem het maar IC's 2stuks) die hebben allemaal de zelfde code nummers.
of ze hebben scheepsladingen zooi gestolen ..of het zijn echt meesters in copieeren

Update!!!
nee het draadje is 11mm korter ,maar wel iets dikker ,en zoals hij het kan zien een gewoon stroomdraadje

dus even kijken of ik de zelfde diameter draad heb ..zelfde lengte maken ........
en dan werkt het helemaal niet meer hahahaha ,nee onzin .kijken of het werkt (ik probeer het wel op een schuimpie)

Laatst bewerkt:
Zeker met de korte golflengtes zoals 2.4, zijn antenne lengtes belangrijk.

op club gooide iemand een beroerde orange ontvanger weg. Ding uit de kliko gevist, antenne lengte van officiele spectrum ontvanger vergeleken, nieuw antennes erop, vliegt al tijden in mn zagi.

Back