Ernst, laat ik buiten beschouwing laten of het MIJ lukt om dit werkend te krijgen, maar sloof je niet uit om te zeggen dat dit niet kan werken, want er worden al ontstekingssets met deze vorm van krukstanddetectie commerciëel verkocht, en bij mijn weten zelfs al motoren die er nieuw mee uitgerust worden.
Hoe een en ander allemaal uit gaat pakken, ik weet het niet. Ik heb er een hard hoofd in zo langzamerhand dat ik dit met de hobbykamer spullen tot mijn beschikking voor elkaar ga krijgen. Maar mogelijk is het niet alleen: het word al verkocht!
Ik heb een redelijk vermoeden in welke hoek de problemen zitten waar ik tegenaan loop (fysieke vorm van de spoel, (beperkte) mogelijkheden tot optimale plaatsing), en of het me lukt die op te lossen durf ik ondertussen niet meer met zekerheid te zeggen.
Dat de detectieprint op zich kan werken: het IC kan in die toepassing 10kHz aan, ik heb er net iets meer als 265 Hz nodig, ofwel de print kan 40 keer zoveel aan als ik nodig heb. Dat houd in dat als het ding die frequentie aan kan, het ding qua timing hooguit ongeveer 6 à 7 graden te laat kan zijn op vol toeren....
Nogmaals: jouw pick-up werkt, dat weet ik 100% zeker... MAAR heeft geen vaste trigger-hoek, en is dus voor mij onbruikbaar, omdat mijn ontsteking wél een vaste hoek nodig heeft.
Wervelstromen in het carterdeksel, lijkt me echter stug dat ik dáár last van heb.... Dat is van Delrin (POM) namelijk...
Groet, Bert
Hoe een en ander allemaal uit gaat pakken, ik weet het niet. Ik heb er een hard hoofd in zo langzamerhand dat ik dit met de hobbykamer spullen tot mijn beschikking voor elkaar ga krijgen. Maar mogelijk is het niet alleen: het word al verkocht!
Ik heb een redelijk vermoeden in welke hoek de problemen zitten waar ik tegenaan loop (fysieke vorm van de spoel, (beperkte) mogelijkheden tot optimale plaatsing), en of het me lukt die op te lossen durf ik ondertussen niet meer met zekerheid te zeggen.
Dat de detectieprint op zich kan werken: het IC kan in die toepassing 10kHz aan, ik heb er net iets meer als 265 Hz nodig, ofwel de print kan 40 keer zoveel aan als ik nodig heb. Dat houd in dat als het ding die frequentie aan kan, het ding qua timing hooguit ongeveer 6 à 7 graden te laat kan zijn op vol toeren....
Nogmaals: jouw pick-up werkt, dat weet ik 100% zeker... MAAR heeft geen vaste trigger-hoek, en is dus voor mij onbruikbaar, omdat mijn ontsteking wél een vaste hoek nodig heeft.
Wervelstromen in het carterdeksel, lijkt me echter stug dat ik dáár last van heb.... Dat is van Delrin (POM) namelijk...

Groet, Bert