vraag

goeie avond allemaal
Even voorstellen
Ik ben Rienk en ben samen met mijn vriendin Janny bezig met een modeltruck 1.24 te bouwen
Nu heb ik een vraag aan jullie
Wij willen er lampen in bouwen en die moeten natuurlijk branden

Nu ben ik voor haar opzoek naar een oplaat bare accu die we in de brandstoftank kunnen plaatsen

Er zit wel 1 nadeel aan als we dat doen , er is geen ruimte om het er uit te halen

Vandaar oplaat baar zodat we met een stekker de accu kunnen opladen

De maten die we nodig hebben zijn , 50 mm lang , 20 mm breed , 20 mm hoog

Wie kan ons op de goeie weg helpen met de onderdelen die we nodig hebben

Zelf ben ik ben met modelbouw bekent bouw namelijk modelboten van schaalmodel revell die ik RC ombouw

Graag horen wij waar we de accu met goeie lader van deze afmetingen kunnen vinden

Met Vriendelijke Groet Rienk en Janny

kijk eens bij conrad electronics,
of duitse modelforums
er schijnen clubs te zijn met 1/24 modellen namelijk
zal kijken of ik ze ken vinden
het moet wel kennen want ze maken zelfs 1/87 trucks en zelfs graafmachines rc
emek 1/25 modellen heb ik zelfs al rc gezien op modelshows

Ik ben al wezen zoeken maar kon niets vinden vandaar dat ik hier de vraag stel

De kleine accu die ik zoek staan geen maten bij , en dan word het kopen al gauw een stuk lastiger

Helicor het worden

4 Blink SMD Led (Knipper led)
2 SMD LED 0603 met draad - Paars
4 SMD LED 0402 met draad - Warm wit
2 SMD LED 0402 met draad - Rood

Dus zat ik te denken aan Polymeer batterij 700 mah 3.7V 802040 smart home Oplaadbare Li-Ion batterij voor dvr GPS MP3 MP4 Bluetooth Speaker Lezen pen DIY

Alleen moet ik daar dan een goeie oplader voor vinden zo dat ik hem kan opladen als dat zou moeten , de lampen gaan niet constant branden

Totaal 16 lampjes met weerstanden er tussen en in serie gezet

Ik dek dat je, als je 3,7 V wilt gebruiken, je de led's niet is serie hoeft te(kan ) zetten, maar dat is afhankelijk van de gewenste led spanning, en die zit toch meestal rond de 2,5 - 3V
Maar goed, er zijn dacht i wel LiPo's die in de gewenste afmeting te krijgen zijn, maar daarvoor heb je wel een relatief dure lader voor nodig.
Ik zal eens verder kijken.
Cor

als het een statisch model word, kun je dan niet beter een vaste voeding gebruiken.
Ik heb in het verleden ook een statisch model gemaakt, wel 1/14 maar daar heb ik toen een gewoon een losse adapter bij conrad gekocht met 12v uitgang.

nou kijk Koos82 ik heb een hekel aan vaste draden , je moet altijd uitkijken dat er geen breuk in komt

en we willen hem ook nog wel eens ergens mee heen nemen dus dan is het makkelijker als er een accu in zit , en het staat ook nog netter omdat je de kabels niet ziet lopen

Dank je wel Cor voor je antwoord

Wij zelf aan deze set te denken

H5b2a1b636bb34c84a9d4750f861e1ad54.jpg

H782d16000d8841ec94162dd9013e49b7F.jpg

Die zouden het voor ons wel kunnen dachten wij , kwa grote zal alleen de stekker kabel moeten aanpassen

Zodra we deze zou kunnen gebruiken kan we de batterij ook voor andere bouwplannen kunnen gebruiken

Groeten Rienk en Janny

Die zijn wel breder dan 20 mm volgens mij, maar zijn zoiets als ik voor ogen had
Als je 25 mm breed kunt bergen x 8 dik, dan zijn er mooie lipo's te koop voor heel weinig in China....
Of subC accu's maar die zijn weer 43 x22 dia.?

dank je wel stoomertje voor je antwoord

ik geloof dat we er al uit zijn en gaan voor de iets grotere die ik eerder met foto heb aan gegeven

Het gaat om een schaal 1.24 vrachtwagen en geen 1.87
De zelfde accu's kan ik ook weer gebruiken in mijn schepen die ik aan het bouwen ben , zijn mooi klein dus goed weg te werken

Gaat het niet ik de vrachtwagen lukken zijn de accu's dus niet weg ge gooit geld , en kunnen voor andere doelen gebruikt worden

Groetjes Rienk en Janny

Back