vraagje brushless

• Topicstarter Topicstarter menno
  • Startdatum Startdatum
M

menno

Guest
hoe gaat het precies in z,n werk als je over wilt stappen naar brushless?
ik heb nu een micro heli en als ik het goed heb maak je gebruik van een ontvanger,mixerboard/gyro(tevens regelaar :?: )
is het dan de bedoeling als je brushless gaat dat de mixerboard/gyro komt te vervallen voor een losse gyro en een regelaar die geschikt is voor brushless en kan je daar dan ook een brushless tail motor mee aansturen :?:

Je zou het mixerboard met gyro kunnen blijven gebruiken voor alleen de staart. Daarnaast moet er nog een brushless controller voor de hoofdmotor komen.
Deze brushless controller moet je dan samen met het controllerboard met een splitkabeltje in het motorkanaal van de ontvanger stoppen. De brushed hoofdmotorcontroller van het mixerboard wordt dan dus gewoon niet gebruikt maar wel aangestuurd, zodat de staartcontroller het mixen van de staart kan bepalen.

Beter is om een aparte gyro brushed staartcontroller en brushless hoofdmotor controller te gebruiken.
Je hebt dan wel een Zender met Revo mixing nodig OF een Gyro met Heading hold.

Beter is om een aparte gyro brushed staartcontroller en brushless hoofdmotor controller te gebruiken.
Je hebt dan wel een Zender met Revo mixing nodig OF een Gyro met Heading hold.[/quote]

dus als ik het goed begrijp(electro is nieuw voor mij dus gauw erg verwarrend 8O )
ik heb geen revo op m,n zender zitten dus moet ik gebruik maken van een gyro brushed staart controller met hh en een controller voor de hoofd motor,kan je ook gebruik maken van een gewone gyro staartcontroller met hh voor een hat motor :?:

Ik was een komma vergeten. Sorry voor de verwarring.
Beter is om een aparte gyro, een brushless staartcontroller en een brushless hoofdmotor te gebruiken.
Zo had die moeten zijn.

Heb je geen revo op de zender dan moet je OF
- Losse staartmotor controller
- Brushless Hoofdmotor controller + motor
- Gyro met heading hold
Hebben.
OF
- Mixerboard
- Servo Splitter kabel
- Brushless Hoofdmotor controller + motor
hebben.

Het beste is de eerste setup.
Het goedkoopste (als je al een mixerboard hebt) de 2de setup. De 2de setup is een beetje "roeien met de riemen die je hebt" -setup.

ok top :lol: tis me duidelijk nu,dan zal het de eerste set-up worden want m,n huidige mixerboard is kapot(potmeter) zal ook het probleem met het vermogen zijn geweest.thanks voor de info :P
toch nog ff een vraagje:welke gyro zou jij adviseren,het is voor een micro>

Nee dat ie het Battery eliminating circuit. die voed de servo's en ontvanger met de benodigde spanning. Als je 2 controllers met BEC op 1 accu aansluit moet je van 1 van de controllers (degene met de zwakste BEC) de rode draad van de servo kabel onderbreken. (gewoon uit het stekkertje pierken.)

B.E.C. battery elimination circuit oftewel zorgt ervoor dat de spanning van de accu word omgezet in 5 volt voor de ontvanger/servo's correct me if im wrong.

en satoer je bent nog wat vergeten in je lijst .. een brushles motor.
ik zou voor de astroflight 010 10 turns gaan.

Crash-Expert zei:
en satoer je bent nog wat vergeten in je lijst .. een brushles motor.
ik zou voor de astroflight 010 10 turns gaan.
Tja, met opzet eigenlijk. Met de keuze qua controller en gyro is het makkelijk om die opties die ik al aangaf kan je bijna niet omheen. maar de keuze van de motor... er zijn zoveel motoren.
Ik zou voor een Razor 350 of Razor Heli V2 gaan.
of een himax, is iets minder maar een stuk goedkoper.
Kijk eens op www.allerc.com Daar verkopen ze leuke setjes.

Het is maar net met welke motor je ervaring mee hebt. Jij hebt dus waarschijnlijk goede ervaring met die Astroflight. Prima, zet die dan ook maar op het lijstje. Ik heb erg goede ervaring met de Razor 350. die is op 2 cellen lipo en 3 cellen lipo prima te vliegen.

Als staartcontroller is een pixie7 heel geschikt. Maar ook hier zijn verschillende (ook goedkopere) opties. Het beste is een staartcontroller met een hoge pulsrate. Dan blijft de staartmotor het langste heel. Helaas koste die ook duurder.

op home flyer.com kwam ik dit setje tegen.
brushless motor,11.1v 720 tot 1500mah,gelagerd met een phx 10 regelaar voor 109 euri,ist wat :?:

Dat is volgens mij een zogenaamde "buitenloper" en in het algemeen minder geschikt dan een binnenloper. Deze hebben zeer lage kv (omwentelingen per volt) en hebben daarom een tandwiel met veel tanden nodig. Meestal moet je hierdoor het frame modificeren om de motor passend te maken.

Ik zou zeggen, kijk even op Runryder in het Humminbird en piccolo forum. Daar zijn vele honderden gebruikers, en haal daar je ideale motor configuratie uit.

Homeflyer verkoopt ook Himax motoren deze zijn beter geschikt.

Zo mijn G-310L is overleden dus nu maar eens die brushless er in die ik nog had liggen.

Een astroflight 010 10 met een CC10 en een 8 tands tandwiel, maar WOW wat een power. Veel te veel voor de FP piccolo, mijn tailrotor kan dat zelfs in de maximum stand niet compenseren. Meer iets voor een CP heli denk ik. Ik had er overigens nog steeds mijn 3s1p pakket onder, maar zoals dit lijkt kan ik denk ik beter naar 2s1p gaan.

Zijn er mensen met ervaring met een dergelijke setup??

Bert

Hallo beste mensen,

Als ik het goed begrepen heb, kun je met een 4 ch zender zónder mixerboard toch vliegen als je een gyro met HH hebt?!!

Ik zou zelf denken (ben nog beginnend) dat als je dan gaat optoeren, de staart niks doet (géén throttle-signaal) totdat de heli door de tegengestelde kracht van de rotor rechtsom wil draaien. Vervolgens blaast de gyro de heli weer terug in zijn oorspronkelijke stand. Waarna de staartmotor weer stilvalt.
Heb ik het nou helemaal mis? of moet je toch echt een mixer erbij hebben---al dan niet met HH-gyro?
In mijn geval is een mixer of een HH-gyro veel goedkoper dan een zender met revo(of heb ik dat ook al mis)
Ik durf anders nog niet de complete brushless setup te bestellen, want ik wil graag vantevoren weten of de combi ook goed gaat werken
Ajjjjjjjj, ik moet nog echt veel leren. en daarna nog eens echt leren vliegen.
wederom dank,
groeten Cas

Cas, je haalt 2 zaken door elkaar.
4 ch zender: rol, nick, gas en staart.
5 ch zender: rol, nick, gas, staart en pitch
Bij een 4 ch zender stuur je dus wel degelijk de staart. Alleen als je meer gas geeft is er een hoger koppel waardoor je de staart steeds iets bij moet sturen.
Dit bijsturen kun je dus ook in je zender als er revomix in zit. De zender mixt het staartsignaal dan met het gas signaal.
Als je een giro hebt met HH dan kan de giro dit zelf aan en heb je dus die revomix niet nodig. Je mag dan zelfs geen mix gebruiken.
Hopelijk is 't zo iets duidelijker.

tieske

Tieske bedankt,

Dus als ik het goed begrijp kan ik met alleen de volgende separates vliegen:
-2 phoenix-10 controllers, voor de 2 brushless motoren.
-een gyro met HH.

Dus geen mixer nodig?
correct me if i'm wrong.
groet Cas

Alleen nog een ontvanger Cas. Deze zit normaal ook in het mixerboard dus daar moet je nu ook zelf voor zorgen.

tieske

Back