vraagje?

off road vind ik niks met een traage car zoals deze(himoto emxt-1
ik ga binne kort mijn himoto ruilen met 30 bij leg tegen een tamiya tb01 is dat verstandig?

leuke auto?

groetjes
Himotopro

Wat is de staat van de tamiya? Waar wil je gaan rijden? + het feit dat het chassis echt niet alleen de snelheid bepaalt.. misschien een andere motor?

GoljsgxNMCV5BIrOaZs6Gg==.jpg

dit is die auto misscien kan je hier wat aan zien?
ik heb er namelijk niet echt verstand van maar wil zeker gaan leren!

gr
Himotopro

En hoe kom je erbij dat het nemen van een andere (onroad) auto het wel sneller gaat?

Als ik een Traxxas VXL haal heb ik een offroad die ook de 100km/u kan aantikken.

Ja, de Tamiya TT01 is een Tamiya en voor veel beginners een prima auto, helaas is het geen prima auto om snel te maken en nog steeds goedkoop te onderhouden. Natuurlijk kan je jezelf blind staren aan de options en blauw betalen aan het blauwe aluminium maar het blijft een TT01, geen auto om echt snel mee te rijden.

En hoe kom je erbij dat het nemen van een andere (onroad) auto het wel sneller gaat?

Als ik een Traxxas VXL haal heb ik een offroad die ook de 100km/u kan aantikken.

Ja, de Tamiya TT01 is een Tamiya en voor veel beginners een prima auto, helaas is het geen prima auto om snel te maken en nog steeds goedkoop te onderhouden. Natuurlijk kan je jezelf blind staren aan de options en blauw betalen aan het blauwe aluminium maar het blijft een TT01, geen auto om echt snel mee te rijden.
R staat een tb01 tekoop in de buurt voor niet te veel
Maar is de tb een beetje goed?
Groeetjes
Tim

Is opzich geen slecht model, maar toch wel alweer een wat ouder type in vergelijking met bijvoorbeeld een tt-01 die ondertussen toch ook al wat jaren meegaat.
Vraag je maar eens af waar je onderdelen haalt voor een wat ouder model als je iets stukrijdt.

R staat een tb01 tekoop in de buurt voor niet te veel. Maar is de tb een beetje goed?

Al wat je kiest, zul je met de rest van de onderdelen (regelaar, motor, accu's) de auto sneller kunnen maken. Maar het belangrijkste is waar je gaat rijden, want sneller betekend ook meteen sneller stuk :D

En dan is het de vraag of je niet beter, wat Marc voorstelde, door kunt sparen voor een andere auto waarvan je zeker weet dat er voldoende onderdelen voor te krijgen zijn.

Zal heel zuur zijn als je een ''snelle'' auto hebt, maar dan kapot op een plank :(

Dus waar wil je hem voor gaan gebruiken Tim? Circuit rijden, gewoon in de straat of op een parkeerterrein?

Al wat je kiest, zul je met de rest van de onderdelen (regelaar, motor, accu's) de auto sneller kunnen maken. Maar het belangrijkste is waar je gaat rijden, want sneller betekend ook meteen sneller stuk :D

En dan is het de vraag of je niet beter, wat Marc voorstelde, door kunt sparen voor een andere auto waarvan je zeker weet dat er voldoende onderdelen voor te krijgen zijn.

Zal heel zuur zijn als je een ''snelle'' auto hebt, maar dan kapot op een plank :(

Dus waar wil je hem voor gaan gebruiken Tim? Circuit rijden, gewoon in de straat of op een parkeerterrein?
ik wil circuit
maar me broer heeft een tt01 hoef 20 bij te leggen incl me himoto en dan is die voor mij
alleen watvoor motor moet ik ini de tt01 zetten om mee te kunnen komen?

grtz Tim

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor het circuit moet je kijken wat er gereden wordt. Kennen ze een soort standaard klasse rondom de TT01 of RTR auto's is vaak de standaard "Silvercan" of ook wel Mabuchi 540 verplicht of anders de Carson stock motor.

Is er niet zo'n klasse zijn er vaak andere motorverplichtingen maar neem van mij aan dat een TT01 en een TB01 niet goed genoeg is om mee te komen. En zal je uit de Tamiya lijn minimaal een TA05 of TA06 moeten hebben.

Ben bang dat die van Jilles niet te koop is. Die zal wel een speciaal plekje op zijn muur krijgen :-)

Maar deze is wel een stukje prijziger dan de auto waar dit draadje voor is geopend. Weet ook niet of het handig is om meteen modified te gaan rijden, niet echt te vergelijken met een TB01

De TS is niet meer online geweest..
Maar ik snap het wel een beetje wat marc 2 misschien bedoelt..

De TS koopt eerst een himoto offroad zonder brushless etcc.., dit is eigenlijk een opgevoerde speelgoed auto.
En trekt dan binnen een paar dagen zijn conclusie over heel electro offroad.
Als hij nu een TT01 koopt is er grote kans dat het het zelfde gaat en hij snel weer uitgekeken is op een auto die niet veel meer in huis heeft dan een nikko evolution. weer een veredelde speelgoedwinkel auto dus eigenlijk
Jammer dat mensen hun conclusies trekken over een hobby na de goedkoopst denkbare instapmodellen te hebben ervaren, dan weet je toch niet wat de autos te bieden hebben
En trouwens... tamiya maakt natuurlijk wel een hoop autos wat eigenlijk echt speelgoed autotjes zijn. Maar wel leuke voordelige instap bouwkitjes :)
Grts

De TS is niet meer online geweest..
Maar ik snap het wel een beetje wat marc 2 misschien bedoelt..

De TS koopt eerst een himoto offroad zonder brushless etcc.., dit is eigenlijk een opgevoerde speelgoed auto.
En trekt dan binnen een paar dagen zijn conclusie over heel electro offroad.
Als hij nu een TT01 koopt is er grote kans dat het het zelfde gaat en hij snel weer uitgekeken is op een auto die niet veel meer in huis heeft dan een nikko evolution. weer een veredelde speelgoedwinkel auto dus eigenlijk
Jammer dat mensen hun conclusies trekken over een hobby na de goedkoopst denkbare instapmodellen te hebben ervaren, dan weet je toch niet wat de autos te bieden hebben
En trouwens... tamiya maakt natuurlijk wel een hoop autos wat eigenlijk echt speelgoed autotjes zijn. Maar wel leuke voordelige instap bouwkitjes :)
Grts
ik wil gewoon een rtr ato kopen en niks eraan doen gewoon lekker rijden!
en me broer heb een tt01 dus die wil ik ook graag!
offroad is best leuk alleen een himoto is minder snapje maar e revo enzo is mooier

gr tim

Back