Vraagjes voor Calamato ARF

• Topicstarter Topicstarter robbie1969
  • Startdatum Startdatum
Mhhh, geloof dat een spuitbus een 24 uur goed blijft, kost iets van 18 euro geloof ik.

Als je natuurlijk gaat spuiten... Wel iets gewichts toename...

Als je de bus op je toestel spuit, weet je zeker dat je minstens de helft van de inhoud van de bus aan je toestel kleeft. (De rest poeiert de lucht in). Je zal dan zorgvuldig en dun moeten spuiten (kan mat worden).

Je zou de lak ook in het dopje kunnen spuiten en met een dun penseeltje de naden kunnen nastijken. Dat is ook goed te doen.

De kist nafoliën of strijken bij een volledige aangebrachte vernislaag is er dan niet echt meer bij. De vellen trek je er met der tijd dan zo van af... Schade zal je vliegen.

Het werken met glasheldere stikkertjes (oracover), die je zelf op maat snijdt en vast folied, op de critsiche scherpe puntjes, werkt uitstekend. Praktisch, snel en geen geklieder. Het sealen met een penseeltje even zo goed.

De scherpe hoekjes in de folie-stripings vormen kleine ezelsoortjes... daar gaat de brandstof tussen zitten... kruipt langs de randen dan verder door en laat de striping uiteindelijk los.
Dan de kist na iedere vlucht goed schoonpoetsen met katoendoek of garagepoetsdoek en glorix-keukendoekjes.

Tevens heb de stripings met calc-papier overgetrokken (beschermpapier Oracover!).
Daarmee heb ik snijmalltjes gemaakt, en kan ik altijd vlotjes een kopietje uit folie snijden... indien nodig.
Succes

2K lak in een spuitbus kun je langer goed houden door het in de koelkast te bewaren.. maar het blijft heel beperkt houdtbaar als het eenmaal is aangemaakt..

De lakken van tegenwoordig kunnen langer bewaart worden !!
Maar t is wel beter om t vrij vlot over elkaar heen te spuiten , dat doet een autospuiter ook altijd hè !
Net aan plakkend en dan de 2e laag eroverheen .
Goed ontvetten is t belangrijkste .

Ben het eens met eddie eens. Heel dun nevelen de 1e ronde, dan 10 minuutjes wachten en 2e laag er over.. dan kwartiertje wachten 3e laag.. tot je dekkende laag hebt.

Probeer zo dun mogelijk te spuiten.

Back