Als je natuurlijk gaat spuiten... Wel iets gewichts toename...
Als je de bus op je toestel spuit, weet je zeker dat je minstens de helft van de inhoud van de bus aan je toestel kleeft. (De rest poeiert de lucht in). Je zal dan zorgvuldig en dun moeten spuiten (kan mat worden).
Je zou de lak ook in het dopje kunnen spuiten en met een dun penseeltje de naden kunnen nastijken. Dat is ook goed te doen.
De kist nafoliën of strijken bij een volledige aangebrachte vernislaag is er dan niet echt meer bij. De vellen trek je er met der tijd dan zo van af... Schade zal je vliegen.
Het werken met glasheldere stikkertjes (oracover), die je zelf op maat snijdt en vast folied, op de critsiche scherpe puntjes, werkt uitstekend. Praktisch, snel en geen geklieder. Het sealen met een penseeltje even zo goed.
De scherpe hoekjes in de folie-stripings vormen kleine ezelsoortjes... daar gaat de brandstof tussen zitten... kruipt langs de randen dan verder door en laat de striping uiteindelijk los.
Dan de kist na iedere vlucht goed schoonpoetsen met katoendoek of garagepoetsdoek en glorix-keukendoekjes.
Tevens heb de stripings met calc-papier overgetrokken (beschermpapier Oracover!).
Daarmee heb ik snijmalltjes gemaakt, en kan ik altijd vlotjes een kopietje uit folie snijden... indien nodig.
Succes