Vragen over E-savage

hallo modelbouwers:)

Ik heb een paar vragen over m'n e-savage, die zeker wel 2 maanden geleden is omgebouwd naar brushless met een 2350kv/150a setje van Ezrun.
Ik heb net gereden en ik vond dat hij niet zo snel optrok en een raar geluid maakte.
Dus ik stopte na 3 x heen en weer gereden te hebben en maakte me gearcover open. De slipperclutch was echt heet, en het middelste deel van de tandwiel was gesmolten. Dus meteen een bestelling geplaatst bij pkracing voor nieuwe tandwielen en slipperclutch ( voor de zekerheid ) maar weet iemand waardoor het komt, ik dacht zelf dat de slipperclutch te los stond maar is er misschien een andere reden? Weet iemand de goede afstelling van de slipperclutch voor een sterke motor?
De e-savage is helemaal stock behalve de motor/regelaar.

Nog een vraag over het shimmen van de diffs, waarvoor is dat nodig? voor langere rij tijden en/of minder wrijving. En weet iemand er een goede manier voor? Waar je op moet letten enz.

de laatste vraag gaat over m'n schokdempers, ze lekken aan de onderkant...
ik heb de o-ringen al vervangen ( eerst een paar uur gelegd in schokdemper olie ) en heb andere olie erin gedaan maar ze lekken nog steeds, zijn er manieren om het lekken tegen te gaan?

gr koen
 
ik denk dat de Ezrun set veel te sterk is.
Ik heb deze set namelijk ook gehad in mijn AE RC8Te.
De aandrijflijn van de e savage is ook niet brushless ready dus houd er maar rekening mee dat er in de toekomst veel meer kapot gaat.
 
De enige problemen die ik gehad heb met de aandrijflijn is de slipperclutch, de assen zijn vervangen door revo assen, die wat meer kunnen hebben- en de diffs hebben geen slijtage zover ik kan zien. Weet u misschien wat een 'must have' is zodat er niet extreme slijtage optreed?

En weet iemand waar ik 'green slime' kan kopen?
Het is een soort van vet wat je tussen de o-ringen doet zodat het minder olie doorlaat.
Die hebben mensen in het buitenland me aangeraden zodat het lekken mogelijk stopt.

gr koen
 
de laatste vraag gaat over m'n schokdempers, ze lekken aan de onderkant...
ik heb de o-ringen al vervangen ( eerst een paar uur gelegd in schokdemper olie) en heb andere olie erin gedaan maar ze lekken nog steeds, zijn er manieren om het lekken tegen te gaan?

*neeeeuuuut*

NIET eerst in olie leggen, dan gaan ze opzwellen en wordt het een knoeiboel.
gewoon wat vochtig maken met green slime of met shockolie net voordat je ze monteert.
 
Back
Top