vragen zweven

• Topicstarter Topicstarter hoiditbenik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Een cox heeft geen gasregeling dus die servo kan vervallen.
Ze zijn heel licht , leuk om een zwever omhoog te brengen , maar zoals iedereen al zei ...........TE VEEL HERRIE .

Met een kleine binnenloper op 2S word het lichter .

Hij hoeft wel geen gas servo maar wel een akku om de servo,s te voeden .
(en die word al zwaarder als een 2S aandrijflipo)

En hij moet een pylon gaan maken waar de motor op komt met de tank .

Mvg Johan

ik heb zelf zo een 0,8cox en een 1.5 cox motortje liggen... heeft in de 2j dat ik het heb , nog niet gedraaid... heeft vroeger op zwevers gestaan zoals de amigo, maar aangezien de waarschuwingen voor geluidsoverlast heb ik het nog niet aangedurfd van het in de gang te slaan.

we zitten met een limiet van 82dB op de CLUB.
dus het is allemaal superleuk zo een motortje, maar als je niet op een club zonder dB beperking gaat vliegen ben je er weinig mee.

1goede raad. hou het aan de kant, want er zijn van die motortjes die natuurlijk een nostalgische waarde hebben.
zo is er iemand hier op het forum die alle motortjes verzameld en opkoopt... (ben de naam ff kwijt)

met hoeveel % nitromethaan vlieg je in dat motortje?

ik laat mijn lopen op 10% tornado(auto brandstof)

mij hadden ze zelfs aangeraden van 20-25% te nemen, dat zou nog beter zijn aangezien dat ding enorm hoge toeren maakt...

ja normaal wel... maar als je 25% neemt is het toch beter voor het motortje hoor...

Klappropjes kennen een maximaal toerental en mogen ook niet op verbrandingsmotoren worden gebruik. Een Coxje heeft een heel hoog toerental en de klapprop spettert gegarandeerd uit elkaar. Die brokstukken wil je niet tegen je hoofd krijgen!

... dat wilde ik net zeggen.... Absoluut geen klapprop toepassen, dat gaat gewonden of in ieder geval schade opleveren. Ik denk dat een Cox minimaal 2 x zoveel toeren maakt als met een klapprop is toegestaan.

Daarnaast zijn de propjes van een coxje zo klein dat ik me afvraag of het wegklappen van de bladen veel winst gaat opleveren.

naar wat ik gehoord heb doet een klein cox motortje tot 16000-17000 toeren

het zou dus wel stom zijn moest je ineens een klapschroef op gaat zetten :p

maar het nadeel is inderdaad dat de schroef in de lucht tijdens het zweven weerstand geeft...
maar ook dat is minimaal met zo een klein schroefje

naar wat ik gehoord heb doet een klein cox motortje tot 16000-17000 toeren

het zou dus wel stom zijn moest je ineens een klapschroef op gaat zetten :p

maar het nadeel is inderdaad dat de schroef in de lucht tijdens het zweven weerstand geeft...
maar ook dat is minimaal met zo een klein schroefje

dus het zou wel kunnen met cox zweven?
:rolleyes:

dus het zou wel kunnen met cox zweven?
:rolleyes:
Tja het KAN, want vroeger deden ze het ook. Pakweg 40 jaar geleden.
Het heeft allerlei nadelen, die zijn al uitgebreid opgenoemd... er zijn inmiddels veel betere mogelijkheden.
Maar, als je alles al hebt is het goedkoop. :)
En als je in the middle of nowhere woont zal het geluid geen probleem zijn...
Blijft nog over: Kijk uit. Ook zo'n Coxje kan best je vinger halveren.

Tja het KAN, want vroeger deden ze het ook. Pakweg 40 jaar geleden.
Het heeft allerlei nadelen, die zijn al uitgebreid opgenoemd... er zijn inmiddels veel betere mogelijkheden.
Maar, als je alles al hebt is het goedkoop. :)
En als je in the middle of nowhere woont zal het geluid geen probleem zijn...
Blijft nog over: Kijk uit. Ook zo'n Coxje kan best je vinger halveren.

ja had ik al gemerkt ik heb al een blauwe vinger maar heb je onderdelen voor me ik heb deze nodig
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=370216994823

gr kevin

... dat wilde ik net zeggen.... Absoluut geen klapprop toepassen, dat gaat gewonden of in ieder geval schade opleveren. Ik denk dat een Cox minimaal 2 x zoveel toeren maakt als met een klapprop is toegestaan.

Daarnaast zijn de propjes van een coxje zo klein dat ik me afvraag of het wegklappen van de bladen veel winst gaat opleveren.

Ik meen dat ik hier ook al iets over heb gezegt een paar posten terug.
De reinste zelf verwonding...ik wil daar niet in de buurt staan
Vervolgens is het zaakje uit onbalans en wat gebeurt er dan??

Een vinger meer of minder waar zeur je over...en ogen daar heb je er toch 2 van!

Laatst bewerkt:
Ik meen dat ik hier ook al iets over heb gezegt een paar posten terug.
De reinste zelf verwonding...ik wil daar niet in de buurt staan
Vervolgens is het zaakje uit onbalans en wat gebeurt er dan??

Een vinger meer of minder waar zeur je over...en ogen daar heb je er toch 2 van!

morge middag post ik wat fotos van de zwever en de coc ik ben van plan op de cox te vertragen

Misschien is het verstandig wat beter je best te doen op school,........om daarna te bedenken waar je mee bezig bent,............en daarna het in goed Nederlands op het forum te verwoorden.................

Sorry, ik kon het niet laten...............;)

Gr Harry

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back