Vrije vlucht, rc ombouw

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Airbus, 10 apr 2006.

  1. Manuel

    Manuel Guest

    61.35EUR is alles bij elkaar heel erg bedankt maar wingspan is maar 510 mm maakt dit uit?
    Servo's die ik nog heb liggen zijn van die tower pro dingen van 6 gram each en de ontvanger komt uit zon rtf kist en weegt 15 gram volgens http://www.art-tech.cn/english/ArticleShow.asp?ArticleID=142 maar bij mij zit er niet zon sticker op dus ga hem zo even wegen....
    Zou deze setup dus kunnen op Deze, ???
     
  2. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    ik heb nog zo'n vliegtuig liggen. je mag em hebben voor €5.- exl verzendkosten. ik weet niet hoeveel deze zullen zijn, dus als je em wil hoor ik et wel. dan kijk ik wel ff hoeveel het is.
     
  3. Manuel

    Manuel Guest

    welke die helix of die van rctechnics en kan iemand mijn vraag(en) beantwoorden
     
  4. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    ik heb al 2 andere bieders. maar het is het vliegtuig dat je op de 1e pagina van dit topic ziet
     
  5. Manuel

    Manuel Guest

    Oke jammer dan maar weet iemand of mijn setupje met die 50 cm versie en 2 6grams servo's en 15 gram ontvanger gaat vliegen?
     
  6. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    zal wel vliegen mits de CG goed ligt.

    maar zal eerder aan de grond zijn... zwaarder toestel = hogere daalsnelheid.
     
  7. Manuel

    Manuel Guest

    :wink: er zitten twee motortjes op en de vraag is dus of dat die dat trekken...
    Maar ik ga het gewoon proberen ik zie wel of het vliegt
     
  8. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    ow..
    wat voor motertje?
    en hoeveel weegt em in totaal? vliegklaar zeg maar...
     
  9. Manuel

    Manuel Guest

  10. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    :yes: komt goed :wink:
     
  11. Thobo6

    Thobo6

    Lid geworden:
    26 feb 2007
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Hengelo OV
    Hallo,
    Weet een van jullie misschien nog een lipo+lipolader, ik ben van plan om een felix te gaan maken, met 2 microservo's, maar geen motor, welke lipo is hiervoor geschikt, het liefst zo goedkoop mogelijk maar wel met een lange vliegtijd.

    Alvast bedankt.

    Groeten Thomas,
     
  12. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ik wil in zo'n vliegtuig de electronica van mijn air acrobat zetten, weet iemand of dit gaat vliegen???
     
  13. mattiejplane

    mattiejplane

    Lid geworden:
    22 aug 2006
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Amsterdam
    Misschien dat dat wel kan... enig idee wat die air combat vliegklaar weegt? Leg m anders even op de weegschaal.
     
  14. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    22 gram, ben alleen bang dat ie met dat zweef vermogen alleen maar omhoog wil....
     
  15. mattiejplane

    mattiejplane

    Lid geworden:
    22 aug 2006
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Amsterdam
    22gr dan zal hij er niet mee kunnen vliegen. Het vliegtuigje uit dit draadje weegt 40 gram leeg en jou losse electronica vermoedelijk rond de 18 gr nou dan kun je op je vingers na tellen dat dit veel te zwaar is. Je kunt natuurlijk wel de electronica gebruiken om het vliegtuig naar links en naar rechts te laten sturen en ook een klein beetje up als je gas geeft, dit zal alleen niet super lekker vliegen maarja je hebt wel een vliegtuig! ;)
     
  16. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    srry zal wel aan mij liggen maar kan je uitleggen warom het niet zou vliegen?, electronica ervan is toch juist heel licht?
     
  17. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Denekamp
    waarschijnlijk te weinig trekkracht.
     
  18. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    lijkt me niet met zo'n licht iets...!
     
  19. Boek

    Boek

    Lid geworden:
    5 mei 2006
    Berichten:
    913
    Locatie:
    Brummen
    De air acrobat is inderdaad heel licht, in totaal rond de 25 gram las ik op het net. Maar als je de electronica in een 40grams vliegtuigje zet dan kunnen die motoren het waarschijnlijk niet aan. Zoals mattiejplane al zei: als de electronica al 18 gram weegt en daar komt dan nog 40gram van het werpvliegtuigje boven op (even rekenen 18+40=58 ) dat komt dan uit op 58 gram. Die motoren van jou air acrobat kunnen never nooit niet een vliegtuigje van 58 gram de lucht in krijgen.

    Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is.

    Groet, Freek
     
  20. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    dat is iid duidelijker, ik heb alleen ook nog een paar andere motoren, dus als ik er vier van in zet vliegt het dan wel?, ben namelijk bang dat er gebeurt wat ik een paar posts terug zei...!
     

Deel Deze Pagina